Piątek 21-09-2018, imieniny Mateusza, Hipolita
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Osiemset piątka pod nowym sądem Osiemset piątka pod nowym sądem

Windykatorzy nie są bezkarni

Zastraszanie, groźby, szantaż to praktyki niezgodne z prawem. Na działania windykatorów poskarżył się do UOKiK jeden z dłużników, dostarczając korespondencję zawierającą zapisy naruszające prawo.

Po zgłoszeniu skargi konsumenta w czerwcu 2013 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciw spółce Ultimo, która w okresie od początku 2012 r. do końca maja 2013 r. wysłała ponad 186 tys. zastraszających listów windykacyjnych. Wątpliwości wzbudziły informacje zamieszczone w kierowanych do dłużników wezwaniach do zapłaty, zgodnie z którymi agencja detektywistyczna na zlecenie Ultimo przeprowadzi rozmowy z pracodawcą i sąsiadami dłużnika, a także w rozmowach z sąsiadami i współpracownikami ustali stopień wywiązywania się z zobowiązań majątkowych i wiarygodność dłużnika.
     Według Prezes UOKiK, celem takich działań było zastraszanie, wywieranie niedozwolonej presji na dłużniku i wywołanie u niego obawy przed pogorszeniem jego opinii u pracodawcy i wśród sąsiadów. Tym samym zakwestionowane działania spółki naruszały zbiorowe interesy konsumentów. Przedsiębiorca zobowiązał się jednak do ich zaniechania i w związku z tym uniknął kary finansowej. Wcześniej, w 2007 roku, ta sama spółka została ukarana m.in. za informowanie dłużników o możliwej interwencji Grupy Windykacji Terenowej, która miała przeprowadzać windykację bezpośrednio w ich miejscu zamieszkania.
     
     Gdzie się zgłosić po pomoc
     
Bezpłatnej pomocy konsumentom, wobec których stosowane są praktyki naruszające prawo, udzielają: Miejski Rzecznik Konsumentów – ul. Łączności 1, tel. 55 239 34 56 oraz Powiatowy Rzecznik Konsumentów – ul. Saperów 14a, tel. 55 239 49 27. Można też zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii 800 007 707.
     

oprac. mk
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

ichtovit
karma p. falista
Karma dla papug średnich
Fretka