UWAGA!

Mamy cud Polski!

 Elbląg, Pochylnia.
Pochylnia. Fot. Daniel.

Znamy już siedem cudów Polski, które wybrali internauci głosując w plebiscycie dziennika „Rzeczpospolita”. Jest wśród nich Kanał Elbląski.

W trwającym trzy tygodnie internetowym głosowaniu wzięło udział ponad 80 tys. internautów. Wybierali oni cuda spośród 27 podanych obiektów. Według nich „cudownymi” są: Kopalnia Soli Wieliczka, Stare Miasto i nadwiślańska panorama Torunia, zamek w Malborku, Zamek Królewski i katedra na Wawelu, Kanał Elbląski, Zamość - renesansowe miasto idealne, oraz Rynek Główny i zespół staromiejski w Krakowie.
     Na tę siódemkę padło w sumie 120 tys. głosów (każdy głosujący mógł wskazać siedem obiektów), czyli 60 procent wszystkich oddanych prawidłowo.
A

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • i cudnie!
  • WojŁawrynowicz SUPER!!! Moim zdaniem turystyka jest ogromną szansa tego regionu. Potraktowana kompleksowo i wspierana przez władzę wszystkich szczebli jest wstanie w wyjątkowo krótkim czasie wygenerować mnóstwo dobrze płatnych miejsc pracy. Tylko pora przestać mówić o turystyce, pora działać. Turystyka to biznes. To gałąź gospodarki mogąca napędzać koniunkturę. Kanał przez mierzeję w połączeniu z Kanałem Elbląskim, Truso i zagospodarowanym Wzniesieniem Elbląskim daje produkt turystyczny klasy światowej (+ Malbork i Frombork) i co za tym idzie tysiące miejsc pracy!!! Najnowsze dane: polski turysta wydaje na wakacje średnio 370zł, zagraniczny 495zł.Szacuje się, że Gdańsk odwiedzi w tym roku 1,7 miliona podróżnych, o 200 tys. więcej niż w zeszłym roku, z czego 600 tys. z zagranicy. Odwiedzający zostawią około 900milionów zł. Jest, o co powalczyć? Ma ktoś lepszy pomysł na bezrobocie w naszym regionie niż turystyka? Chyba niestety nie?! POPIERWSZE TUTYSTYKA SAMORZĄDOWCU
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2007-09-21)
  • WojŁawrynowicz Parafrazując Katona Starszego Cenzora ,,... POZA TYM UWAŻAM, ŻE TRUSO NALEŻY ZBUDOWAĆ”!!! WIELKA ATRAKCJA TURYSTYCZNA - Kanał Elbląski i nad nim skansen wsi żuławskiej i Truso, do którego turyści dopływają łodzią wikingów, a bilet na rejs po kanale kosztuje 15-20zł (a nie 70-80zł jak obecnie) - ŁADNA BAJKA - a mogło być tak pięknie. Cytując Wyspiańskiego: ,, ... Pany mogłyby dużo mieć, gdyby chciały ino chcieć ...’’
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2007-09-21)
  • WojŁawrynowicz My Elblążanie o budowie Truso mówimy od 22 lat . W Pruszczu Gdańskim 3 lata temu odkryto ślady osady z okresu wpływów rzymskich. I już zdobyli pieniądze z funduszy europejskich i robią przetargi na wykonanie obiektu(faktorii rzymskiej) i budują. To samo jest z przekopem przez mierzeje. Jak powiemy, że się nie uda to się nie uda – proste. Jak nie postawimy poważnie na rozwój „przemysłu” turystycznego, to jaki jest inny pomysł na rozwój naszego regionu. Na to by mieszkańcy nie wyjeżdżali za praca. Jedno miejsce pracy w turystyce procentuje 4 innymi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2007-09-21)
  • a tak własciwie co z tymi budowami konkretnie? może ktoś z urzedników wypowie się na łamach tego portalu.
  • Pewnie, że nasze tereny mają potencjał turystyczny, ale brakuje przede wszystkim skutecznej i profesjonalnej promocji - zarówno naszego miasta jak i okolic.
  • Sven ~ zmiany przyjda, przyjda.. gdy w koncu mamuty wygina;-/
  • No Rwelu - chyba Dobrodzieju sobie z nas dworujesz. Zmiany - a kto ich chce - a najmniej władza, która zatrzymała się na etapie radosnej twórczości chodnikowo-rabatkowej i czeka spokojnie na "inwestorów". Zapewne takich, którzy chcieliby ukręcić deel z niczego - ale tacy nie nazywają się inwestorzy ino hochsztaplerzy. Co do walorów turystycznych - to pojęcie nie jest w bajce o czerwonych krasnalach i dlatego nie spełnia kryteriów przyswajalności.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2007-09-21)
  • czyli nie umiemy myśleć strategicznie i praktycznie
  • Niestety Henryk S. woli Modrzewine niz postawienie na turystyke... Oczywiscie w przyszlosci tez beda z tego jakies korzysci, ale mysle ze mogla ona zaczekac...
  • musze przyznac ze takie cos jak magnet pzzyciagajacy turystow do tego regionu istnieje bo mnie poszlo 6000tys. tego lata
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Beulah L(2007-09-21)
  • Wielu Elblążan potrafi myśleć strategicznie i praktycznie, ale niestety nie można zaliczyć do tej grupy szanownych "nam miłościwie panujących". A uważam, że gdyby zatrudnić dobrą firmę PR to i nawet senną atmosferę naszego miasta dałoby się "sprzedać". Ludzie przyjeżdżaliby tu, przyciągnięci sloganami typu "Elbląg - bez pośpiechu". Hehehe. :D
Reklama