Po raz pierwszy elbląskie organizacje pozarządowe połączyły siły i doprowadziły do powstania wspólnej kampanii społecznej „Wolontariat w Elblągu”. Nie zrobiły tego po to, żeby promować siebie, ale żeby zachęcić elblążan do idei wolontariatu.
– Celem kampanii jest zachęcenie elblążan do działań społecznych, żeby każdy mógł zobaczyć różne barwy wolontariatu – mówi Jolanta Prokopowicz z Elbląskiego Stowarzyszenia Wspierania Inicjatyw Pozarządowych. – Ta kampania kierowana jest do wszystkich, którzy chcieliby aktywnie działać społecznie, a swoją pasję w tym kierunku mogliby rozwijać właśnie w wolontariacie.
Ponadto jednym z celów kampanii jest systematyzacja profili wolontariuszy, zebranie grupy ludzi, którzy już wiedzą, jaki mają pomysł na siebie. Jest to także okazja, żeby zaapelować do innych organizacji, aby otworzyły się na cele kampanii. To również stworzenie swego rodzaju etosu, czyli myślenia o pracy wolontariackiej w kategoriach „ważna”, „szlachetna”, „potrzebna”.
– Każdy może znaleźć jakąś formę wolontariatu dla siebie, organizacji pozarządowych jest mnóstwo – opowiada Karolina Trojan z Fundacji Elbląg, jedna z twarzy kampanii. – Można spotykać się z różnymi ludźmi, współpracować z innymi. Prosty przykład – moment, kiedy dziecko niepełnosprawne, którym zajmujemy się jako wolontariusze, podbiega i tak po prostu przytula się, jest bardzo wzruszający, pokazuje, że warto się starać.
Na mieście widać już pierwsze oznaki kampanii. Autobus miejski oklejony na biało, z motywem pomarańczowej wtyczki, to nic innego, jak efekt czteromiesięcznej pracy przedstawicieli z szesnastu organizacji, które włączyły się do projektu.
Zainteresowani nie muszą przeszukiwać internetu, wystarczy, że wejdą na popularny portal społecznościowy – www.facebook.com/WolontariatElblag lub na stronę www.wolontariat.elblag.pl.
Ponadto jednym z celów kampanii jest systematyzacja profili wolontariuszy, zebranie grupy ludzi, którzy już wiedzą, jaki mają pomysł na siebie. Jest to także okazja, żeby zaapelować do innych organizacji, aby otworzyły się na cele kampanii. To również stworzenie swego rodzaju etosu, czyli myślenia o pracy wolontariackiej w kategoriach „ważna”, „szlachetna”, „potrzebna”.
– Każdy może znaleźć jakąś formę wolontariatu dla siebie, organizacji pozarządowych jest mnóstwo – opowiada Karolina Trojan z Fundacji Elbląg, jedna z twarzy kampanii. – Można spotykać się z różnymi ludźmi, współpracować z innymi. Prosty przykład – moment, kiedy dziecko niepełnosprawne, którym zajmujemy się jako wolontariusze, podbiega i tak po prostu przytula się, jest bardzo wzruszający, pokazuje, że warto się starać.
Na mieście widać już pierwsze oznaki kampanii. Autobus miejski oklejony na biało, z motywem pomarańczowej wtyczki, to nic innego, jak efekt czteromiesięcznej pracy przedstawicieli z szesnastu organizacji, które włączyły się do projektu.
Zainteresowani nie muszą przeszukiwać internetu, wystarczy, że wejdą na popularny portal społecznościowy – www.facebook.com/WolontariatElblag lub na stronę www.wolontariat.elblag.pl.
Projekt został dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich i przy wsparciu finansowym Urzędu Miejskiego w Elblągu.