UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Komunikacja miejska dzień po kryzysie

 
Elbląg, Sytuację w miejskiej komunikacji uratował m.in. elbląski PKS
Sytuację w miejskiej komunikacji uratował m.in. elbląski PKS (fot. Czytelnik)

Jak dzisiaj funkcjonuje komunikacja miejska w Elblągu po rezygnacji firmy Warbus? - Najważniejszą sprawą było zapewnienie pasażerom przejazdów. I to się udało – mówi Artur Bartnik, kierownik Działu Zarządzania Komunikacją w ZKM. Jedyny problem jest na linii nr 31, na której zamiast dwóch autobusów jeździ jeden. - To linia specyficzna, która pokrywa się z innymi liniami autobusowymi, ale mamy zapewnienie jednego z zastępczych operatorów, że wkrótce będzie też funkcjonował na niej drugi autobus – dodaje.

Z dnia na dzień pracownicy Zarządu Komunikacji Miejskiej musieli zapewnić pasażerom przejazdy na liniach nr 10, 11, 13, 17, 30 i 31. W czwartek dzięki zaangażowaniu elbląskiego PKS i Arrivy udało się podstawić zastępcze autobusy wraz z kierowcami. - Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że to nie są autobusy niskopodłogowe. Nie mają kasowników, czasami tablic kierunkowych, nie można u kierowcy kupić biletu. Ale najważniejszą sprawą było zapewnienie pasażerom przejazdów na liniach, z których zrezygnował Warbus i to się udało – mówi Artur Bartnik, kierownik Działu Zarządzania Komunikacją z ZKM.
     Jedyny problem stanowi linia nr 31. W czwartek nie było obsługiwana, dzisiaj na trasę wyjechał jeden zamiast dwóch autobusów. - To linia specyficzna, która pokrywa się z innymi liniami autobusowymi, ale mamy zapewnienie jednego z zastępczych operatorów, że wkrótce będzie też funkcjonował na niej drugi autobus – dodaje Artur Bartnik.
     PKS i Arriva będą obsługiwać dodatkowe dla nich linie co najmniej do końca lipca. Co dalej?
     - Ustawa daje nam dużą swobodę w sprawie wyboru wykonawcy w takich sytuacjach. Zrobimy rozeznanie ofertowe wśród sprawdzonych przewoźników i tą drogą wybierzemy firmę, która przejmie do obsługi linie nr 10, 11, 13, 17, 30 i 31. Chcielibyśmy do końca lipca tę sprawę załatwić – dodaje Artur Bartnik.
     ZKM informuje, że nie było możliwe w tak krótkim czasie zamontowanie kasowników w zastępczych autobusach, jak i systemu do sprzedaży biletów. A to oznacza kolejne straty dla spółki. - Pozostaje apelować nam do sumień pasażerów, którzy korzystają z aplikacji Mobilet, by opłacali przejazd zastępczymi autobusami – mówi Artur Bartnik.
RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • następny mundurowy. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    19 4
    Gagatek(2019-07-19)
  • Czyli na tych liniach można za darmo jeździć? Super :D No co za kapitalny pomysł ZTM!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    32 12
    (2019-07-19)
  • bla bla bla, poco ten portal ZKM ? dlaczego nie informowano o wznowieniu kursowania np linii nr 11 ? a tak w ogóle to przy następnych wyborach trzeba wziąć takich którzy przywrócą w tym mieście jednolitą i miejscową komunalną firmę komunikacyjną.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    23 14
    (2019-07-19)
  • ciekawe co na to Wróblewski? wszystko pada w tym mieście, niedługo to naprawde bedzie wioska
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    24 20
    (2019-07-19)
  • nie bylo zadnego kryzysu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 8
    (2019-07-19)
  • Jednym słowem PARANOJA !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    12 1
    Beeeeee..(2019-07-19)
  • @Beeeeee.. - no forma prezentacji do bani, wy tam portel zrobcie sobie wakacje bo gwiazdorzycie i przesadzacie robicie z igly widly jakies tabletki na uspokojenie wezcie albo cóś, przestancie pic tyle kawy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    1 1
    (2019-07-19)
  • Dlaczego w naprawdę trudnej sytuacji powstałej z przyczyn niezależnych od władz miasta komentujący zachowują się tak jakby nie byli mieszkańcami Elbląga. Pisanie głupot i nakręcanie nieuzasadnionej krytyki wobec podjętych działań to jest już niepojęte. Takie teksty mogą powstać tylko w "gorących głowach", a przypomina to zachowanie charakteryzujące naszą szlachtę podczas sejmików powiatowych czy zjazdów pospolitego ruszenia. Masz jeden z drugim lepsze pomysły na rozwiązanie wszelkich problemów to je przedstaw, ale konkretnie, a nie na zasadzie to nie tak to źle. No to pytam się was mądrale to jak to zrobić, podajcie pomysły. Powtarzam pomysły prawdziwe, a nie za przeproszeniem "jaja i hucpę".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    37 18
    Noicodoktorku(2019-07-19)
  • Pińcet plusy już się cieszą, że nie ma kasowników
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    26 16
    (2019-07-19)
  • Sumienie to trzeba mieć panie kierowniku ale w prawidłowym funkcjonowaniu transportu miejskiego. Co to za firma to ZKM, że "swoją pracę" opiera na zewnętrznych przewoźnikach? I tak panie kierowniku jesteś pan /jak i cały ten zarząd/ opłacany przez mieszkańców Elbląga, chyba się nie mylę?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    25 7
    (2019-07-19)
  • Najwyższy czas skończyć ze spółkami ! Pogonić z miasta też p. Prezydenta i obecną Radę Miasta .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    10 8
    kz(2019-07-19)
  • Apelować do sumień. .. .. A czy Wy macie sumienia przy tworzeniu rozkładów jazdy???Wychodzę z pracy ze Stoczniowej o 14,a tramwaj w kierunku Ogólnej dopiero 14.20 Mam jechać 3 przystanki to wolę iść pieszo i tak samo robi większość pracowników. Tak samo tramwaj nr 1 z przystanku Robotnicza-Alstom w kierunku Ogólnej -9:28 i za chwilę następna 1-ynka o godz. 9:37 /7min różnicy/, a później następny dopiero za 23 min. Można wskazywać więcej parodii z rozkładem. Momentami w kierunku PL. Słowiańskiego jadą dosłownie jeden za drugim 1 i 3 /siedzą sobie na dyszlu/.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    27 3
    jeszczepasażer(2019-07-19)
Reklama