Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Środa 17-01-2018, imieniny Antoniego, Jana
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Którędy na Malbork, czyli wiadukt do rozbiórki

 
Elbląg, Którędy na Malbork, czyli wiadukt do rozbiórki Drogowcy właśnie kładą nawierzchnię przy przejeździe kolejowym (fot. Michał Skroboszewski)
Rek

Rozbiórka starego wiaduktu i budowa nowego na drodze na Malbork utrudnią życie kierowcom. – Około 20 listopada uruchomimy objazd, a 22-23 listopada rozpocznie się rozbiórka wiaduktu – informuje Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Kierowcy samochodów osobowych i ważących do 15 ton, wyjeżdżając z Elbląga w kierunku Malborka, będą korzystać z objazdu przez stary przejazd kolejowy. Cięższe będą kierowane w Malborku na drogę nr 55 i 7, którą dojadą do Elbląga. W związku z tą inwestycją możemy spodziewać się korków na drodze do Malborka i zwiększonego ruchu ciężarowego w Kazimierzowie. Wyremontowany niedawno most Unii Europejskiej przejdzie chrzest bojowy.
     Kilkusetmetrowy objazd starego wiaduktu jest właśnie wytyczany. Będzie prowadził od ulicy Warszawskiej (skręt w prawo od strony Elbląga) i kończył się za wiaduktem. Drogowcy kładą już nową nawierzchnię, dostosowują przejazd kolejowy do wymogów bezpieczeństwa. Pierwsi kierowcy przejadą tędy 20 listopada, dwa dni później ma się rozpocząć rozbiórka starej konstrukcji wiaduktu.
     - Wykonawca rozpocznie remont od burzenia starego wiaduktu i palowania – informuje Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiej GDDKiA. – W przypadku tego typu prac tylko ostra zima może spowodować przerwanie robót. Budowę planujemy zakończyć pod koniec listopada 2016 roku.

  (fot. MS) (fot. MS)


     Inwestycja będzie kosztować 19,5 miliona złotych. Nowy wiadukt będzie miał klasę A, co oznacza, że wytrzyma obciążenie 50 ton. Powinien wytrzymać przez 80 lat eksploatacji, wykonawca zapewnił 10-letni okres gwarancji.
     Do listopada przyszłego roku kierowcy muszą uzbroić się więc w cierpliwość. Szczególnie mieszkańcy powiatu elbląskiego, którzy od strony Malborka dojeżdżają do pracy.
     - Jeżeli będą naprawdę duże korki, będę jeździł przez Wikrowo i Wiktorowo na „siódemkę” – planuje jeden z mieszkańców Gronowa Elbląskiego.
     

Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • zakładam, że nikt nie pomyślał, żeby most dostosować od razu do prędzej czy później budowanej drogi S-22 przez Malbork. .. (?)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    12 1
    AspartamE951(2015-11-05)
  • właśnie, a kiedy obwodnica Malborka? Walczą o to już od lat.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    (2015-11-05)
  • "Jeżeli będą naprawdę duże korki, będę jeździł przez Wikrowo i Wiktorowo (. .. )" Przekaż kondolencje zawieszeniu swego samochodu. Odcinek Wiktorowo - Jegłownik to tragedia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    22 0
    Edek...(2015-11-05)
  • Przy praktycznie nieużywanej linii kolejowej wystarczyłby taki przejazd jak na zdjęciu. Ale widać trzeba było zrobić "słomiany interes"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    10 0
    (2015-11-05)
  • WIKROWO i WIKTOROWO będzie blokowane zanim nie znajdą się pieniądze na remont tych dróg
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 1
    Pawlooo(2015-11-05)
  • Niestety, nikomu nie chce się tego remontować. Plotki głoszą, że w okresie zimnej wojny testowano tu łaziki, bo nawierzchnia swoimi dziurami do złudzenia przypomina powierzchnię Księżyca.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 0
    (2015-11-05)
  • "Wikrowo i Wiktorowo " gratulacje no chyba że te auto to jakiś szmelc tam nie ma "drogi" kiedys była
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 0
    xxl(2015-11-05)
  • Ty Pawloo nie masz czasu na blokowanie drogi bo u Kitka na kawie siedzisz;-)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 0
    (2015-11-05)
  • Z tego co pamiętam to tam, dopóki nie powstała linia kolejowa nigdy nie było wiaduktu. 20 melonów w błoto !, przecież tam od dawna nie jeździ pociąg, nawet na Żuławskiej zlikwidowano znak stop. Teraz po prostu będziemy jeździć starą drogą. Kwota jest porażająca, jak się ma do ceny remontu mostu Łazienkowskiego w Warszawie!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 1
    logic(2015-11-05)
  • Kretyni rozbierają niepotrzebny wiadukt i budują następny chore Państwo wyremontujcie drogi lokalne ostatnio zrobili przejazd kolejowy w karczowiskach jak na autostradzie za grubą kasę a droga w opłakanym stanie kto tym wszystkim rządzi chyba jakiś idiota zamontowali cztery kamery może chcą tirówki podglądać mamy autostradę do Markus tylko nawierzchni brak pozdrawiam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 0
    (2015-11-05)
  • nigdzie w Polsce nie wykonano tyle bezsensownych inwestycji co w Elblągu, zwłaszcza w okresie istnienia województwa elbląskiego, gdy powiatowi intelektualnie i kulturowo elbląscy urzędnicy dorwali się do wojewódzkich pieniędzy organizowanych przez tow. Gierka. Hero (Heronim Zabiełło)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 2
    (2015-11-05)
  • pociągi towarowe tam jeżdżą do stacji Elbląg Zdrój, może nie często, ale jeżdżą
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 0
    pppoe(2015-11-05)
Reklama