Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 17-12-2017, imieniny Łazarza, Floriana
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Spotkałam Mikołaja Spotkałam Mikołaja

110 lat po szynach

Dzisiaj mija 110 lat, od kiedy pierwszy tramwaj elektryczny wyjechał na ulice Elbląga. Mamy jedną z najstarszych trakcji tramwajowych w Polsce, zaraz po Wrocławiu.

Pierwsza, dzisiaj już nieistniejąca elbląska linia tramwajowa wiodła od obecnego dworca kolejowego na Stare Miasto, a tory biegły m.in. pod Bramą Targową.
     Dziś w Elblągu jest pięć linii tramwajowych, ostatnie dwie zbudowano kilka lat temu. Łączą centrum miasta i dwiema dzielnicami mieszkaniowymi Zawadą i Nad Jarem. - Miasto inwestuje w rozwój sieci tramwajowej - podkreśla rzecznik prezydenta Elbląga Agnieszka Staszewska - tramwaje mają być alternatywą dla zatłoczonych ulic i – przypomnę, na czym nam najbardziej zależy - nie szkodzą środowisku.
     Za rok w mieście pojawi się sześć supernowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Zostaną pomalowane - zgodnie z życzeniem mieszkańców - na zielono i nie będzie na nich reklam. Każdy wagon kosztuje około 5 milionów zł. Zakupy taboru współfinansuje Unia Europejska.
     

R
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Pamiętam, w latach pięćdziesiątych "1" i "2" jeżdziły pod Bramą Targową a "3" do cmentarza na Agrykolę. Na spacery, i nie tylko, można było dojechać "3"do Bażantarni. Tramwaje były jeszcze od Hitlera a kursowały wspaniale.Bilet ulgowy /dla ucznia/ kosztował 20 groszy i można go było kupić u konduktora/ki/. Ale to już prehistoria.Były pasażer tramwaju a obecnie metra.Pozdrawiam Elblążan.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    senior(2005-11-25)
  • Do Bażanta jeździło się pod samą knajpę, była fajna wiata i peron, bilet kosztował 15 groszy i nigdy nie mieli wydać reszty. Jak podniesiono cenę na 20 gr. skończył dię problem. Trójką przez Traugutta jeszcze osobiście z Pl. Słowiańskiego pod sam cmentarz jechałem. Jeszcze jeździło się na stopniach w tzw. winogronach, raz zdjął mnie słup trakcyjny ( z tego winogrona ) koło Garów. SUPER
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    vivo(2005-11-25)
  • Senior "3" nigdy nie jeździła do Bażantarni, no może jak pomyliła trasę?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    teżsenior(2005-11-25)
  • Należy młodzieży wyjaśnić, że "GARY" to nazwa Technikum Gastronomicznego przy ul.Armii Czerwonej, obecnie ul.Królewieckiej. Osobiście w te winogrona nie wierzę, także w uderzenie w słup trakcyjkcyjny. No ale są to tak odległe czasy, że nie ma o nich wzmianki nawet w tytule 50 lat temu. ps. do Bażantarnii jeżdziła "2", przepraszam za błąd.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    senior(2005-11-25)
  • Ja tylko pamietamjedynie kolor czerwony i to jak na ulicy Pocztowej gdzie mieszkalem jak przejezdzaly te tramwaje to sie wszystko nioslo po domu. to byly piekne czasy! z mila checia bym sie przejechal takim czerwonym tramwajem i powspominal.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2005-11-25)
  • Nie pisałem, że "3" jeździła do Bażantarni, tylko, że tramwaj tam jeździł i to nie jest lipa tylko sama prawda i resztki tego podjazdu po lewej stronie chodnika jeszcze można wypatrzeć. Winogrona były chlebem powszednim w naszej, wówczas komunikacji, zaś tramwaje jeździły dużo wolniej. Ja zawadziłem o słup zaraz za Qurie Skłodowską, tam jest rozjazd, było jeszcze wolniej. Gary przed wojną miały ksywę Klops Akademia. Tyz piknie. Pozdrówka dla czytelników ;-)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    vivo(2005-11-26)
  • Będą nowe tramwaje, super, tylko dlaczego całe zielone ????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    pasażer_tramwajów(2005-11-27)
  • pokażcie zdjecie takiego tramwaja starego
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    masa(2005-11-28)
  • senior i vivo to ta sama osoba?jak tak toś dureń i nie znasz starego Elblaga i zabieraj glosu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    teżsenior(2005-11-29)
  • "masa" popieram twoje zdanie o pokazanie zdjęcia starego tramwaju z lat 50-tych i 60-tych tak zwanych dyliżansów. "grona" wisiały a srodek był pusty, bo tak było fajnie i nie tylko w Elblągu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    teżsenior(2005-11-29)
Reklama