Poniedziałek 28-05-2018, imieniny Justyny, Jaromira
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Burza nad miastem. Burza nad miastem.

Indywidualnie znaczy lepiej

 
Elbląg, Indywidualnie znaczy lepiej fot. AD
Rek

29 czerwca dobiegły końca zajęcia dodatkowe w sześciu elbląskich szkołach podstawowych w ramach projektu realizowanego przez Miasto Elbląg pn. Indywidualnie znaczy lepiej - wsparcie dla procesu nauczania początkowego w klasach I-III w elbląskich szkołach podstawowych i specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych.

W elbląskich szkołach podstawowych nr 4, 11, 12, 14, 15 i 25 nauczyciele przeprowadzili łącznie 1860 godzin dodatkowych zajęć, w których wzięło udział aż 284 dzieci (126 dziewcząt i 158 chłopców). Od lutego do końca czerwca szkoły, w oparciu o rozpoznane rzeczywiste potrzeby uczniów, zaproponowały następujące zajęcia: zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji; zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych; zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy; zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej; gimnastykę korekcyjną dla dzieci z wadami postawy; specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. realizowane metodą AAC, muzykoterapię czy dogoterapię) dla dzieci niepełnosprawnych; zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.
     Uczestnictwo dzieci w zajęciach specjalistycznych, zmniejszających dysproporcje edukacyjne i rozwojowe sprzyjało opanowaniu podstawowych umiejętności szkolnych: czytania, pisania, liczenia. Nie bez znaczenia było również motywowanie uczniów do pokonywania trudności oraz nabywania nowych zdolności. Natomiast uzdolnione dzieci miały możliwość rozwijania swoich zainteresowań w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, artystycznych, językowych i sportowych.
     Ponadto zakupiony w ramach projektu sprzęt multimedialny pozwolił na prowadzenie zajęć metodami aktywizującymi i wpłynął na podniesienie jakości świadczonych usług edukacyjnych.
     Udział dzieci w projekcie pozwolił wyrównać ich szanse edukacyjne. Pamiętać należy, że tego typu zajęcia to pomoc udzielana przez szkoły dzieciom, które stawiają pierwsze kroki w procesie edukacji.
     Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach dlatego należy przyjąć, że indywidualizacja pracy z uczniem w ramach obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjno– wychowawczych będzie stałym elementem nowej jakości procesu kształcenia i wychowania w szkołach.
     Projekt „Indywidualnie znaczy lepiej-wsparcie dla procesu nauczania początkowego w klasach I-III w elbląskich szkołach podstawowych i specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych; Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Łukasz Mierzejewski, Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego w Elblągu
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • To prawda, że INDYWIDUALNIE znaczy LEPIEJ. .. Ale nie rozumiem dlaczego w obecnych czasach na tym poziomie rozwoju cywilizacyjnego europejskiej Polski tworzy się klasy 30-32 osobowe. .. .to wymóg by w ogóle powstała klasa. .. Może czas mienić podejście w tej sprawie. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Indywidualista(2012-07-07)
  • TRĄBI SIĘ O NIŻU DEMOGRAFICZNYM A KLASY PONAD 30.OSOBOWE? Nauczyciel to człowiek, 32 osoby do obsługi? wątpię w indywidualne podejście do każdego :(
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-07-08)
  • szkoły łączą bo niż. .ale gdzie. .w podstawówkach juz trzeszczy. .za pare lat pójdą do LO i techników i wtedy się miasto zdziwi. Juz dwie szkoły połączono pewne za rok bedą następne, a za parę lat lament. .tylko powie juz za innych rządów i wtedy tekst stary jak świat : ale to poprzedni rząd tak uczynił. .. a na kim się odbija. .na dzieciach!!!! Czasami my dorośli moglibyśmy pomyśleć o dzieciach, a nie tylko o pieniądzach. w wielu krajach istnieją klasy 12-15 osobowe, u nas oprócz " Pijarów" nikt takich nie ma. .bo ? Bo miasto sie nie zgadza!!!!a czemu ? Bo pieniądze. .no i jak tu w klasie 30 osób podejść indywidualnie. .. ? haha mrzonki. .. A potem najlepiej zadań rodzicom do domu niech się tata i mama pomęczą nad 3 stronami bo pani w klasie się nie wyrobiła:))) Ale dzięki Bogu są wakacje więc władze myśleć nie muszą. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rodzic.pl(2012-07-08)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

karma kanarek
Krewetkarium
Cats Best 10L
ichtovit