Najdłuższa trasa rowerowa w kraju, czyli Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo, zahacza o Elbląg. Prace prowadzone są równolegle w gminie Tolkmicko i mają potrwać do końca listopada.
W Elblągu trasa Green Velo będzie przebiegała przez ul. Radomską, Stawidłową, Wybrzeże Gdańskie, dalej przez Most Wysoki, ul. Wałową, Al. Armii Krajowej, ul. Gen. Grota Roweckiego, a także przez Park Traugutta. Nie ominie Parku Dolinka i pojawi się wzdłuż Kumieli, dalej będzie prowadziła do Bażantarnii, przez ul. Chrobrego i Al. Sybiraków. Rowerzyści, którzy z niej skorzystają przejadą przez las miejski i ul. Bukową, Leszczynową oraz Jagodową aż do Jagodnika, a dalej do Jeleniej Doliny, Łęcza i Suchacza.
Niemal cała trasa będzie prowadziła istniejącymi ulicami, które m.in. zostaną oznaczone pomarańczowymi znakami z logo szlaku. Tylko na terenie Bażantarni, w okolicach Dąbrowy i Jeleniej Doliny istniejące drogi gruntowe zostaną utwardzone kruszywem. Na początku trasy pojawi się zjazd na wał przeciwpowodziowy, a droga rowerowa o długości 48 metrów powstanie na odcinku od ul. Buczynowej do ul. Leszczynowej. W tym miejscu przebudowane zostanie skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 504.
Green Velo to także Miejsca Obsługi Rowerzystów. Jedno pojawi się przy polanie położonej w Bażantarnii, kolejne przy wjeździe do Parku Dolinka na ul. Kościuszki, a trzecie za rzeką Elbląg, przy ul. Stawidłowej. Rowerzyści w tych punktach znajdą zadaszoną wiatę, toaletę, stojaki na rowery i ławy do siedzenia razem ze stołami. Kilka dni temu rozpoczęto ich budowę.
Z kolei w gminie Tolkmicko (prace tam postępują równolegle do tych prowadzonych w Elblągu i są ujęte w jednym zadaniu) powstaną dwie kładki pieszo- rowerowe nad rzekami Olszanka i Grabianka. Trwają również przygotowania do rozpoczęcia prac na odcinku prowadzącym w kierunku leśniczówki Nowy Wiek, przez Chojnowo aż do granic gminy. Również i tu pojawią się MOR-y - w Suchaczu oraz w okolicach leśniczówki Nowy Wiek. Punkt w Jagodniku jest już gotowy.
Prace mają zakończyć się w listopadzie i będą kosztowały ok. 9 mln zł brutto. Dwa tysiące kilometrów projektu Trasy Rowerowe Polski Wschodniej to koszt 274 mln zł, w województwie warmińsko-mazurskim na ten cel zostanie wydanych ok. 81 mln zł. Dokładnie 85 proc. wszystkich kosztów pokryją środki unijne, 10 proc. to dotacja z budżetu państwa, a pięć proc. to środki własne województw. Cała trasa ma być zakończona do końca 2015 r.
Niemal cała trasa będzie prowadziła istniejącymi ulicami, które m.in. zostaną oznaczone pomarańczowymi znakami z logo szlaku. Tylko na terenie Bażantarni, w okolicach Dąbrowy i Jeleniej Doliny istniejące drogi gruntowe zostaną utwardzone kruszywem. Na początku trasy pojawi się zjazd na wał przeciwpowodziowy, a droga rowerowa o długości 48 metrów powstanie na odcinku od ul. Buczynowej do ul. Leszczynowej. W tym miejscu przebudowane zostanie skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 504.
Green Velo to także Miejsca Obsługi Rowerzystów. Jedno pojawi się przy polanie położonej w Bażantarnii, kolejne przy wjeździe do Parku Dolinka na ul. Kościuszki, a trzecie za rzeką Elbląg, przy ul. Stawidłowej. Rowerzyści w tych punktach znajdą zadaszoną wiatę, toaletę, stojaki na rowery i ławy do siedzenia razem ze stołami. Kilka dni temu rozpoczęto ich budowę.
Z kolei w gminie Tolkmicko (prace tam postępują równolegle do tych prowadzonych w Elblągu i są ujęte w jednym zadaniu) powstaną dwie kładki pieszo- rowerowe nad rzekami Olszanka i Grabianka. Trwają również przygotowania do rozpoczęcia prac na odcinku prowadzącym w kierunku leśniczówki Nowy Wiek, przez Chojnowo aż do granic gminy. Również i tu pojawią się MOR-y - w Suchaczu oraz w okolicach leśniczówki Nowy Wiek. Punkt w Jagodniku jest już gotowy.
Prace mają zakończyć się w listopadzie i będą kosztowały ok. 9 mln zł brutto. Dwa tysiące kilometrów projektu Trasy Rowerowe Polski Wschodniej to koszt 274 mln zł, w województwie warmińsko-mazurskim na ten cel zostanie wydanych ok. 81 mln zł. Dokładnie 85 proc. wszystkich kosztów pokryją środki unijne, 10 proc. to dotacja z budżetu państwa, a pięć proc. to środki własne województw. Cała trasa ma być zakończona do końca 2015 r.
mw