- Dlaczego przy okazji budowy torowiska i zwężenia jezdni nie dokonano zmian w częstotliwości sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu 12 Lutego z Grota-Roweckiego i Armii Krajowej? Przez to w godzinach szczytu tworzą się korki - pyta jeden Czytelników, który zadzwonił do naszej redakcji. Czy coś się w tej sprawie zmieni?
Budowa nowego torowiska rozpoczęła się kilka dni temu. Na czas budowy ulica Grota Roweckiego została zwężona do jednego pasa. Kierowcy - szczególnie w godzinach szczytu - stoją w korkach, narzekając na sygnalizację świetlną.
- Zielone światło dla aut, które jadą prosto Grota Roweckiego czy Armii Krajowej świeci się teraz za krótko. Prosto można jechać tylko z jednego pasa, więc w godzinach szczytu tworzą się korki. Dzisiaj sięgały aż do czołgu – mówi jeden z kierowców, który zadzwonił do naszej redakcji. - Czy urzędnicy nie mogą na czas budowy wydłużyć zielonego światła?
Urzędnicy tłumaczą, że to nie taka prosta sprawa.
- Sygnalizacja świetlna w mieście to system naczyń połączonych. Zmiana czasu wyświetlania światła na jednym skrzyżowaniu powoduje utrudnienia na innych – tłumaczy Łukasz Mierzejewski z biura prasowego elbląskiego ratusza. - Będziemy obserwować sytuację, ale nie obiecujemy, że jakieś zmiany wprowadzimy – mówi Łukasz Mierzejewski.
Koniec budowy nowej trakcji tramwajowej ma nastąpić 30 września. Pod warunkiem, że nie będzie opóźnień. Takie ryzyko istnieje, bo dopiero 27 kwietnia Sąd Okręgowy w Gdańsku ma zdecydować, czy decyzja komisji przetargowej w sprawie wybory wykonawcy inwestycji jest zgodna z prawem.
Dodajmy, że zmiany w sygnalizacji świetlnej i tak drogowcy będą musieli wprowadzić, gdy na skrzyżowaniu pojawi się już tramwaj. Póki co kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość.
- Zielone światło dla aut, które jadą prosto Grota Roweckiego czy Armii Krajowej świeci się teraz za krótko. Prosto można jechać tylko z jednego pasa, więc w godzinach szczytu tworzą się korki. Dzisiaj sięgały aż do czołgu – mówi jeden z kierowców, który zadzwonił do naszej redakcji. - Czy urzędnicy nie mogą na czas budowy wydłużyć zielonego światła?
Urzędnicy tłumaczą, że to nie taka prosta sprawa.
- Sygnalizacja świetlna w mieście to system naczyń połączonych. Zmiana czasu wyświetlania światła na jednym skrzyżowaniu powoduje utrudnienia na innych – tłumaczy Łukasz Mierzejewski z biura prasowego elbląskiego ratusza. - Będziemy obserwować sytuację, ale nie obiecujemy, że jakieś zmiany wprowadzimy – mówi Łukasz Mierzejewski.
Koniec budowy nowej trakcji tramwajowej ma nastąpić 30 września. Pod warunkiem, że nie będzie opóźnień. Takie ryzyko istnieje, bo dopiero 27 kwietnia Sąd Okręgowy w Gdańsku ma zdecydować, czy decyzja komisji przetargowej w sprawie wybory wykonawcy inwestycji jest zgodna z prawem.
Dodajmy, że zmiany w sygnalizacji świetlnej i tak drogowcy będą musieli wprowadzić, gdy na skrzyżowaniu pojawi się już tramwaj. Póki co kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość.
Sebastian Malicki