UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Żeby był efekt na drogach to ja przede wszystkim wymieniłbym policjantów i całe kierownictwo na innych bardziej skutecznych, bo co z tego jak zgłaszasz nieprawidłowości a kompletnie nic z tym nie robią. Procedura powinna być taka, że obywatel zgłasza i problem powinien jak najszybciej być rozwiązany, a jak jest to wszyscy wiemy, powiem ładnie, do kitu. Jak można coś rozwiązać nie rozwiązując tematu? Ach szkoda gadać!
  • Lepszy 80 latek wdrapujacy się na kładkę niż do karetki. Poza tym zamiast kładki można też zrobić przejście podziemne.
  • Moze jeszcze postawimi samoloty zeby pieszy mogl sobie przeleciec???? Takie przejscia to sie robi przed montowaniem studzienek, rur i innych tego typu "dodatkow"!
  • No i co z tego? To trzeba było to zrobić w wielu miastach się takie przejścia buduje i potem nie ma tam żadnych wypadków. Proste. Lepiej wydać kasę raz, a porządnie i mieć spokój z wypadkami, kosztami lecznia itp. takie przejście i tak wyjdzie w ostateczności taniej niż te wszystkie koszta zw z wypadkami, leczeniem, sprawami w sądzie itp.
  • Przecież na Płk dąbka z Węgrowska wystarczy światła zlikwidowac i oznaczyc jako rondo i po problemie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    2
    autoch(2019-12-11)
  • Ludzie, do cholery jasnej, czy nie rozumiecie, że jak my wszyscy nie będziemy przestrzegać przepisów a policja jak teraz nie będzie stawać na wysokości zadania, to żadne rozwiązania nic nie dadzą! Czy to tak ciężko zrozumieć???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    3
    serdelek(2019-12-11)
  • @RobertKoliński- Statystyki Jaworzna, które pan podaje są zapewne i prawdziwe, ale nie można porównać warunków urbanistycznych Jaworzna do Elbląga -. Sama gęstość zaludnienia jest w Elblągu 2,5 raza większa niż u pańskiego wzorca. Poza tym Elbląg w swoim czasie był miastem o najwyższej średniej w Polsce pod względem ilości aut na jednego mieszkańca. Elbląg jest miastem przez które prowadzi jedyna droga w kierunku Trójmiasta, Malborka, z przyległych nad zalewowych gmin, Braniewa i okolic, natomiast Jaworzno ma piękną obwodnicę A-4,i nikt kto nie musi do Jaworzna tam nie pojedzie. Resztę niech pan sam przeanalizuje, czy można zwęzić ulice i każde skrzyżowanie zamienić na rondo -szczególnie taki wynalazek jak na Browarnej, czy Teatralna -Robotnicza.
  • @1125. - A ty Gamoniu byłeś kiedyś w Olsztynie że tak narzekasz na to miasto???
  • @Barni - Światła są dostosowane do ograniczenia prędkości, jak wszyscy jada 70 kmh to nic dziwnego że maja czerwona falę.
  • Przecież Policja nie jest od budowy infrastruktury, od tego są zarządcy dróg czyli np miasto.
  • RobertKoliński @ilDEB - Śląskie Jaworzno jest dwukrotnie rozleglejsze od Elbląga, ale za to niewiele mniej liczne (91.5 tys. mieszkańców). Jednak to co innego zadecydowało o sukcesie tamtejszych władz i mieszkańców, cyt. : "(. .. )Jaworzno miało szczęście do polityków, którzy dali zielone światło dla takiego przeorganizowania drogowej siatki miasta by była zgodna z wytycznymi bezpieczeństwa ruchu drogowego i do tego sprawą zajęli się specjaliści a nie osoby, których jedyna kwalifikacją jest posiadanie prawa jazdy. Miasto zamówiło specjalistyczne studium drogowe i nie odłożyło go na półkę – jak to się dzieje w wielu innych miejscach – ale zaczęło wdrażać zaproponowane w nim rozwiązania. I wcale nie obstawiło ulic fotoradarami. Jaworzno jest wolnym od nich miastem. W ramach zaprojektowanych zmian powstała choćby trasa śródmiejska – wewnętrzna obwodnica miasta. Dzięki niej można poruszać się między dzielnicami Jaworzna bez przejeżdżania przez centrum miasta. (. .. )
  • RobertKoliński (. .. )– To był szok dla mieszkańców, kiedy zobaczyli, że w śródmieściu udało się ograniczyć liczbę samochodów o połowę. Dzięki trasie śródmiejskiej zamiast 16 przejść dla pieszych na odcinku 3 km mamy tylko dwa miejsca, w których kierowca może spotkać pieszego – na rondzie i na przejściu ze wzbudzana sygnalizacją świetlną – opowiada Tomasz Tosza. – Na trasę dostaliśmy nieduże dofinansowanie ze środków unijnych. Kiedy przyjechała do nas kontrola z Europejskiej Izby Obrachunkowej była zdziwiona tym, że dofinansowanie naszego projektu było tak niewielkie. Jako jedyni zostaliśmy pozytywnie ocenieni. Chwalono nas za to, że trasa nie została wyrąbana toporem z miejskiej tkanki, ale wycięta tak precyzyjnie, jakbyśmy to robili skalpelem. Po trasie śródmiejskiej przyszedł czas na przebudowę sieci ulic w centrum miasta. Uniemożliwiono kierowcom bezmyślne pędzenie ulicami miasta. Jaworzno zaczęło je zwężać, postawiło na kameralizację osiedlowych ulic (ograniczenie przestrzeni dla samochodów i wygospodarowanie jej dla pieszych poprzez tworzenie wysepek, skwerków, przestrzeni do odpoczynku), stworzyło też strefę uspokojonego ruchu „tempo 30”. (. .. )
Reklama