We wrześniu tego roku Narodowy Bank Polski rozpoczął emisję serii 32 monet upamiętniających historyczne miasta w Polsce. Wśród wyróżnionych miast znajduje się także Elbląg. Moneta z wizerunkiem naszej Bramy Targowej trafi do obiegu 9 marca 2006 r.
Serię „Historyczne miasta w Polsce” zainaugurowała moneta upamiętniająca Gniezno - pierwszą stolicę i najważniejszy gród z początków państwa polskiego. Na rynku pojawiły się już także monety prezentujące Kołobrzeg i Włocławek. Do kwietnia 2008 roku NBP wyemituje monety z wizerunkami kolejnych miast: Bielska-Białej, Bochni, Brzegu, Chełma, Chełmna, Cieszyna, Elbląga, Gorzowa Wielkopolskiego, Jarosławia, Kalisza, Kłodzka, Konina, Kwidzyna, Legnicy, Łomży, Łowicza, Nowego Sącza, Nysy, Piotrkowa Trybunalskiego, Płocka, Przemyśla, Pszczyny, Raciborza, Sandomierza, Słupska, Stargardu Szczecińskiego, Świdnicy, Tarnowa i Żagania.
Wyboru miast dokonał zespół wybitnych historyków, któremu przewodniczył prof. Henryk Samsonowicz z Uniwersytetu Warszawskiego. Kryteria, które historycy brali pod uwagę, to przynajmniej 500-letnia tradycja posiadania samorządów, istotne znaczenie w dziejach Polski i istotny wkład w jej kulturę oraz rola w strukturach administracyjnych kraju. Celem emisji serii monet „Historyczne miasta w Polsce” jest popularyzacja wiedzy o historii polskich miast, ich bogactwie kulturowym i różnorodności. Monety mogą być również dobrym narzędziem promocji miast.
Monety o nominale 2 zł i nakładzie 1,2 miliona sztuk wykonywane są ze stopu Nordic Gold. 9 marca 2006 r. do obiegu wejdzie moneta z wizerunkiem Bramy Targowej w Elblągu. Najpierw dostępna będzie w oddziałach NBP, potem we wszystkich urzędach pocztowych.
Mówi Karol Smoląg z biura prasowego NBP:
Wyboru miast dokonał zespół wybitnych historyków, któremu przewodniczył prof. Henryk Samsonowicz z Uniwersytetu Warszawskiego. Kryteria, które historycy brali pod uwagę, to przynajmniej 500-letnia tradycja posiadania samorządów, istotne znaczenie w dziejach Polski i istotny wkład w jej kulturę oraz rola w strukturach administracyjnych kraju. Celem emisji serii monet „Historyczne miasta w Polsce” jest popularyzacja wiedzy o historii polskich miast, ich bogactwie kulturowym i różnorodności. Monety mogą być również dobrym narzędziem promocji miast.
Monety o nominale 2 zł i nakładzie 1,2 miliona sztuk wykonywane są ze stopu Nordic Gold. 9 marca 2006 r. do obiegu wejdzie moneta z wizerunkiem Bramy Targowej w Elblągu. Najpierw dostępna będzie w oddziałach NBP, potem we wszystkich urzędach pocztowych.
Mówi Karol Smoląg z biura prasowego NBP:
OK