UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • tak a-propo- to elbląska fabryka urządzeń kuziennych EFUK -
  • A jesli chodzi o bulwar to jest jeszcze szansa na drugim brzegu. Poczatek czyli specjal pub I dwa budynki jest dobry
  • Elbląg zawsze - po wojnie, miał charakter swoistego prowincjonalnego miasteczka i nigdy nie wyzwolił się z tej choroby. Władze - kiedyś jedynie słuszne, bo wybrane przez partię - obecnie wybór na podobieństwo suwerena z wszelkimi tego konsekwencjami i upodobaniami nie zmienia uprzednio podanej oceny. Mrzonki o przemyśle i jakichkolwiek znaczących przedsięwzięciach poza meblami kończą się fiaskiem i kabaretem. A żeby nie być tylko malkontentem, jak to wielu mi zawsze sugeruje przytaczam w kolejnych wpisach opublikowane przeze mnie notatki z lat 2001 - 2010 tyczące się ewentualnych elbląskich, możliwych przedsięwzięć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    1
    AMalejużniekoniecznie(2018-02-26)
  • • Obszar obejmujący „wyspę” upstrzony jak dobra kasza skwarkami, siecią prywatnych hotelików i pensjonatów dających nie tylko spanie i jedzenie, lecz także wypełniony program pobytowy z takimi atrakcjami jak baseny, wycieczki, biesiady, szkoły przetrwania itp… • Dobrze oznakowaną i wzbogaconą o infrastrukturę (punkty informacyjne, miejsca widokowe, miejsca postojowe, punkty naprawcze……) sieć tras rowerowych, tylko w najmniejszym stopniu korzystającą z mało ruchliwych dróg kołowych o utwardzonej nawierzchni, • Sieć małych portów wzdłuż brzegu Zalewu Wiślanego oferujących transport wodny we wszystkie miejsca dostępne z wody - oparty o prywatnych armatorów posiadających małe jednostki zdolne do przewozu ludzi, bagażu i rowerów, • Dalsze rozwinięcia pierwotnej tezy daleko bogatsze od danych wyjściowych. Być może uznacie to wszystko za mrzonki, ale taki właśnie świat funkcjonuje w wielu krajach Europy doskonale wypełniając potrzebę spędzania wolnego czasu i przysparzając miejscowym wielu miejsc intratnego zarobku i zatrudnienia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    1
    AMalejużniekoniecznie(2018-02-26)
  • Choć urodziłem się w Elblągu i moje na niego spojrzenie obarczone jest sentymentem, przerażony jestem jałowieniem jego imagu i potencjału gospodarczego. Jak nas elblążan i nasze miasto znajdują obcy z Polski i z zagranicy, tak czytany jest wizerunek miasta i jego atrakcyjność. I ile byśmy nie wlewali funduszy w iluzoryczne i bardziej wynikające z chciejstwa niźli właściwego przygotowania socjologicznego i biznesowego przedsięwzięcia na rzecz elblążan i miasta barierą nie do pokonania będzie zawsze zewnętrzna ocena programów, akcji i inwestycji. Mechanizm sprawy jest prosty tak jak prawa rynkowe warunkujące cenę obojętnie, czego. Właściwą oceną czegokolwiek będzie zawsze popyt i podaż a nie zaangażowanie funduszy w przedsięwzięcie. Aby jednak nie przynudzać chciałbym naszym zaklinaczom rzeczywistości zaproponować parę skromnych poczynań, wszak wizerunek naszego miasta jest kompletnie nieczytelny, a tym samym nasza tożsamość powojenna jest mglista, wszak nie udało nam się w tych latach zrobić nic, aby choć dorównać potencjałowi tego miasta z 1939 roku. Oczywiście w historii powojennej były i godne dokonania takie jak „ZAMECH”, Galeria EL, rozwinięcie i wzbogacenie sieci tramwajowej - lecz całokształt efektów w obecnej sytuacji jest dość mizerny i nie rokuje nic, co by mogło diametralnie sytuację odmienić.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    1
    AMalejużniekoniecznie(2018-02-26)
  • Dlatego za najważniejszą rzecz obecnie uważam zbudowanie wizerunku miasta i okolic w przestrzeni medialnej kraju jak i Europy. Zadanie to nie proste, ale i nie niewykonalne. I tu garść propozycji stanowiąca być może antidotum na obecny stan lub zaczyn istotnych przedsięwzięć w kierunku uatrakcyjnienia miasta i zbudowania jakiegokolwiek jego wizerunku. 1. Jeszcze niedawno jedyne miasto w Polsce, przez którego śródmieście przebiegała czynna linia kolejowa. W obszarze byłych torowisk wyeksponować stare, odrestaurowane wagony, parowozy, lokomotywy, tworząc z nich swoisty skansen z wieloma innymi atrakcjami 2. Miejsce gdzie najniższy punk Polski sąsiaduje z pokaźnymi górkami dającymi namiastkę trasy zjazdowej. 3. Miasto, w którym produkowano doskonałe lokomotywy – znaleźć i sprowadzić do Elbląga, choć jeden egzemplarz – odrestaurować i wyeksponować w atrakcyjnej lokalizacji. 4. Miasto, w którym produkowano samochody, cygara, maszyny do szycia – postępowanie jak wyżej……
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    1
    AMalejużniekoniecznie(2018-02-26)
  • 5. Miasto, które mogłoby stanowić stacje węzłowa dla pociągów lokalnych – turystycznych i sezonowych (latem trakcja parowa pozostałe pory roku szyno bus – ten do Olsztyna) prowadzonych Linią Nadzalewową z powrotem przez Chruściel, Młynary, Bogaczewo do Elbląga. Trasa sentymentalna dla Niemców, a dla Polaków wielka atrakcja. 6. Wspólnie z Ostródą przejecie nieistniejącej już linii kolejowej pomiędzy naszymi miastami i zbudowanie na niej profesjonalnej trasy rowerowej, która miałaby rozwinięcie wzdłuż brzegu Zalewu Wiślanego i w głąb pięknych terenów Wysoczyzny Elbląskiej. Mógłbym oczywiście rozwijać swe pomysły. Ktoś powie, że futurystyczne tak jak Przekop…. No cóż, sądzę jednak, że lepsze to od udawania, że jest dobrze, skoro jest byle jak.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    1
    AMalejużniekoniecznie(2018-02-26)
  • Politycy z Elbląga zniszczyli te miasto piękne miasto.Kiedys te miasto miało potencjał dziś jest wyludnionym miastem bez żadnych perspektyw zakłady zniszczone nie ma nic.....a przepraszam jest nowy sad który był bardzo potrzebny dla Elblaga.....
  • Ostróda miasto mniejsze od Elbląga ale wolimy tam przebywać z rodziną w wolne dni bo tam się coś dzieje. Miasto umie się promować, mają piękny amfiteatr gdzie jest mnóstwo występów dużo wykorzystanych dotacji z UE na infrastrukturę miasta i na kulturę, a w Elblągu. .. NUDA. .takiego mamy prezydenta i i jego zastępców. .. brawo.
  • Prowadziłem 3 lata temu filię firmy w Ostródzie, potrzebowałem bezrobotnego na staż w ciągu tygodnia w miłej atmosferze temat załatwiłem. w Elblagu zawsze ten sam temat, albo nie ma już środków albo będą nie wiadomo kiedy. Poza tym jest to pochodna układów w których kierownicze stanowiska w administracji są poukładane wśród swoich. Dlatego też moje dzieci sie wykształciły i wyfrunęły z tej wsi i żadne nie żałuje. A gdy wracają z wnukami w wolnych chwilach latem nie wiadomo co z nimi robic w tej dziurze w której nawet w ludzkich warunkach nie maja gdzie nogi zamoczyc.
  • @gd0013 - Dlatego jest atrakcją dla maniaków tramwai. Tylko u nas w konstalach zachowały się jeszcze oryginalne listwy boczne. Nie ma tygodnia aby jacyś się pojawili.
  • @balanced - Wystarczy zobaczyć ulice już po 18
Reklama