Gimnazjum nr 6 w Elblągu bierze udział w realizacji ogólnopolskiego projektu Tacy sami a różnie między nami – tolerancja i równe traktowanie. Jest o program edukacyjny skierowany na obszar praw człowieka, koncentrujący się na promowaniu równości w godności człowieka.
Inicjatorem ogólnopolskich działań realizowanych w szkołach na terenie Polski jest Fundacja prof. B. Geremka. Z całego kraju wyłoniono 60 edukatorów którzy podjęli się realizacji różnorodnych inicjatyw w swoich społecznościach lokalnych. Jest wśród nich przedstawiciel Gimnazjum nr 6 w Elblągu.
Program ma na celu zaakcentowanie tej tematyki w pracy z młodzieżą, a tym samym przyczyni się do jej uwrażliwienia i popularyzacji tematyki antydyskryminacyjnej, jak również będzie krokiem w kierunku wzmacniania postaw tolerancji i równości.
Długofalowym celem tego rodzaju programów jest wypracowanie swoistej kultury, w której prawa człowieka są rozumiane, chronione i szanowane . Ma ona krzewić zrozumienie, tolerancję, przyjaźń między narodami, grupami rasowymi lub religijnymi. Każdy, kto pracując z innymi ludźmi, ma właśnie takie cele i dąży do ich realizacji, angażuje się w edukację na rzecz praw człowieka. Tym, co łączy edukatorów na rzecz praw człowieka z różnych stron świata, jest wspólny cel — chęć promowania i tworzenia takiego świata gdzie prawa człowieka są szanowane i traktowane jako wartość.
Praca projektowa odbywać się będzie wieloetapowo. Uczniowie będą pracowali w grupach nad zagadnieniami tożsamości, stereotypów, uprzedzeń i wynikającej z nich dyskryminacji.Pierwszym etapem w naszej szkole jest diagnoza potrzeb. Następnie psychoedukacja, a dopiero potem świadome odzwierciedlanie działań antydyskryminacyjnych w różnorodnych formach przekazu wytworzonych przez uczestników projektu oraz ich postawach.
W Gimnazjum nr 6 do udziału w tym przedsięwzięciu włączono uczniów klas I i II. Zwieńczeniem projektu może w przyszłości okazać się certyfikat Szkoły Równego Traktowania, ale to co jest pewne to fakt, iż uczestnicy pozyskają wiedzę, rozwiną większą uważność w relacji z drugim człowiekiem, a w konsekwencji będą nośnikiem idei równościowych poprzez propagowanie sobą postaw antydyskryminacyjnych.
Życzymy sobie pozytywnych doświadczeń i realizacji postawionych celów.
Program ma na celu zaakcentowanie tej tematyki w pracy z młodzieżą, a tym samym przyczyni się do jej uwrażliwienia i popularyzacji tematyki antydyskryminacyjnej, jak również będzie krokiem w kierunku wzmacniania postaw tolerancji i równości.
Długofalowym celem tego rodzaju programów jest wypracowanie swoistej kultury, w której prawa człowieka są rozumiane, chronione i szanowane . Ma ona krzewić zrozumienie, tolerancję, przyjaźń między narodami, grupami rasowymi lub religijnymi. Każdy, kto pracując z innymi ludźmi, ma właśnie takie cele i dąży do ich realizacji, angażuje się w edukację na rzecz praw człowieka. Tym, co łączy edukatorów na rzecz praw człowieka z różnych stron świata, jest wspólny cel — chęć promowania i tworzenia takiego świata gdzie prawa człowieka są szanowane i traktowane jako wartość.
Praca projektowa odbywać się będzie wieloetapowo. Uczniowie będą pracowali w grupach nad zagadnieniami tożsamości, stereotypów, uprzedzeń i wynikającej z nich dyskryminacji.Pierwszym etapem w naszej szkole jest diagnoza potrzeb. Następnie psychoedukacja, a dopiero potem świadome odzwierciedlanie działań antydyskryminacyjnych w różnorodnych formach przekazu wytworzonych przez uczestników projektu oraz ich postawach.
W Gimnazjum nr 6 do udziału w tym przedsięwzięciu włączono uczniów klas I i II. Zwieńczeniem projektu może w przyszłości okazać się certyfikat Szkoły Równego Traktowania, ale to co jest pewne to fakt, iż uczestnicy pozyskają wiedzę, rozwiną większą uważność w relacji z drugim człowiekiem, a w konsekwencji będą nośnikiem idei równościowych poprzez propagowanie sobą postaw antydyskryminacyjnych.
Życzymy sobie pozytywnych doświadczeń i realizacji postawionych celów.
Anna Miazga koordynator programu w Gimnazjum nr 6