UWAGA!

Logo najbardziej przypomina ślimaka...

 Elbląg, Logo najbardziej przypomina ślimaka...

Mieszkańcy Elbląga i sami miejscy radni zostali niedawno zaskoczeni pojawieniem się w mieście kilkuset jakichś przedziwnych znaków graficznych, przedstawianych jako nowe „logo” Elbląga. Logo najbardziej przypominające symbol ślimaka, a wspierane przez hasło „przyspieszajmy!”. To jest, niestety, jakiś kuriozalny pomysł prezydenta Grzegorza Nowaczyka i jego ekipy, który w pierwszej chwili wyglądał na żart prima aprilisowy.

Tak zaczyna się „Stanowisko Klubu Radnych SLD Rady Miejskiej w Elblągu w sprawie Strategii Promocji Miasta na lata 2012-2015 oraz zaskakującej propozycji nowego logotypu”, które otrzymaliśmy dzisiaj (4 kwietnia). Czytamy w nim:
      
       „Klub radnych SLD wyraża swoje poważne zaniepokojenie terminem i formułą prezentacji nowego logotypu (*) i hasła „promocyjnego” Elbląga – podczas II Festiwalu Promocji Warmii i Mazur. Ze zdziwieniem przyjęliśmy brak w tej sprawie jakichkolwiek przewidzianych uprawnieniami Rady Miejskiej procedur, dotyczących zaopiniowania i uchwalenia tak ważnych i strategicznych rozwiązań, związanych z promocją Miasta, a także brak szerokich, w tym oczywiście społecznych, konsultacji.
       Statut naszego Miasta, Statut Elbląga, w § 13, w punkcie 2 mówi: „Do wyłącznej właściwości Rady Miasta należy (podpunkt 14) stanowienie w sprawach dotyczących herbu Miasta, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników.” Uważamy, że tak ważne zagadnienie, jak powołanie nowego, diametralnie różnego od herbu miasta logo Elbląga, powinno zostać ustanowione właśnie uchwałą Rady.
       Podnosimy sprawę tym bardziej, że proponowane rozwiązania „promocyjne” oceniane są nie tylko przez Klub Radnych SLD, ale przez bardzo wielu mieszkańców miasta najczęściej krytycznie lub właśnie humorystycznie i prawie nikt nie utożsamia się z proponowanym logo i hasłem.
       Podkreślamy jednocześnie, że zarówno logo, jak i hasło powinny być integralną częścią Strategii Promocji Miasta na lata 2012-2015, która również nie była jeszcze przez Radę Miejską procedowana i nie jest jej nawet znana. Logo i hasło muszą być efektem finalnym prac nad Strategią. Klub radnych lewicy podczas spotkania z Prezydentem Nowaczykiem 26 marca postulował konieczność konsultacji i rygoru uchwały Rady Miejskiej przy przyjmowaniu tego rodzaju inicjatyw, ale niestety, nasze zastrzeżenia jak widać nie zostały uwzględnione.
       W związku z powyższym uważamy, że przedstawione mieszkańcom Elbląga działania to tylko wstępna i kiepska propozycja, oraz że pilnie musi nastąpić zmiana rozwiązań zaprezentowanych podczas Festiwalu. Powinniśmy zrobić to na szerokiej bazie konkursowo-konsultacyjnej, uwzględniającej dotychczasową ikonografię oraz bogatą historię Miasta, zawierającą także społeczne oczekiwania rozwojowe.
       Klub lewicy zaproponuje stosowne działania w tej dziedzinie.
Janusz Nowak, przewodniczący Klubu Radnych SLD"

      
       *) Logotyp (grafika) – (gr. λόγος logos – słowo, myśl + τύπος typos – odcisk, obraz) – termin rozpoznawalny od początku XIX wieku jako forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt, usługę, przedsięwzięcie, imprezę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej.
      

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • pierwsza moja myśl jak zobaczyłem te flagi tuż po ich wywieszeniu to. .. poddajemy się xD
  • dobre posunięcie SLD, czekam na podobne deklaracja innych klubów RM, w szczególności PO. Dziękujemy i liczymy na innych
  • To bardziej reklama Toi-Toi: "Skręć makowca" :-(
  • Na kilka dni wyjechałem z Elbląga. Powrót do miasta był szokujący. Białe flagi wywieszone na głównych ulicach, zasieki, wyrwy w asfalcie jak po bombardowaniu, padający śnieg, szarość i straszny bałagan. .. chyba tak to wyglądało w 45-ym. W hipermarkiecie cyrylica, brakuje tylko ruskich wyzwolicieli.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    o co chodzi(2012-04-05)
  • Coz kretynizm czy raczej brak weny czy moze jakas podszyta reklama jakiejs durnej firmy czy czegos nie no porazka. .. .. XD
  • nie no porazka kretynizm czy zamyslne podszycie pod jakas deeebilna firme czy totaly brak weny. .. ..
  • nie no porazka kretyynizm czy zamyslne podszycie pod jakas deeebilna firme czy totaly brak weny. .. ..
  • nie no porazka kkretynizm czy zamyslne podszycie pod jakas deeebilna firme czy totaly brak weny. .. .. DNO
  • Prawdę mówiąc logo to trafnie obrazuje obecną sytuację miasta. .duży, dorosły ślimak niestety z natury bardzo powolny bądź jedna wielka spirala obrazująca zagmatwane, nieogarnięte sprawy z jedną wielką dziurą(pustką) na końcu. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WidzęToTak(2012-04-05)
  • nieporzebny ten komentarz na poczatku. skoro komus sie ten wzor tylko ze slimakiem kojarzy, to pora odpuscic troche swoja dzialke. mi sie to logo kojarzy z makaronem, mojemu bratu z turbosprezarka. zwykle czepialstwo, ze ktos cos robi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    bombastyczny arab(2012-04-05)
  • Faktycznie moje pierwsze skojarzenie to ślimak, po chwili zadumy jednak stwierdziłem że ktoś zaś wydał bezsensu nasze pieniądze, Elbląg ma tak charakterystyczny Herb że to on powinien być promowany a nie logo Alstomu!!!!! Nasz Herb i nasza flaga jest symbolem miasta!!!!!
  • Czy Portel może zmajstrować sondę z pytaniem czy logo się podoba, czy nie ?? Będzie wiadomo co internauci myślą o logo
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Rancho(2012-04-05)
Reklama