Istniejące animozje między kibicami piłkarskich drużyn Elbląga i Olsztyna być może złagodzi sponsorska kampania elbląskiego browaru. Grupa Żywiec, w skład której wchodzi elbląski producent piwa, zawarła dwuletnie kontrakty sponsorskie z klubami OKS 1945 i Olimpią.
Przedstawiona przez Grupę Żywiec koncepcja marketingowa lokalnej marki piwa ma nowatorski charakter.
Promocja marki, oprócz tradycyjnej formy prezentacji na banerach z logo klubu, ma także zaistnieć na środkach komunikacji miejskiej. Sponsor wykupi z klubu 200 karnetów wstępu na mecze Olimpii, zainwestuje w oryginalne koszulki, w jakich grają piłkarze Olimpii, a te fanty będą dostępne dla kibiców, którzy przy zakupie piwa otrzymają kartę zdrapki. Każda zdrapka gwarantuje wygraną.
To tylko fragment zapowiadanej kampanii. O jej ostatecznej formie zadecydują po wewnętrznej konsultacji kibice elbląskiej Olimpii, do których trafiły wszystkie projekty marketingowe sponsora. A są bardzo interesujące, bowiem jeden z nich zakłada, że od każdego sprzedanego biletu na trybunę zajmowaną tradycyjnie przez klub kibica Olimpii, dodatkowa złotówka trafi do kasy klubu, a jeszcze jedna zasili fundusz przeznaczony na oprawy meczów Olimpii.
- Elbląski browar od roku 1993 aktywnie wspiera różnorodne lokalne inicjatywy kulturalne i sportowe - przypomina Roman Korzeniowski, dyrektor browaru. - Chcemy także, dając możliwości finansowe, wspomóc piłkarskie drużyny IV, III i II ligi z Polski Północnej. Elbląska Olimpia w tym działaniu marketingowym jest dla nas perełką, bo tu produkuje się piwo.
Promocja marki, oprócz tradycyjnej formy prezentacji na banerach z logo klubu, ma także zaistnieć na środkach komunikacji miejskiej. Sponsor wykupi z klubu 200 karnetów wstępu na mecze Olimpii, zainwestuje w oryginalne koszulki, w jakich grają piłkarze Olimpii, a te fanty będą dostępne dla kibiców, którzy przy zakupie piwa otrzymają kartę zdrapki. Każda zdrapka gwarantuje wygraną.
To tylko fragment zapowiadanej kampanii. O jej ostatecznej formie zadecydują po wewnętrznej konsultacji kibice elbląskiej Olimpii, do których trafiły wszystkie projekty marketingowe sponsora. A są bardzo interesujące, bowiem jeden z nich zakłada, że od każdego sprzedanego biletu na trybunę zajmowaną tradycyjnie przez klub kibica Olimpii, dodatkowa złotówka trafi do kasy klubu, a jeszcze jedna zasili fundusz przeznaczony na oprawy meczów Olimpii.
- Elbląski browar od roku 1993 aktywnie wspiera różnorodne lokalne inicjatywy kulturalne i sportowe - przypomina Roman Korzeniowski, dyrektor browaru. - Chcemy także, dając możliwości finansowe, wspomóc piłkarskie drużyny IV, III i II ligi z Polski Północnej. Elbląska Olimpia w tym działaniu marketingowym jest dla nas perełką, bo tu produkuje się piwo.
M