Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 24-11-2017, imieniny Jana, Flory
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Ewenement natury Ewenement natury

Windykatorzy nie są bezkarni

Zastraszanie, groźby, szantaż to praktyki niezgodne z prawem. Na działania windykatorów poskarżył się do UOKiK jeden z dłużników, dostarczając korespondencję zawierającą zapisy naruszające prawo.

Po zgłoszeniu skargi konsumenta w czerwcu 2013 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciw spółce Ultimo, która w okresie od początku 2012 r. do końca maja 2013 r. wysłała ponad 186 tys. zastraszających listów windykacyjnych. Wątpliwości wzbudziły informacje zamieszczone w kierowanych do dłużników wezwaniach do zapłaty, zgodnie z którymi agencja detektywistyczna na zlecenie Ultimo przeprowadzi rozmowy z pracodawcą i sąsiadami dłużnika, a także w rozmowach z sąsiadami i współpracownikami ustali stopień wywiązywania się z zobowiązań majątkowych i wiarygodność dłużnika.
     Według Prezes UOKiK, celem takich działań było zastraszanie, wywieranie niedozwolonej presji na dłużniku i wywołanie u niego obawy przed pogorszeniem jego opinii u pracodawcy i wśród sąsiadów. Tym samym zakwestionowane działania spółki naruszały zbiorowe interesy konsumentów. Przedsiębiorca zobowiązał się jednak do ich zaniechania i w związku z tym uniknął kary finansowej. Wcześniej, w 2007 roku, ta sama spółka została ukarana m.in. za informowanie dłużników o możliwej interwencji Grupy Windykacji Terenowej, która miała przeprowadzać windykację bezpośrednio w ich miejscu zamieszkania.
     
     Gdzie się zgłosić po pomoc
     
Bezpłatnej pomocy konsumentom, wobec których stosowane są praktyki naruszające prawo, udzielają: Miejski Rzecznik Konsumentów – ul. Łączności 1, tel. 55 239 34 56 oraz Powiatowy Rzecznik Konsumentów – ul. Saperów 14a, tel. 55 239 49 27. Można też zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii 800 007 707.
     

oprac. mk
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama