Piątek 22-06-2018, imieniny Pauliny, Tomasza
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Na skraju świata Na skraju świata

Kolej nadzalewowa już w sierpniu?

 
Elbląg, Kolej nadzalewowa już w sierpniu? Drezyny czekają na swoją kolej (fot. MS, archiwum portEl.pl)
Rek

Szanse są, ale uczciwie trzeba napisać, że są małe. Powiat braniewski i gminy leżące na trasie kolei nadzalewowej deklarują przejęcie linii i uruchomienie na niej drezyn jako atrakcji turystycznej. Powiat elbląski nie mówi „nie”, ale nie chce finansować tego przedsięwzięcia.

- Mam nadzieję, że jeżeli powiat elbląski nie włączy się w projekt kolei nadzalewowej, to chociaż nie będzie przeszkadzał – mówi Leszek Dziąg, starosta powiatu braniewskiego.
     - Powiat elbląski nie jest przeciwny uruchomieniu linii nadzalewowej. Nie chcemy jednak uczestniczyć w finansowaniu tej inwestycji – informuje Marek Murdzia, rzecznik prasowy starosty elbląskiego. - Zarząd powiatu elbląskiego wydał pozytywna opinię na temat uruchomienia linii kolejowej.
     Rozmowy pomiędzy pozostałymi samorządami wciąż trwają. Niemal wszystkie deklarują poparcie dla projektu. Mimo że przystanek końcowy linii Elbląg Zdrój leży na terenie Elbląga, w rozmowach samorządu na temat przejęcia linii nie brał udział prezydent miasta.
     - Orientacyjny koszt przejęcia linii to 30-40 tys. zł rocznie według dzisiejszych szacunków – mówi Andrzej Lemanowicz, burmistrz Tolkmicka.
     Kosztami przejęcia samorządy będą musiały się podzielić i znaleźć na to pieniądze we własnych budżetach. To główny powód niechęci powiatu elbląskiego dla tego projektu. Władze powiatu obawiają się, że ich na tę inwestycje po prostu nie stać. Warto jednak zauważyć, że suma jest orientacyjna, bo gminy chciałyby wynegocjować od PKP PLK remont torowiska przed przejęciem. Do uzgodnienia pozostają też drobne, ale ważne sprawy jak np. ta związana z koszeniem terenu przy linii kolejowej. - Jeżeli po stronie spółek kolejowych wszystko pójdzie gładko, jest możliwe uruchomienie drezyn jeszcze w sierpniu tego roku – ma nadzieję Leszek Dziąg.
     Kolej nadzalewowa to obecnie nieczynne torowisko na trasie Elblag Zdrój – Braniewo Brama. W planach PKP PLK było przeznaczone do likwidacji. Na szczęście przejęciem linii i przekształceniem jej w atrakcję turystyczną są zainteresowane samorządy leżące nad Zalewem Wiślanym. W tym roku na tory mogą wyjechać tolkmickie drezyny, ale w przyszłości niewykluczone są wycieczkowe kursy pociągów.

Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Lepiej pozno niz wcale
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 0
    D32(2016-06-07)
  • Sierpien?proponuje listopad.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 2
    (2016-06-07)
  • na całej długości nasypu kolejowego powinny zostać zdemontowane szyny podkłady i wszelkie instalacje kolejowe i powinna powstać nowa utwardzona trasa rowerowa (green velo). bez ciężkich podjazdów i niebezpiecznych zjazdów, z dala od ruchu ulicznego - wśród pięknych okoliczności przyrody. z pewnością więcej osób by z tego korzystało niż z jakichś tam drezyn, do których trzeba by co roku dokładać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    11 26
    ROWERZYSTA(2016-06-07)
  • do ROWERZYSTA: green velo to shit, nie nadaje sie to do jazdy rowerem co najwyzej quadem. zreszta nasi samorzadowcy wygladaja jak spasłe wieprze oni nie wiedza jak droga rowerowa ma wygladac bo ich to nie interesuje. oni rowerami nie jezdza. a likwidacja lini kolejowej swiadczy o upadku cywilizacji i cofaniu sie w rozwoju. jak ci ciezko podjechac pod gorke to sobie jedz na plaskie zulawy. tu jest wysoczyzna elblaska i podjazdy i zjazdy to charakterystyka tego terenu i bardzo fajnie sie po tym jezdzi. budowanie sciezki rowerowej wzamian za likwidacje torowiska to kretynizm rodem komuchow. znajac dzialania towarzysza wroblewskiego bylby sklonny to zrobic. wszak juz w elblagu wiele zlikwidowal i wyburzyl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    29 2
    korba666(2016-06-07)
  • A jeszcze większą atrakcją na tej trasie były by stare parowozy i stare wagony.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    21 0
    (2016-06-07)
  • Powiat Elblaski boi sie kosztów. Jest to - jak pisze autor - 40 tys rocznie do podziału miedzy samorządy. Rzeczywiscie suma powala. W tym powiecie jest tak ubogo, że nawet bieda przestała piszczeć. Niech się nie ośmieszają.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    16 0
    2016(2016-06-07)
  • Gdy zbudują przekop ta linia kolejowa się przyda jako atrakcja turystyczna
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    11 2
    (2016-06-07)
  • Na utworzenie specjalnej posady dla Wilkowej w delegaturze Urzędu Morskiego przy ul. Browarnej pieniądze znalazły się od ręki, ale na kolej służącą regionowi i jego mieszkańcom nie ma? To ma być ta 'dobra zmiana', towarzysze włodarze?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13 1
    RobertKoliński(2016-06-07)
  • Lepiej kasę na ochronę wydac
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 1
    (2016-06-07)
  • Nie chcemy pseudo kolei. Chcemy powrotu prawdziwej kolei!!!!! Pamiętam jechałem w latach 90 z Elbląga do Fromborka. To była frajda a jakie widoki. Turyści dadzą dużo za możliwość przejechania się znów prawdziwą koleją. Waskotorowki przeżywają rozkwit, kolej na Helu też, a Elbląg w czarnej du. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15 0
    (2016-06-07)
  • Stere parowozy i wagony dla najlepszej trasy tego regionu, pomysł super, popieram, a włodarze tego miasta przesiądzcie się na rowery to wam umysły się rozjaśnią.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 0
    (2016-06-07)
  • Zróbmy coś razem. Elbląg, Mierzeja i Gdańsk walczmy solidarnie o Przekop i przyspieszenie jego budowy. - Ludzie czekaja na pracę w turystyce, transporcie, handlu itp Nie kłóćmy sie tylko róbmy coś!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 1
    (2016-06-07)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Wyprzedaż rocznika 2017 w salonie Skody HADM
Serwis i oryginalne części Volkswagen
Samochody używane HADM Gramatowski
Wypożyczalnia aut HADM Gramatowski