Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 20-08-2017, imieniny Bernarda, Sobiesława
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Jeszcze trochę lata. Jeszcze trochę lata.

"503" pod kontrolą. Kiedy koniec przebudowy?

 
Elbląg, "503" pod kontrolą. Kiedy koniec przebudowy? fot. Anna Dembińska
Rek

Droga nr 503 już trzeci rok jest w wielu miejscach nieprzejezdna, a przebiega przez centrum Elbląga. Były opóźnienia, zastrzeżenia do wykonawcy, teraz jest cotygodniowa kontrola i nadzór – pod okiem inżyniera kontraktu, a także miejskich urzędników. Są zapewnienia, że cała inwestycja zakończy się do 30 sierpnia. Zobacz zdjęcia.

Bezpośredni nadzór nad robotami budowlanymi w ramach przebudowy DW 503 w Elblągu pełni powołany do tego zadania inżynier kontraktu. Zadania te od 1 stycznia 2014 r. realizuje elbląska firma Elprojekt. Zespół inżyniera kontraktu składa się z m.in. z inspektorów nadzoru oddzielnie dla poszczególnych branż oraz osoby inżyniera kontraktu - kierownika zespołu.
     Zgodnie z zawartą umową, do jego obowiązków należy m.in. bieżący nadzór nad inwestycją.
     - Inżynier kontraktu przedkłada do Miasta sprawozdania - raporty z budowy w okresach tygodniowych – mówi Monika Borzdyńska, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga. - Raporty te zawierają szczegółowe informacje dotyczące wykonywanych prac tj. zaawansowania robót, występującego potencjału wykonawcy (ludzi, sprzętu) na terenie budowy z podziałem na poszczególne odcinki budowy i rodzaj wykonywanych robót. Wskazywane są aktualne problemy dotyczące realizacji budowy, informacje o występujących kolizjach, potrzebach w zakresie interwencji projektantów i inne trudności. Na podstawie tych raportów podejmowane są odpowiednie działania ze strony zarówno inżyniera kontraktu, jak i Miasta w kierunku poleceń dla wykonawcy, wezwań projektanta, uzgodnień z firmami branżowymi i współpracy z innymi jednostkami mającymi wpływ na realizację zadania. Niezależnie od oceny realizacji, wniosków i działań wynikających z bieżącego nadzorowania prac, w okresach tygodniowych odbywają się rady budowy, w których udział biorą zarówno przedstawiciele wykonawcy
(kierownik budowy, kierownicy robót poszczególnych branż), inżynier kontraktu, inspektorzy nadzoru, przedstawiciele Miasta – kontynuuje rzeczniczka prezydenta. - Omawiane są bieżące sprawy i problemy dotyczące budowy, zgłaszane są wnioskiem uwagi i zastrzeżenia do realizowanych robót. Wykonawca przedstawia zakres wykonanych i planowanych prac. Wnioski z rad budowy są wpisywane w protokół i stanowią dokument wiążący wykonawce robót oraz pozostałe strony. Ponadto przedstawiciele Miasta (Departamentu Rozwoju Inwestycji i Dróg) oraz wiceprezydent Janusz Hajdukowski każdorazowo, min. raz w tygodniu, przeprowadzają objazd terenu budowy, z którego wnioski i uwagi zgłaszane są na bieżąco do inżyniera kontraktu i wykonawcy oraz na radach budowy w celu wyegzekwowania obowiązków uczestników procesu budowlanego wynikających z obowiązujących przepisów i warunków umownych.
     - W związku z powstałymi opóźnieniami w stosunku do harmonogramu, na żądanie Miasta wykonawca robót - firma Eurovia Polska przedstawiła program naprawczy mający na celu zniwelowanie opóźnień i utrzymanie obowiązującego terminu zakończenia robót tj. 30 sierpnia 2014 r. - dodaje Monika Borzdyńska. - Program taki został przedstawiony i zaakceptowany.
     
     Co jeszcze jest do zrobienia?
     Obecnie wykonawca przystąpił do jednych z ostatnich etapów budowy tj. na odcinku ul. Browarnej od ul. Niskiej do zajezdni. Ułożona została droga tymczasowa na nieczynnym torowisku, co pozwala na całkowite zamknięcie jezdni ul. Browarnej i prowadzenia na tym odcinku wszystkich robót. Aktualnie nie ma przesłanek aby roboty nie zostały ukończone w wyznaczonym terminie.
     Co jeszcze zostało do zrobienia w ramach przebudowy "503"?
     - Jezdnia zachodnia ul. Plac Słowiański, Pocztowa i Robotnicza oraz chodniki, skrzyżowania i zjazdy przy tej jezdni – wymienia Monika Borzdynska. - Torowisko wraz z trakcją tramwajową w ul. Robotniczej na odcinku od ul. Królewieckiej do ul. Browarnej; warstwy ścieralne na skrzyżowaniu ul. Stoczniowej - Nowej 1 i odcinku ul. Królewieckiej (od Alstomu) wraz z jej włączeniem w ul. Pocztową; pozostały fragment ronda "Teatralna" tj. pomiędzy ul. Robotniczą (wlot północny) i Browarną oraz pomiędzy Browarną a Nową 1a i zachodnią jezdnią ul. Robotniczej; odcinek ul. Teatralnej przed ZUS-em wraz z parkingiem; konstrukcja drogowa ul. Browarna, odcinek od ronda "Teatralna" do Niskiej; kanalizacja deszczowa oraz przebudowa sieci ul. Browarna od Niskiej do zajezdni wraz z konstrukcją drogi; konstrukcja drogi odcinka "ślepego" ul. Browarnej : nr 30 - 31ad (na przeciwko zajezdni); konstrukcje drogowe ul. Browarnej odcinek: zjazd do straży pożarnej - zjazd do Vectry; konstrukcje drogowe na zachodniej jezdni ul. Browarnej od ronda "Brzeska" do Obrońców Pokoju; roboty brukarskie, oznakowanie, zieleń, roboty wykończeniowe.
     - Większość tych prac jest już wysoko zaawansowana – zapewnia rzeczniczka prezydenta Elbląga. - Gdy przestanie padać deszcz wykonawca przystąpi na wielu odcinkach do prac bitumicznych. Prace te na przygotowanych warstwach wzmocnienia gruntu i podbudowy trwać będą około 14 dni. Oczywiście w zależności od warunków atmosferycznych – kończy Monika Borzdyńska.
     Przebudowa części drogi 503 od Placu Słowiańskiego do ulicy Mazurskiej razem z unijnym wsparciem kosztować będzie ponad 90 milionów złotych.

Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • tylko winny sie tlumaczy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13 1
    etdthdh(2014-03-20)
  • Z taką organizacją pracy jaką pokazała EUROWIA przy budowie tej drogi nie powinna znaleźć już zadnej pracy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 0
    Prowadzącyróżnebudowy(2014-03-20)
  • oj elblążanie - wyciągajcie wnioski. To właśnie przez tą drogę Nowaczyk stracił stanowisko i przyszedł Wilk z armią PIS-owców z gębą pełną frazesów, dumnie się prężyli na rozgrzebanej drodze, na hałdach piachu na pocztowej wytykając błędy poprzednika. I co? I nic, bo sami nie potrafią rozwiązywać takich problemów, ale do krytyki to pierwsi. .. banda oszołomów i tyle.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    35 10
    zg(2014-03-20)
  • zdjecia 51,52 pokazuja jaka mysl technologiczna w Polsce, zamiast przeniesc studzienki na chodnik to studzienka na studzience, pol roku po oddaniu do uzytku pozapadaja sie i tyle bedzie z tego calego remoontu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    27 0
    12weq(2014-03-20)
  • Szybko się wezmą za robotę jeśłi UM zawiadomi o tym. .. prokuraturę /.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 4
    (2014-03-20)
  • Tak właśnie jest jak w przetargu wybiera się najtańszą firmę. .. Proste rozwiązane stosowane przez inne kraje: najtańszą i najdroższą ofertę odrzuca się na wstępie i wybiera z pozostałych :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 0
    Tim(2014-03-20)
  • niestety zdjęcia potwierdzają nietechnologiczne roboty. .. .. albo Inzynier kontraktu ma kiepski wzrok, albo. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18 1
    klm(2014-03-20)
  • a może tak jurek z markiem i z elblaskątelewizją dokumentowaliby te przekrety i uragajace technologii roboty. toć to zapadnie si e za rok lub najdalej dwa i co w tedy ? w wilkowyjach tych prawdziwych pogoniuliby już wójta czy sołtysa. .. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 1
    (2014-03-20)
  • Czekają na listopadowe wybory samorządowe, żeby Wilk mógł tydzień przed nimi przeciąć wstęgę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17 7
    NowaPrawica(2014-03-20)
  • wiadomo kiedy jak zawsze tuż przed wyborami przecież propaganda zwycięstwa czerwonki ma okres co 4 lata
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 3
    spokobabcia(2014-03-20)
  • Czy wraz z odcinkiem Teatralnej przy ZUSie będzie posprzątane otoczenie ulicy Odzieżowej??? bo został zostawiony bałagan po wykonaniu przejazdu przez Odzieżową i do tej pory nikt tego nie sprzątnął, ani nie doprowadził do porządku części zniszczonych trawników. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    (2014-03-20)
  • rozgrzebano całe ulice, teraz jak przyciśnięto to wzięli się za robotę. Te wszystkie mankamenty jak i pokazane zdjęcia wskazują jedno -pozostał o do zakończenia tych prac bardzo mało czasu, takie prace winny być wykonywane etapami, nie widzę możliwości zakończenia we wyznaczonym terminie. gdyż prace te przy przebudowie wymagają solidnego wykonawstwa. obserwuje jak przywozi się ziemie i sadzi krzewy na terenach juz oddanych po przebudowie. uważam, zę rozłożona ziemia pod krzewy i inne rosliny winna się uleżeć przez kilka dni, wyrównana, gdyż zapadne się do 10cm i znowu bedzie praca od nowa za czyje pieniądze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 2
    obser.(2014-03-20)
Reklama