UWAGA!

Wystartowała akcja „Warto być dobrym”

 Elbląg, Wystartowała akcja „Warto być dobrym”
fot. nadesłane

Zespół Szkół Gospodarczych w Elblągu razem z 1500 innymi placówkami z całej Polski, w których uczy się blisko 0,5 mln dzieci i młodzieży, bierze udział w akcji „Warto być dobrym” organizowanej przez Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła” pod patronatem Minister Edukacji Narodowej i UNESCO.

Akcja „Warto być dobrym” to największa, interdyscyplinarna kampania edukacyjna w Polsce, kreująca w dzieciach i młodzieży dobre postawy, ucząca poszanowania dla innych ludzi, a także premiująca zachowania prospołeczne i wolontariat. Głównym elementem akcji jest konkurs, skierowany do uczniów 1500 szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, który każda szkoła prowadzi samodzielnie na podstawie tych samych zasad i z tą samą nagrodą główną – rowerem górskim marki Kross. Od początku semestru do końca roku uczniowie rywalizują w spełnianiu dobrych uczynków w trzech kategoriach: pomoc drugiemu człowiekowi, zaangażowanie w środowisko klasy, szkoły, społeczność lokalną oraz działania globalne na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska. Na koniec roku dzieci pod okiem wychowawcy będą wybierały w każdej klasie ucznia, który okazał się najlepszy, a wśród najlepszych z całej szkoły zostanie rozlosowany rower.
       Akcję, którą wymyśliło Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła”, po raz pierwszy realizowano w kilkudziesięciu śląskich szkołach w 2003 r. W tym roku stowarzyszenie opracowało nową formułę projektu i po raz pierwszy realizuje ją w takiej skali w szkołach w całej Polsce. Każda placówka dostała w paczce rower, multimedialny pakiet edukacyjny „Akademia Umysłu 2” do szkolnej biblioteki oraz baner akcji do powieszenia wraz z rowerem na szkolnym korytarzu. Kolorowy baner oprócz logo patronów i sponsorów głównych, posiada 52 miejsca na naklejki, które może wykupić prawie każda firma lub osoba prywatna, przykładając jednocześnie rękę do czynienia dobra. Jedna naklejka to koszt 100 zł, każdy może wykupić od 1 do 1500 takich cegiełek jednak tylko jedną na szkołę. Oczywiście szkoła to miejsce, w którym uczą się dzieci, więc to, co może się znaleźć na takiej naklejce, dokładnie określa regulamin sponsora. Cała akcja jest koordynowana przez infolinię, gdzie kilkudziesięciu konsultantów pod numerem 801 999 333 informuje o wszelkich szczegółach. Dziesięć najlepszych szkół, które będą miały najwyższy współczynnik dzieci, które wywiązały się z deklarowanych zadań do wszystkich uczniów, otrzyma po 10 000 zł na cel pożyteczny dla całej społeczności lokalnej, który wybiorą dzieci.
       – Uczniowie zostali już zapoznani z zasadami konkursu, planują działania w trzech wymaganych obszarach, przygotowują dzienniczki do dokumentowania swoich poczynań. Niektórzy podejmują się nowych wyzwań, nawiązują współpracę z różnymi organizacjami, inni z kolei kontynuować będą swoją działalność woluntarystyczną. Nagroda główna – rower górski – została wyeksponowana na terenie szkoły, co zachęca i mobilizuje uczniów do udziału w konkursie i czynienia dobra. Mam nadzieję, że udział w tej akcji rozpali w nich chęć czynienia dobra i pozostanie na długo. Zakończenie konkursu i ogłoszenie zwycięzcy nastąpi w czerwcu – mówi Anna Miecznikowska, koordynator akcji w Zespole Szkół Gospodarczych.
      
ZSG

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
Reklama