UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Rek

Dwa miliony za nowy tramwaj

 
Elbląg, Zajezdnia tramwajowa przy ul. Browarnej
Zajezdnia tramwajowa przy ul. Browarnej (fot. Witold Sadowski, arch. PortEl.pl)

Po 11 latach elblążanie doczekają się fabrycznie nowych tramwajów na torach. Trzy nowe pojazdy, których producentem będzie spółka z Poznania, pojawią się, jeśli miasto zdobędzie dofinansowanie unijne.

Moderusy – tramwaje tej marki produkuje poznańska firma Modertrans, która jako jedyna złożyła ofertę dostarczenia trzech nowych tramwajów. Ich koszt wyceniła na 7,072 mln zł (ok. 2,3 mln każdy). Natomiast miejscy urzędnicy oszacowali, że koszt zakupu tramwajów powinien wynieść 7,084 mln zł.  
       Nowy elbląski tramwaj ma być jednoczłonowy, jednokierunkowy i częściowo niskopodłogowy. Modertrans produkuje trzy modele tramwajów: Alfa, Beta i Gamma. Modelem, który najbardziej spełnia wymagania przetargowe jest Beta. W zależności od aglomeracji, w której jeździ, różni się szczegółowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi.
       Sfinalizowanie inwestycji będzie jednak możliwe dopiero po tym, gdy miasto pozyska dofinansowanie z funduszy unijnych (ratusz wystąpi o dofinansowanie unijne w momencie, gdy zostanie ogłoszony konkurs w Urzędzie Marszałkowskim). Tramwaje mają zostać dostarczone w terminie 24 miesięcy od daty poinformowania wykonawcy o uzyskaniu przez Elblag dofinansowania unijnego. Pieniądze te nie będą jednak pochodzić z ZIT – u dla subregionu elbląskiego, trzeba będzie o nie walczyć z puli przeznaczonej dla całego województwa.  Wszystko to oczywiście pod warunkiem, że oferta poznańskiej spółki nie będzie zawierać błędów i zostanie zaakceptowana przez urzędników.
       Wykonawca na swoje tramwaje udzieli 36 miesięcy gwarancji (oprócz powłok lakierniczych i zabezpieczenia antykorozyjnego, na które gwarancja będzie wynosiła 84 miesiące). Dodatkowo dostarczy specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, przeszkoli pracowników oraz wykona dokumentację techniczną i oprogramowanie (łącznie z licencjami).
Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama