UWAGA!

We wrześniu spróbują znowu

Alfred Kowalski kuli ziemskiej nie opłynął, ale w ciągu czterech miesięcy przepłynął 389 km. Elbląskie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe podsumowało pierwszy etap realizowanej od marca tego roku akcji promującej aktywny styl życia, pod hasłem „Opłyń kulę ziemską”.

Pomysł polegał na zachęcaniu elblążan do systematycznego pływania na basenie, poprzez wprowadzenie rejestracji przepłyniętych metrów. Wygra ten pływak, który będzie miał największą ich liczbę i tym samym przepłynie dystans najbardziej zbliżony do długości równika. Pływać można było na dwóch krytych pływalniach: MOSiR przy ul. Robotniczej i Delfin przy ul. Królewieckiej. Rejestrowaniem przepłyniętych metrów zajmowali się pracujący na basenach ratownicy.
     W niedzielę na kąpielisku miejskim przy ul. Spacerowej podsumowano pierwszy etap akcji. Okazało się, że największy dystans przepłynął zawodowy ratownik Alfred Kowalski, który w ciągu niecałych czterech miesięcy zaliczył prawie 389 km.
     W sumie w akcji wzięło udział 19 pływaków - ochotników, wśród nich siedem kobiet. Najlepszą z nich została Bożena Chojnacka, która przepłynęła 149 km. Warto jeszcze dodać, że najstarsza uczestniczka akcji elbląskiego WOPR-u, Krystyna Opalińska ma 70 lat i przypłynęła 44 km.
     Szefowa elbląskiego WOPR-u Bożena Ruszkowska podkreśla, że to nie koniec prowadzonej przez WOPR akcji i zaprasza już biorących w niej udział, jak i nowych chętnych, do drugiego etapu, który rozpocznie się we wrześniu i potrwa do końca grudnia. Wówczas podliczone zostaną kolejne przepłynięte przez elblążan kilometry.
     
     Relacja Marty Hajkowicz:
MH

Najnowsze artykuły w dziale Sport

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
Reklama