UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Napisałem do Tego profesora, który twierdził, że przekop zwróci się za 450 lat jak on to obliczył i przesłał mi swoją analizę, a ja mu napisałem, że w swojej analizie zwrotu z inwestycji przekopu uwzględnił tylko opłaty za przeładunki towarów. I wyliczył że jakby przeładunki wzrosły do 1 mln ton rocznie przy podwojeniu opłat przekop zwróciłby się po 450 latach. To jemu wyszło za same przeładunki. 450x 1mln ton x 0,50 euro po kursie 4 zł :D, a przecież kurs Euro jest wyższy od 4 zł, No i tylko to były jego obliczenia, a ja mu napisałem, a gdzie pasażerowie rocznie w samym Elblągu to minimum 30 tysięcy osób x 0,50 euro, to już wychodzi dodatkowe 60 tysięcy zł rocznie, a przecież na Zalewie są inne porty i też będą pływać przez przekop. A bursztyn też w miejscu przekopu warty wg badań 1,5 mln zł, do tego drewno wycięte 25 ha x 23 m3x 120 zł za najgorsza kategorię drewna to już wychodzi ok 700 tys zł dodatkowo. A opłaty za parkingi TIR-ów w porcie- za wjazd to 10 zł to przy zakładanym przez tego faceta przeładunku wychodzi co najmniej 417 tysięcy zł rocznie jak nie stoją powyżej 12h ciężarówki, bo wtedy jest 20 zł. A się spytałem jego gdzie uwzględnił opłaty cumownicze, bo w samym porcie są 4 barki 800 tonowe plus 2 pchacze, plus 2 barki 1000 ton. Do tego są barki w stoczni 800 tonowa, 2 są 400 tonowe plus kilka prywatnych. Stacjonują od wiosny do jesieni 2 lodołamacze rzeczne, pływa 300 tonowy statek morski i statki bialej floty. Do tego zawijają barki po ładunki dedykowane i za każdą tonę pojemności jednostki jest opłata 0,25 euro. No i się pytam gdzie on to uwzględnił? A opłaty za cumowanie w marinach? Do 5 godzin to jest od 7 do 9 zł, za dobę to od 14 do 18 zł, za mc od 200 do 290. A różne usługi w porcie np wodowanie i podnoszenie jednostki to 100 zł, opłaty za zimowanie na terenie portu tak samo się nalicza jak za cumowanie, są usługi przeglądu i konserwacji jachtów i łodzi. Naprawy. Parkowanie lawet na jachty to też 10 zł/ doba a 100/ mc. No i się go zapytałem jak to się ma do tych 450 lat? Ciekawe czy coś odpisze, bo jak na razie nie odpisał 2 tygodnie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    81
    29
    Gienek (2019-07-16)
  • @Gienek - A uwzgledniles roczny koszt utrzymanie calej infrastruktury, lacznie z poglebianiem i udraznianiem kanalow, portow, i szlaku wodnego ?
  • @Gienek - Człowieku napisałeś kupę bzdur. Pewnie aż się spociłeś. Jak jesteś tak zorientowany, to możesz napisać ile pieniążków bierze od nas Rosja za przepływanie przez ich wody terytorialne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    22
    misiekl111(2019-07-16)
  • @Gienek - Gienek, to w tym ma być cały zysk tego przekopu?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    6
    rrrrrr(2019-07-16)
  • @Gienek - niemądry narodzie a jaki zysk jest ze szkół, szpitali, przedszkoli, inspekcji pracy itp. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    5
    ciekawy(2019-07-16)
  • @Gienek - tu chodzi o przekop nie o zarobki pośredników w kółko dodaj jeszcze lodziarnie i babcie klozetowe
  • @misiekl111 - Ile ?
  • @ciekawy - Gieniek, masz rację, żadnego zysku ze szkół nie ma. Widać po twoich wpisach. Niczego mądrego nie nauczyli ciebie w szkole. !!!! Piszesz takie głupoty, że chyba sam w to nie wierzysz!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    anna118(2019-08-11)
Reklama