Program „Asystent - pomocna dłoń” zaczął działać w naszym mieście w ubiegłym roku. Cieszył się dużą popularnością wśród osób starszych i niepełnosprawnych, które dzięki pomocy asystentów mogli wyjść z domu i załatwiać sprawunki. W tym roku miasto dofinansowało program kwotą 80 tys. zł, dzięki czemu asystenci już towarzyszą potrzebującym.
O kontynuacji programu „Asystent - pomocna dłoń” pisaliśmy w styczniu, kiedy ważyły się losy dalszej pracy asystentów na rzecz potrzebujących takiej formy wsparcia elblążan. Realizowana od maja ubiegłego roku usługa asystenta osób niepełnosprawnych zakończyła w grudniu 2014.
- Przez cały okres trwania projektu wykonano 843 usług asystenckich, a 224 osoby niepełnosprawne zostały objęte opieką – mówi Zbigniew Puchalski, Prezes Elbląskiej Rady Konsultacyjnej Osób Niepełnosprawnych, która ponownie wygrała konkurs i realizować będzie program.
- W ubiegłym roku miasto dofinansowało projekt w kwocie 50 tys. zł, w tym roku przeznaczyło na ten cel 80 tys zł. Asystentów jest podobnie jak w ubiegłym roku czterech, a każdy ma umowę o pracę – dodajePrezes Zbigniew Puchalski.
– To dobrze, że władze miasta dzięki dotacji wspierają tak ważne przedsięwzięcie. Wielu niepełnosprawnych już od dawna czeka, by znowu móc wyjść z domu z naszą pomocą – mówi Beata Paszkowska, jedna z asystentek. – Od dziś przyjmowane są zgłoszenia i można umawiać się na terminy. Mogę powiedzieć, że telefony się urywają, ale na szczęście w tym roku mamy więcej godzin, więc osoby potrzebujące wsparcia w przemieszczaniu się powinny być zadowolone. – dodaje.
Usługi asystenckie obejmują pomoc asystenta w wyjściu, powrocie oraz dojazdach w wybrane przez klienta miejsce (np. dom, praca, szkoła, kościół, lekarz, urzędy, znajomi, rodzina, itp.), na rehabilitację i zajęcia terapeutyczne, kursy i szkolenia zawodowe, pomoc w zakupach. Asystent może pomóc przynieść zakupy o wadze jednorazowo do 5 kg. Opłata za usługę wynosi 1 zł za godzinę. Opłata pobierana jest przez asystenta z góry za pokwitowaniem. Jednocześnie warunkiem takiej usługi jest czynne uczestnictwo osoby niepełnosprawnej. W trakcie trwania programu zgłoszenia przyjmowane są w dni robocze w godzinach 8-14 pod numerem tel. (55) 232 69 35.
- Przez cały okres trwania projektu wykonano 843 usług asystenckich, a 224 osoby niepełnosprawne zostały objęte opieką – mówi Zbigniew Puchalski, Prezes Elbląskiej Rady Konsultacyjnej Osób Niepełnosprawnych, która ponownie wygrała konkurs i realizować będzie program.
- W ubiegłym roku miasto dofinansowało projekt w kwocie 50 tys. zł, w tym roku przeznaczyło na ten cel 80 tys zł. Asystentów jest podobnie jak w ubiegłym roku czterech, a każdy ma umowę o pracę – dodajePrezes Zbigniew Puchalski.
– To dobrze, że władze miasta dzięki dotacji wspierają tak ważne przedsięwzięcie. Wielu niepełnosprawnych już od dawna czeka, by znowu móc wyjść z domu z naszą pomocą – mówi Beata Paszkowska, jedna z asystentek. – Od dziś przyjmowane są zgłoszenia i można umawiać się na terminy. Mogę powiedzieć, że telefony się urywają, ale na szczęście w tym roku mamy więcej godzin, więc osoby potrzebujące wsparcia w przemieszczaniu się powinny być zadowolone. – dodaje.
Usługi asystenckie obejmują pomoc asystenta w wyjściu, powrocie oraz dojazdach w wybrane przez klienta miejsce (np. dom, praca, szkoła, kościół, lekarz, urzędy, znajomi, rodzina, itp.), na rehabilitację i zajęcia terapeutyczne, kursy i szkolenia zawodowe, pomoc w zakupach. Asystent może pomóc przynieść zakupy o wadze jednorazowo do 5 kg. Opłata za usługę wynosi 1 zł za godzinę. Opłata pobierana jest przez asystenta z góry za pokwitowaniem. Jednocześnie warunkiem takiej usługi jest czynne uczestnictwo osoby niepełnosprawnej. W trakcie trwania programu zgłoszenia przyjmowane są w dni robocze w godzinach 8-14 pod numerem tel. (55) 232 69 35.
Marta Kowalczyk