Czwartek 13-12-2018, imieniny Łucji, Otylii
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Rek

Dietetyk Naturhouse radzi

 

Dlaczego tyjemy? Przyczyny wzrostu wagi są różne, ale najczęściej popełniane błędy to objadanie się, podjadanie pomiędzy posiłkami, brak regularnych posiłków, przetworzona żywność, stres i siedzący tryb życia. Często też podejmowane próby odchudzania niekorzystnie wpływają na nasz metabolizm, który zwalnia i prowadzi do wzrostu kilogramów. W takim przypadku odchudzanie pod okiem specjalisty jest bardzo ważne, aby cały proces zachodził w zdrowy i racjonalny sposób.

Szybkie tempo życia, niewystarczająca ilość snu czy chroniczny stres mogą w bardzo podstępny sposób stać się przyczyną nadwagi i otyłości, które niosą za sobą konsekwencje zdrowotne. Warto zatem poznać kilka wskazówek, które pomogą wprowadzić zdrowe nawyki
     
     Zacznij dzień od śniadania
     To najważniejszy posiłek. Jeśli będzie zawierał niezbędne grupy produktów (białko i węglowodany), dostarczy odpowiedniej dawki energii i zapobiegnie podjadaniu w ciągu dnia. Pominięcie go powoduje, że głód przychodzi ze zdwojoną siłą w późniejszej porze dnia.
     
     Regularne posiłki
     Złotą zasadą prawidłowego sposobu odżywiania się jest regularność- najlepiej zjedz 4-5 posiłków w ciągu dnia, wtedy organizm łatwiej spala dostarczane mu kalorie. Pominięcie posiłku sprawi, że sięgniesz po niezdrowe przekąski albo kolejny posiłek będzie za obfity. Często tłumaczymy się, że w pracy nie mamy możliwości zjedzenia posiłku. Zmień swoje myślenie, a na pewno uda Ci się zorganizować. Przygotuj posiłki dzień wcześniej, kup pojemniki, w których można zabrać obiad czy sałatkę do pracy. Weź ze sobą 2-3 owoce, drobne warzywa jak pomidory koktajlowe i pitny jogurt naturalny – gdy pojawi się głód zawsze możesz po nie sięgnąć.
     
     Wybieraj produkty nieprzetworzone
     Monotonne menu sprzyja niedoborom pokarmowym, a to niekorzystnie wpływa na metabolizm, dlatego warto zadbać o urozmaicony jadłospis. Staraj się, aby w Twojej lodówce gościły świeże warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe, jajka, chude mięsa i ryby oraz naturalne jogurty. Kupuj jak najmniej produktów w puszkach, pakowanych w modyfikowanej atmosferze i konserwowanych. Im mniej takich produktów w Twojej diecie, tym lepiej dla Twojego zdrowia. Nie przechowuj w domu słodyczy i słodkich napoi.
     
     Pamiętaj o błonniku

     Błonnik jest niezwykle ważny- wchłania wodę i pęcznieje w żołądku, dają uczucie sytości. Przy czym poprawia pracę jelit i oczyszcza organizm z toksyn. Źródłem błonnika są produkty pełnoziarniste oraz warzywa i owoce. Aby skutecznie działał musi być popity wodą.

 


     Kilka ćwiczeń fizycznych to już sukces!
     Aktywność fizyczna jest bardzo ważna, szczególnie gdy masz siedzącą pracę. 8 godzin przed komputerem, w domu siedzenie w fotelu i oglądanie telewizji. Postaraj się nie włączać telewizora po przyjściu z pracy, zjedz lekki posiłek i ćwicz! Lekkie ćwiczenia można wykonać w domu samodzielnie. Przeznacz na aktywność przynajmniej 30 minut  cztery razy w tygodniu, a już po miesiącu poczujesz różnicę w swoim samopoczuciu. Ćwiczenia dotleniają krew, która transportuje substancje odżywcze po całym organizmie – pamiętaj o tym!
     
     Metoda małych kroków
     Stawiaj sobie realistyczne cele – nie zmieniaj wszystkiego na raz, bądź dla siebie wyrozumiały. Wprowadzenie zdrowych nawyków to pewien proces, którego powodzenie zależy od Twojego stopnia zadowolenia w trakcie zachodzących zmian. Rezygnuj stopniowo z błędnych nawyków, które popełniasz, dopiero gdy oswoisz się ze zmianą, stawiaj sobie kolejne wyzwania. Zastanów się, może warto poradzić się dietetyka, aby wiosnę przywitać w pozytywnym nastroju bez zbędnych kilogramów?
     
     Pomoc dietetyka
     Jeśli nie wiesz od czego zacząć lub brakuje Ci motywacji, aby na zawsze pożegnać zbędne kilogramy i nauczyć się zdrowo odżywiać, możesz skorzystać z bezpłatnych konsultacji w Centrum Dietetycznym Naturhouse, w ramach których specjaliści dokonają wszelkich niezbędnych pomiarów ciała i ocenią dotychczasowy sposób odżywiania, a także w razie problemów, zaproponują skuteczne rozwiązanie.
     
     Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z dietetykiem!
     
     

Centrum Dietetyczne Naturhouse
     Elbląg, ul. Bałuckiego 9A
     
     tel. 55 236 36 10
     kom. 500-164-057
     email: elblag.baluckiego@naturhouse-polska.com.
     
     Punkt otwarty jest od poniedziałku do
     piątku w godzinach:
     
     mgr inż. Marta Majkowska
     pon.- śr. 12.00 - 20.00
     czw.- pt. 08.00 - 16.00
     
     mgr inż. Justyna Pyszka
     pon.- śr. 08.00 - 12.00
     czw.- pt. 16.00 - 20.00
     
     
Centrum Dietetyczne Naturhouse jest jednym ze sponsorów programu "Metamorfoza - Twoje piękno w dobrych rękach"
     
     
----------Reklama--------
,
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl