Piątek 21-09-2018, imieniny Mateusza, Hipolita
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Uporządkowane biuro w czterech krokach

 
Elbląg, Uporządkowane biuro w czterech krokach

Wśród pracodawców i pracowników z roku na rok wzrasta świadomość tego, jak bardzo aranżacja przestrzeni biurowej wpływa na naszą efektywność i samopoczucie. Jak jednak sprawić, by po realizacji projektu wnętrza w biurze nie zaczął panować chaos?

Kwestię uporządkowania biura reguluje regulamin BHP. Wynika z niego, że utrzymanie higieny na stanowisku pracy (np. dbanie o czystość ekranu komputera i blatu biurka) oraz w jego najbliższym otoczeniu to obowiązek pracownika. Z kolei pracodawca zobowiązany jest zadbać o właściwe warunki w miejscach wspólnych oraz zatroszczyć się o wszystkie „techniczne” aspekty utrzymania porządku w biurze, m.in. odpowiednią wymianę powietrza. Te ogólne wskazania warto jednak uzupełnić o konkretne wskazówki, dzięki którym z łatwością utrzymasz porządek w biurze.
 
     Wybierz odpowiednie meble
 W dobrze zorganizowanym biurze powinno znaleźć się wiele miejsca do przechowywania dokumentacji oraz wszystkich przedmiotów niezbędnych do wykonywania obowiązków. Przydatna w każdej firmie szafa na akta może być dopasowana do projektu wnętrza biurowego. Wiele modeli szaf kartotekowych na dokumenty ma w sprzedaży firma AJ Produkty, specjalizująca się w wyposażeniu biur. W biurach utrzymanych w modnym stylu industrialnym sprawdzą się np. szafy wykonane z blachy stalowej. Utrzymaniu porządku w biurze sprzyjać będą również biurka z dużą liczbą szuflad.
      
     Nie zapomnij o dodatkach

 Badania nad wpływem wystroju biura na produktywność pracowników, przeprowadzone przez dr. Craiga Knighta z brytyjskiego University of Exeter, wykazały, że pracownicy, którzy mają wpływ na to, jak wygląda ich miejsce pracy, odczuwają większą satysfakcję z wykonywania obowiązków. Okazuje się, że swobodne organizowanie własnego stanowiska może poprawić produktywność aż o 32%! Każdy pracownik sam najlepiej wie, jaki układ przedmiotów i dokumentów na biurku sprzyja jego produktywności. W uporządkowaniu stanowiska pracy pomogą nam dodatki – akcesoria biurowe, takie jak tacki na dokumenty, przyborniki, organizery czy koszyki na kable. Nie powinno się zapominaj również o rozstawieniu w przestrzeni biura koszów na śmieci. Najlepszym rozwiązaniem będą pojemniki do segregacji śmieci firmy AJ Produkty – w nowoczesnym, ekologicznym biurze to podstawa!
 
     Wydziel w biurze kilka stref
 Open space, najpopularniejszy obecnie typ organizacji biura, posiada liczne zalety, np. ułatwiona jest komunikacja między pracownikami. Ma też jednak swoje wady – nad otwartą przestrzenią, wypełnioną wieloma stanowiskami pracy, łatwo stracić kontrolę, głównie z powodu panującego tam hałasu. Nad chaosem można zapanować, wydzielając w open space kilka stref. Łatwo to zrobić np. za pomocą mobilnych ścianek czy budek akustycznych. Zaaranżowanie w ten sposób kącika jadalnego lub strefy relaksu usprawni funkcjonowanie całej firmy. Pracownicy chętnie zrezygnują z jedzenia lunchu przy biurkach – z korzyścią dla czystości na stanowisku pracy!
      
     Posegreguj dokumenty

 Nadmiar dokumentów i panujący w nich nieporządek to jedna z najczęstszych przyczyn dezorganizacji w miejscu pracy. Ich segregowanie najlepiej rozpocząć od opróżnienia szuflad i szaf na dokumenty. Tylko w ten sposób można podzielić wszystkie dokumenty według wybranego kryterium (np. dat czy klienta). Te, które dotyczą pilnych spraw, najlepiej przechowywać w organizerze na biurku. Pozostałe mogą trafić do szafy kartotekowej. Pamiętaj, że kluczem do utrzymania porządku w dokumentacji jest zerwanie ze zwyczajem chomikowania wszystkich materiałów. Jeśli nie masz obowiązku przechowywania jakiegoś pisma i wiesz, że nigdy nie skorzystasz z zawartych w nim informacji, pozbądź się go! Warto również wziąć pod uwagę, że obecnie wiele materiałów możesz przechowywać w wersji elektronicznej, a ich papierową wersję oddać na makulaturę.
 
     Przedstawione powyżej wskazówki realizują zasady ergonomii – pozwalają dostosować przestrzeń biurową do pracownika, a nie odwrotnie. Uporządkowanie biura wpłynie pozytywnie na twoją produktywność i pozwoli bardziej skupić się na obowiązkach.      


     ---- materiał płatny ----
     

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl