UWAGA!

Elbląska część Green Velo nabiera kształtu

 Elbląg, W Bażantarnii powstanie jedno z trzech Miejsc Obsługi Rowerzystów
W Bażantarnii powstanie jedno z trzech Miejsc Obsługi Rowerzystów (fot. AD)

Najdłuższa trasa rowerowa w kraju, czyli Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo, zahacza o Elbląg. Prace prowadzone są równolegle w gminie Tolkmicko  i mają potrwać do końca listopada. 

W Elblągu trasa Green Velo będzie przebiegała przez ul. Radomską, Stawidłową, Wybrzeże Gdańskie, dalej przez Most Wysoki, ul. Wałową, Al. Armii Krajowej, ul. Gen. Grota Roweckiego, a także przez Park Traugutta. Nie ominie Parku Dolinka i pojawi się wzdłuż Kumieli, dalej będzie prowadziła do Bażantarnii, przez ul. Chrobrego i Al. Sybiraków. Rowerzyści, którzy z niej skorzystają przejadą przez las miejski i ul. Bukową, Leszczynową oraz Jagodową aż do Jagodnika, a dalej do Jeleniej Doliny, Łęcza i Suchacza.
       Niemal cała trasa będzie prowadziła istniejącymi ulicami, które m.in. zostaną oznaczone pomarańczowymi znakami z logo szlaku. Tylko na terenie Bażantarni, w okolicach Dąbrowy i Jeleniej Doliny istniejące drogi gruntowe zostaną utwardzone kruszywem. Na początku trasy pojawi się zjazd na wał przeciwpowodziowy, a droga rowerowa o długości 48 metrów powstanie na odcinku od ul. Buczynowej do ul. Leszczynowej. W tym miejscu przebudowane zostanie skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 504.
       Green Velo to także Miejsca Obsługi Rowerzystów. Jedno pojawi się przy polanie położonej w Bażantarnii, kolejne przy wjeździe do Parku Dolinka na ul. Kościuszki, a trzecie za rzeką Elbląg, przy ul. Stawidłowej. Rowerzyści w tych punktach znajdą zadaszoną wiatę, toaletę, stojaki na rowery i ławy do siedzenia razem ze stołami. Kilka dni temu rozpoczęto ich budowę.
       Z kolei w gminie Tolkmicko (prace tam postępują równolegle do tych prowadzonych w Elblągu i są ujęte w jednym zadaniu) powstaną dwie kładki pieszo- rowerowe nad rzekami Olszanka i Grabianka. Trwają również przygotowania do rozpoczęcia prac na odcinku prowadzącym w kierunku leśniczówki Nowy Wiek, przez Chojnowo aż do granic gminy. Również i tu pojawią się MOR-y - w Suchaczu oraz w okolicach leśniczówki Nowy Wiek. Punkt w Jagodniku jest już gotowy.
       Prace mają zakończyć się w listopadzie i będą kosztowały ok. 9 mln zł brutto. Dwa tysiące kilometrów projektu Trasy Rowerowe Polski Wschodniej to koszt 274 mln zł, w województwie warmińsko-mazurskim na ten cel zostanie wydanych ok. 81 mln zł. Dokładnie 85 proc. wszystkich kosztów pokryją środki unijne, 10 proc. to dotacja z budżetu państwa, a pięć proc. to środki własne województw. Cała trasa ma być zakończona do końca 2015 r.
      
mw

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Fajny pomysł tylko ciekawe czy któryś z projektantów pojeździł sobie kiedyś na dłużej po takim kruszywie - ot tak sobie żeby zobaczyć czy się nadaje i jaki komfort takiej podróży.
  • Niemal cała trasa będzie prowadziła istniejącymi ulicami i to ma być trasa rowerowa gratulacje z takiej budowy trasy rowerowej komuś się głowie poj...
  • MOR na Stawidłowej - No to sobie miejsce znaleźliście na ten przystanek rowerowy. Przecież tam są straszne slamsy, same menele, pijaki, młodzież awanturująca się. Rowerzyści będą się bali tam zatrzymać, bo będą siedzieć i chlać wina. A za rok budynek będzie do remontu, bo będzie ruiną zniszczoną przez tych patoli. Trzeba było zrobić przy starym mieście, przynajmniej jest monitoring. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    1
    kicha(2015-10-02)
  • No I imponujaca jest jej dlugosc 84 m wrecz zaje....e
  • 48 m dokladnie jesli juz zachwycasz sie jej dlugoscia
  • Green Velo to jedna wielka ściema, z istniejących już tras rowerowych o wątpliwej jakości posklejano niby super hiper ultra czad trase rowerową a ja wam mówię że to kicz nic więcej jeśli ktoś się orientuje w tej trasie to wie o czym mówię
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    1
    rowerzysta(2015-10-02)
  • jak zwykle co by nie zrobi to wszyscy znawcy i narzekający. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    4
    nierowerzysta(2015-10-03)
  • No właśnie problem w tym że oprócz wiat (za to hwała budowniczym) to nic nowego nie powstało nikt nie narzeka na trasę lecz na szum medialny jaki wokół tego powstaje, takie Green Velo każdy może sobie wymysleć łącząc już istniejące szlaki rowerowe.
  • Green velo było by godne tego szumu (bo idea jest wspaniała i jak najbardziej słuszna) gdyby było wykonane jak ciąg pieszo - rowerowy na Bielanach. Dużo jeżdżę rowerem po różnych trasach (najciekawiej to jest chyba urządzone w Trójmieście) i wiem jedno, taka nawierzchnia z kruszywa może być wymyślona tylko przez kogoś kto nie jeździ rowerem tylko autem terenowym - dla jego opon to nie ma różnicy.
  • 274 mln zł za namalowanie pomarańczowych znaczków na drzewach, kilkadziesiąt wiat z kiblami i ławkami i kilkadziesiąt km ścieżek rowerowych o wątpliwej jakości? Brawo, ciekawe co za taką kasę byliby w stanie zrobić u siebie Holendrzy.
  • ZA ideą tego przedsięwzięcia przemawia wiele i jest ona bardzo obiecująca, ale nie w polskich realiach gdzie projektowaniem i pożal się boże "logistyką" zajmują się szewcy i różnej maści aparatczycy o znikomym jak widać z rezultatów, pojęciu o sprawie: początek drogi na nieistniejącej przeprawie promowej, znakomita większość szlaku prowadzona drogami kołowymi gdzie rowerzysta jest intruzem, brak wypożyczalni i możliwości transportu rowerów powszechnymi środkami transportu - to tylko niektóre z mankamentów a jest ich niestety wiele. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    0
    AMalejużniekoniecznie(2015-10-03)
  • a dlaczego na tej mapie jest olsztyn jak ta trasa nie prowadzi przez tą wieś.
Reklama