Czwartek 13-12-2018, imieniny Łucji, Otylii
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Rek

Elbląg przyspiesza, bo jest turbo

 
Elbląg, Elbląg przyspiesza, bo jest turbo (fot. WS)
Rek

Dziś (29 marca) podczas II Festiwalu Promocji Warmii i Mazur, który trwa w Ratuszu Staromiejskim, prezydent Grzegorz Nowaczyk zaprezentował logo i hasło miasta, przygotowane przez firmę 2ba. Agnieszka Nowak z 2ba wyjaśniała zaś zebranym ich znaczenie. Zobacz fotoreportaż.

Konsorcjum firm 2ba i IPC Consulting opracowuje na zlecenie Miasta strategię promocji miasta na lata 2012-2015 i program budowy marki Elbląga w pespektywie do 2020 r.
     Agnieszka Nowak strategii jeszcze nie zaprezentowała, ale opowiadała o jej założeniach.
– Peryferyjność w przypadku Elbląga jest atutem i powinna być eksponowana – dowodziła. – Miasto leży na pograniczu polsko-rosyjskim, na pograniczu dwóch województw, pograniczu Warmii i Żuław Wiślanych. Elbląg powinien znaleźć swoją własną drogę pomiędzy woj. warmińsko-mazurskim a woj. pomorskim.
     Na czym będzie się opierać strategia?
– Trudno powiedzieć, że turystyka to jest ten obszar, na którym Elbląg powinien oprzeć działania promocyjne – mówiła. – To jest ważna gałąź gospodarki, ale Elbląg, w tym momencie, w którym się teraz znajdujemy, nie ma na tyle silnych atutów turystycznych, żeby opierać strategie promocji miasta na turystyce. Elementy pierwszoplanowe strategii to położenie geograficzne, przedsiębiorczość, dobre skomunikowanie, energia mieszkańców.
     Agnieszka Nowak: – Celem priorytetowym dla programu marki Elbląga jest podźwignięcie miasta i zajęcie przez Elbląg pozycji... no właśnie, jakiej pozycji – mocnej pozycji jako ośrodka gospodarczo-kulturalnego pomiędzy Trójmiastem, Olsztynem, a obwodem kaliningradzkim.
     
     Energia
     
Agnieszka Nowak: – Elbląg to miasto pełne energii, słowem kluczowym jest energia. To słowo, które przybija się w kreacji marki i będzie stanowić o sile tej kreacji.
     
     Elbląg Turbo
     
Agnieszka Nowak: – Turbo to jest ta główna cecha, na której jest oparta kreacja marki. Dlaczego turbo? Turbo to zwielokrotniona, zmultiplikowana energia. Elbląg jest w takim momencie, że startuje mocno do przodu. Jest miastem, które teraz pracuje nad swoją marką, podczas gdy wiele miast zaczęło to robić już dużo wcześniej. Elbląg postanowił, że dogoni te miasta i podejmie trud zbudowania silnej marki. Ta cecha turbo jakby wyznaczała, w jaki sposób Elbląg będzie dążył do osiągnięcia tych celów – właśnie poprzez przyspieszenie w wielu obszarach, w wielu dziedzinach.
     
     Logo
     
Agnieszka Nowak: – Jak rozumieć logo? Energia, owoce cytrusowe, energia cytrusów, ale przede wszystkim logo w swojej symbolice nawiązuje do spirali jako jednego z najstarszych symboli, które pokazują ruch. Z jednej strony pokazują koncentrację energii, z drugiej emanację energii. Elbląg to miejsce, które pochłania energię z zewnątrz, które wyzwala energię mieszkańców, emanuje potem tę energię na zewnątrz, które świeci jasnym, energetycznym blaskiem.
     
     Hasło
     
Elbląg przyspiesza.
     

 


     
     Prezydent Grzegorz Nowaczyk:
     
– Elbląg jest miastem, które czekają zmiany na lepsze, pełnym energii do zmian na lepsze. To nie jest pusty slogan, tylko początek drogi, która nas czeka, którą pokaże nam strategia promocji miasta na lata 2012-2014. Chcemy, żeby za kilka lat Elbląg postrzegany był jako miasto dynamiczne, energetyczne, kreatywne i inspirujące. Za kilka tygodni radni i mieszkańcy dowiedzą się, jaka będzie strategia naszego miasta. Dziś na początek logo i hasło reklamowe.
     
     
     Hm... Jak to mówią, szału nie było, jak na pół roku sowicie opłaconej pracy. Z drugiej strony, jeśli chodzi o narzędzia promocji miasta, do tej pory nie mieliśmy nic. Teraz mamy hasło, logo i jeszcze turbo.
     Może zapowiadana strategia promocji miasta będzie bardziej inspirująca.

Piotr Derlukiewicz
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • ????? Płakać czy się śmiać :) ??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Herbik(2012-03-29)
  • WojŁawrynowicz Ładne i żadne. W świecie tysięcy informacji i szybkiego przekazu liczą się, ci co się wyróżniają, ci co są inni, oryginalni. ELBLĄG MAJĄC NAJBARDZIEJ GRAFICZNY HERB Z MIAST POLSKI i już stosowany w wielu znakach graficznych elbląskich firm, instytucji, klubów sportowych stowarzyszeń itp. (czyli już jest marką) sili się na budowanie wszystkiego od nowa, w stylu wielkich koncernów. .. tyle, że one maja na to kapitał. No, ale może moje miasto na to stać? Idziemy jak wszyscy tym samym szlakiem, tyle ze bez kapitału i spóźnieni. Wstawcie w przedstawiony znak graficzny zamiast napisu Elbląg inne … . np. Ełk /Słupsk/ odkurzacz/ sokowirówka/ motor/firma maklerska/ firma transportowa czy Centrum Wolontariatu. .. dziwne wszytko pasuje pod ten znak? Jeżeli nie zmieniły się założenie przedstawionego wcześniej na spotkaniu prezentacji zarysu projektu na promocję miasta. .. to ten projekt bez przeróbek poza wymiana słowa ELBLĄG możemy sprzedać Ełkowi, Koszalinowi, Słupskowi czy Pasłękowi i będzie pasował. Nic w nim oryginalnego. Idea "Elbląg przyspiesza" jest fajna, ale to za mało. Jesteśmy biednym miastem i nie stać nas na budowanie marki od początku. Taka jest prawa. .. bo na taka akcje promocyjne potrzeba ogromnych pieniędzy, by była skuteczna. A połowiczna nie ma sensu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    WojŁawrynowicz(2012-03-29)
  • WojŁawrynowicz Sposób w jaki była przygotowywana strategia był przedmiotem mojej interpelacji u radnego. Strategia była przygotowywana bez udziału branży turystycznej. Praktycznie już po jej ukończeniu dopiero została przesłana ankieta do klastra turystycznego i podmiotów branży turystycznej. Mam wrażenie, że branża turystyczna jest żywotnie zainteresowana skuteczną promocją i włożyła by sporo swojej wiedzy i energii w jej powstanie. Tak jestem malkontentem. .. bo od wielu lat miasto Elbląg marnuje energie swoich mieszkańców, nie wykorzystuje swoich szans, zostaje z tyłu za liderami rozwoju i jest po prostu biednym miastem. A tak być nie musi !!! Elbląg ma wiele atutów i wspaniałych ludzi NIE WOLNO TEGO MARNOWAĆ.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    WojŁawrynowicz(2012-03-29)
  • A mi się logo i kolorystyka podoba
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    qrd(2012-03-29)
  • Bardziej adekwatnym hasłem byłoby "Elbląg - bez pośpiechu". ; )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Svenigmatik(2012-03-29)
  • Mialem się rozpisać ale. .. uznałem że szkoda komentować
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-03-29)
  • a może ELBLĄG przyśpiesza wybory samorządowe?????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-03-29)
  • Elbląg jest miastem, które czekają zmiany na lepsze- tak powiedział Prezydent M-ta Elbląga. Niedawno czytałam artykuł dotyczący bezrobocia, które ma się znacznie zwiększyć. Więc czego będą dotyczyć te zmiany na lepsze? Bo chyba nie dotyczą mieszkańców miasta.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-03-29)
  • Ja znam pojęcie z motoryzacji - turbodziura
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-03-29)
  • Jestem Chuck Norris i zatwierdzam te logo
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Chuck Norris(2012-03-29)
  • Hasełka, obietnice. A prawda jest taka kasa idzie na olsztyn który buduje za pieniądze z Elbląskich inwestycji. Odejdż człowieku mija 15 miesięcy i NIC NIE BUDUJE SIĘ ZA TAKIEGO RZĄDZENIA.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-03-29)
  • Powtórzę za wpisem z innego portalu, bo zaraz będzie to najbardziej adekwatny wpis do pojawiających się tutaj komentarzy:"Jak widać stali malkontenci znają się na wszystkim: marketingu, budownictwie, finansach, opiece społecznej, służbie zdrowia, budowie dróg i mostów itd. Wczytajcie się najpierw w zarys strategii, która została poprzedzona badaniami marketingowymi w Polsce i w Elblągu, wyniki przeprowadzonych badań ilościowych i jakościowych, w tym focusów. Duperele poprostu piszecie. Tak was czytając to najlepiej pasuje hasło: Elbląg, miasto wiecznych malkontentów i nieudaczników! Zainwestuj miliard dolarów to powiedzą, że za mało i nie na to co potrzeba. Na szczęście jesteście w mniejszej miejszości, wciąż ta sama stałą grupa frustratów zmieniających tylko nicki. A poszli wy won!!!"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    copywriter :-)(2012-03-29)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Kuchnia, a aneks kuchenny
Kuchnia klasyczna
Kuchnia nowoczesna
Kuchnia nowoczesna III