Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 19-02-2018, imieniny Konrada, Arnolda
 
Rek

UWAGA!

Indywidualnie znaczy lepiej

 
Elbląg, Indywidualnie znaczy lepiej fot. AD
Rek

29 czerwca dobiegły końca zajęcia dodatkowe w sześciu elbląskich szkołach podstawowych w ramach projektu realizowanego przez Miasto Elbląg pn. Indywidualnie znaczy lepiej - wsparcie dla procesu nauczania początkowego w klasach I-III w elbląskich szkołach podstawowych i specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych.

W elbląskich szkołach podstawowych nr 4, 11, 12, 14, 15 i 25 nauczyciele przeprowadzili łącznie 1860 godzin dodatkowych zajęć, w których wzięło udział aż 284 dzieci (126 dziewcząt i 158 chłopców). Od lutego do końca czerwca szkoły, w oparciu o rozpoznane rzeczywiste potrzeby uczniów, zaproponowały następujące zajęcia: zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji; zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych; zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy; zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej; gimnastykę korekcyjną dla dzieci z wadami postawy; specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. realizowane metodą AAC, muzykoterapię czy dogoterapię) dla dzieci niepełnosprawnych; zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.
     Uczestnictwo dzieci w zajęciach specjalistycznych, zmniejszających dysproporcje edukacyjne i rozwojowe sprzyjało opanowaniu podstawowych umiejętności szkolnych: czytania, pisania, liczenia. Nie bez znaczenia było również motywowanie uczniów do pokonywania trudności oraz nabywania nowych zdolności. Natomiast uzdolnione dzieci miały możliwość rozwijania swoich zainteresowań w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, artystycznych, językowych i sportowych.
     Ponadto zakupiony w ramach projektu sprzęt multimedialny pozwolił na prowadzenie zajęć metodami aktywizującymi i wpłynął na podniesienie jakości świadczonych usług edukacyjnych.
     Udział dzieci w projekcie pozwolił wyrównać ich szanse edukacyjne. Pamiętać należy, że tego typu zajęcia to pomoc udzielana przez szkoły dzieciom, które stawiają pierwsze kroki w procesie edukacji.
     Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach dlatego należy przyjąć, że indywidualizacja pracy z uczniem w ramach obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjno– wychowawczych będzie stałym elementem nowej jakości procesu kształcenia i wychowania w szkołach.
     Projekt „Indywidualnie znaczy lepiej-wsparcie dla procesu nauczania początkowego w klasach I-III w elbląskich szkołach podstawowych i specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych; Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Łukasz Mierzejewski, Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego w Elblągu
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • To prawda, że INDYWIDUALNIE znaczy LEPIEJ. .. Ale nie rozumiem dlaczego w obecnych czasach na tym poziomie rozwoju cywilizacyjnego europejskiej Polski tworzy się klasy 30-32 osobowe. .. .to wymóg by w ogóle powstała klasa. .. Może czas mienić podejście w tej sprawie. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Indywidualista(2012-07-07)
  • TRĄBI SIĘ O NIŻU DEMOGRAFICZNYM A KLASY PONAD 30.OSOBOWE? Nauczyciel to człowiek, 32 osoby do obsługi? wątpię w indywidualne podejście do każdego :(
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-07-08)
  • szkoły łączą bo niż. .ale gdzie. .w podstawówkach juz trzeszczy. .za pare lat pójdą do LO i techników i wtedy się miasto zdziwi. Juz dwie szkoły połączono pewne za rok bedą następne, a za parę lat lament. .tylko powie juz za innych rządów i wtedy tekst stary jak świat : ale to poprzedni rząd tak uczynił. .. a na kim się odbija. .na dzieciach!!!! Czasami my dorośli moglibyśmy pomyśleć o dzieciach, a nie tylko o pieniądzach. w wielu krajach istnieją klasy 12-15 osobowe, u nas oprócz " Pijarów" nikt takich nie ma. .bo ? Bo miasto sie nie zgadza!!!!a czemu ? Bo pieniądze. .no i jak tu w klasie 30 osób podejść indywidualnie. .. ? haha mrzonki. .. A potem najlepiej zadań rodzicom do domu niech się tata i mama pomęczą nad 3 stronami bo pani w klasie się nie wyrobiła:))) Ale dzięki Bogu są wakacje więc władze myśleć nie muszą. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    rodzic.pl(2012-07-08)
Reklama