W środę 30 sierpnia otrzymaliśmy list od Czytelnika zaniepokojonego sytuacją na remontowanym skrzyżowaniu ulic Rawskiej, Druskiej i Pasłęckiej z Aleją Grunwaldzką. Jego zdaniem, w tym rejonie bardzo niebezpiecznie być pieszym. W czwartek uzyskaliśmy odpowiedź Zarządu Dróg Urzędu Miasta.
Oto fragment listu czytelnika:
„…Inwestorzy i wykonawcy w ogóle nie pomyśleli o pieszych. No, chyba że weźmie się pod uwagę znaki ograniczenie prędkości do 30km/h i informację „piesi”. Czy to jednak w pełni zapewnia bezpieczeństwo pieszych na tym skrzyżowaniu? Gdzie wyznaczone przejścia, w tym również przez jezdnie?”
A to odpowiedź Zarządu Dróg Urzędu Miasta: - Każda przebudowa dróg i skrzyżowań powoduje utrudnienia w ruchu, nie tylko dla pojazdów, ale również dla pieszych - czytamy. - W przypadku tej inwestycji obecność pieszych na skrzyżowaniu jest ściśle powiązana z funkcjonowaniem przystanków komunikacji miejskiej. Z uwagi na konieczność przeniesienia pętli tramwajowej, uległa zmianie lokalizacja końcowego przystanku tramwajowego. Piesi korzystający z tramwaju nie muszą obecnie przechodzić przez teren budowy, jakim są skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej, Rawskiej, Druskiej i Pasłęckiej. W celu ograniczenia do minimum ruchu pieszych w tym obszarze, zmieniona została również lokalizacja przystanków autobusowych. Ponadto, ze względu na prowadzone roboty w torowisku tramwajowym stwarzające zagrożenie pieszych, czasowo zostało zlikwidowane przejście dla pieszych przez ulicę Grunwaldzką przy ul. Rawskiej.
Jednak urzędnicy przyznają trochę racji naszym czytelnikom: - W celu zapewnienia bezpiecznego ruchu pieszych w kierunku Gronowa Górnego, wykonawca robót został przez Zarząd Dróg zobowiązany do umożliwienia pieszym przejścia od ul. Rawskiej w kierunku Gronowa Górnego po utwardzonym terenie oraz do wytyczenia nowego (tymczasowego) przejścia dla pieszych przez ulicę Pasłęcką – czytamy dalej.
Poinformowano nas również, że wykonawcą inwestycji jest firma Strabag a inwestorem - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Olsztyn.
„…Inwestorzy i wykonawcy w ogóle nie pomyśleli o pieszych. No, chyba że weźmie się pod uwagę znaki ograniczenie prędkości do 30km/h i informację „piesi”. Czy to jednak w pełni zapewnia bezpieczeństwo pieszych na tym skrzyżowaniu? Gdzie wyznaczone przejścia, w tym również przez jezdnie?”
A to odpowiedź Zarządu Dróg Urzędu Miasta: - Każda przebudowa dróg i skrzyżowań powoduje utrudnienia w ruchu, nie tylko dla pojazdów, ale również dla pieszych - czytamy. - W przypadku tej inwestycji obecność pieszych na skrzyżowaniu jest ściśle powiązana z funkcjonowaniem przystanków komunikacji miejskiej. Z uwagi na konieczność przeniesienia pętli tramwajowej, uległa zmianie lokalizacja końcowego przystanku tramwajowego. Piesi korzystający z tramwaju nie muszą obecnie przechodzić przez teren budowy, jakim są skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej, Rawskiej, Druskiej i Pasłęckiej. W celu ograniczenia do minimum ruchu pieszych w tym obszarze, zmieniona została również lokalizacja przystanków autobusowych. Ponadto, ze względu na prowadzone roboty w torowisku tramwajowym stwarzające zagrożenie pieszych, czasowo zostało zlikwidowane przejście dla pieszych przez ulicę Grunwaldzką przy ul. Rawskiej.
Jednak urzędnicy przyznają trochę racji naszym czytelnikom: - W celu zapewnienia bezpiecznego ruchu pieszych w kierunku Gronowa Górnego, wykonawca robót został przez Zarząd Dróg zobowiązany do umożliwienia pieszym przejścia od ul. Rawskiej w kierunku Gronowa Górnego po utwardzonym terenie oraz do wytyczenia nowego (tymczasowego) przejścia dla pieszych przez ulicę Pasłęcką – czytamy dalej.
Poinformowano nas również, że wykonawcą inwestycji jest firma Strabag a inwestorem - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Olsztyn.
Mira Stankiewicz - Telewizja Elbląska