Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 22-08-2017, imieniny Marii, Cezarego
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Zakaz połowu Zakaz połowu

Spot „dla nie siebie”

Elbląg, Spot „dla nie siebie” Fot. Dariusz Ignatowicz.

Od kilku dni emitowany jest w telewizjach prywatnych, państwowych oraz w sieciach kin wielosalowych. Spot Banków Żywności to element tegorocznej kampanii przebiegającej pod hasłem „Kup coś dla nie siebie”. Nagrania do niego odbywały się… w dziale z makaronami elbląskiego E.Leclerc’a. Zobacz fotoreportaż .

Na początku października Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych otrzymało propozycję produkcji spotu do ogólnopolskiej kampanii Banków Żywności. Jego realizacji podjęła się młoda załoga, która od dwóch lat zbiera doświadczenie telewizyjne, tworząc materiały m.in. do Telewizji Obywatelskiej.
     Wydawałoby się, że 30-sekundowy materiał wymaga niewiele zaangażowania, poświęconego czasu i osób tworzących. O tym, że niełatwy to kawałek chleba przekonał się przede wszystkim trzon realizacyjny: Bartek Rybaczewski (reżyseria, zdjęcia i montaż), Kuba Qbi Strumiński (montaż i postprodukcja) oraz Jola Prokopowicz (nadzór merytoryczny, logistyka). Jednak to nie koniec osób zaangażowanych w tę produkcję. Z pomocą przyszło blisko dwudziestu wolontariuszy, którzy statystowali w nagraniach: głosu w spocie użyczył Mariusz Michalski, a autorską wersję kolędy stworzył Maciej Olewniczak.
     – Pierwszy raz stanęło przed nami wyzwanie angażujące tak wielu ludzi i to o nieludzkich porach nagrań – przyznaje Kuba Qbi Strumiński. – Przez trzy dni z rzędu na terenie Leclerca rozstawialiśmy swój sprzęt, ubieraliśmy choinkę, mocowaliśmy ozdoby świąteczne, ustawialiśmy ludzi. Z nagraniami i uprzątnięciem całego naszego bałaganu musieliśmy zdążyć jeszcze przed otwarciem sklepu. To dopiero było wyzwanie. Na szczęście wszyscy podołali, łącznie z wyrozumiałą i pomocną obsługą sklepu.
     – Skoordynować ludzi to jedno, a ustawić sprzęt, który niekoniecznie był typowo realizacyjnym, to drugie – śmieje się Bartek Rybaczewski. – Długo zastanawialiśmy się co zrobić, żeby wózek sklepowy, który w głównej scenie prowadzony jest kolejno przez wiele osób, poruszał się płynnie. Kto by pomyślał, że sprawę rozwiąże wykładzina i korytka do kabli. Jeszcze długo będziemy pamiętać organizację tej akcji.

 


     Dla młodej ekipy ESWIP-u było to duże doświadczenie, ale, jak zgodnie przyznaje, prawdziwym sukcesem okaże się, jeśli spot przyniesie oczekiwany rezultat – każdy będzie mógł poczuć magię tych Świąt.
     W ogólnopolską kampanię „Kup coś dla nie siebie”, jako jeden z 31 oddziałów w Polsce, corocznie angażuje się także Bank Żywności w Elblągu. W najbliższy weekend (5-7 grudnia) klienci elbląskich sklepów będą mogli przeznaczyć na potrzebujących żywność, której przechowywanie nie wiąże się z ryzykiem szybkiej utraty przydatności. Rekomendowanymi produktami są: ryż, olej, konserwy, słodycze i dżemy. Jak informuje Federacja Polskich Banków Żywości, produkty zebrane podczas zbiórek jeszcze przed Świętami trafią do organizacji zajmujących się dożywianiem. Tradycyjną akcję w sklepach uzupełni internetowa zbiórka oraz wysyłka SMS-ów o treści „POMAGAM” na numer 7272 (koszt 2,44 zł), trwające do 31 grudnia. Informacje o internetowej zbiórce oraz listę sklepów, które włączyły się do akcji można znaleźć na stronie www.bankizywnosci.pl. Spot kampanii dostępny jest na stronie www.telewizjaobywatelska.org.pl.

Jola Prokopowicz
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama