Poniedziałek 22-04-2019, imieniny Łukasza, Leona
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Marzenia do spełnienia

 
Elbląg, Marzenia do spełnienia
Janusza Nowaka wspierają poseł SLD Dariusz Joński oraz Władysław Mańkut (fot. WS

35 lat temu warszawiacy marzyli o metrze i to marzenie się spełniło. Podobnie może być z przekopem Mierzei Wiślanej. Trzeba poszukać politycznego kompromisu, sięgnąć po środki unijne i sprawić, by marzenie zostało zrealizowane – mówił poseł Sojuszu Lewicy Demokratycznej Dariusz Joński.

Pomysł budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną odżywa przy okazji kolejnych wyborów. Tak jest i tym razem. Solidarna Polska złożyła do laski marszałkowskiej postulat i dziś (19 czerwca) chciała, by został on poddany pod obrady Sejmu. Tak się nie stało. Przeciwne było SLD. To nie oznacza jednak, że Sojusz jest przeciwny tej inwestycji – przekonywał w Elblągu poseł Dariusz Joński.
     - Marzenia mieszkańców, by do tej inwestycji przekopu doszło nie powinny pozostawać tylko marzeniami – mówił poseł Sojuszu Lewicy Demokratycznej. - My będziemy robili wszystko, by w budżecie, bo chodzi tu przede wszystkim o pieniądze, te środki były. Przypomnę, są ogromne środki unijne, po które można sięgnąć. 35 lat temu warszawiacy marzyli o metrze – kontynuował. - Przez 30 lat budowała się jedna nitka, a druga – trochę szybciej - kosztuje 6 mld zł, z czego ponad 2,5 mld zł to środki Unii Europejskiej. To pokazuje, że nie można z marzeń rezygnować. Musi temu jednak pomóc duży kompromis polityczny – zaznaczył Dariusz Joński. - Solidarna Polska ma dwudziestu kilku parlamentarzystów i doskonale wie, że jakiekolwiek wnioski, które składa nie mają większego znaczenia. Trzeba więc poszukać kompromisu i jeśli się znajdą pieniądze, tę inwestycję zrealizować. A to nie jest suma pieniędzy niewyobrażalna - dodał. - Ostatnie analizy wskazują kwotę do miliarda złotych.
     Do analizy kosztów przygotowany był elbląski działacz lewicy, Władysław Mańkut.
     - Zadziwiające jest to, że wszyscy chcą kopać kanał przez Mierzeję, kiedy są wybory, a my jesteśmy trwali – przekonywał Mańkut. - Są rozbieżne opinie, co do ostatecznej realizacji, ale faktem jest, że kanał jest potrzebny. Koszt jego wykonania nie przekroczy 600 mln zł – zapewniał. - Do miliarda to koszt z całą infrastrukturą portową. Sam przekop oraz najazd, wysoki most to 600 mln zł i to nie jest koszt, którego nie można pokonać – zakończył.
     - My zrobimy wszystko, by to marzenie elblążan się spełniło – zapewniał poseł Dariusz Joński. – A póki co, Elbląg zasługuje na dobrego gospodarza i najlepszym będzie Janusz Nowak – zachwalał kandydata SLD. – Jutro przyjedzie Wenderlich, w piątek Leszek Miller po to, by pokazać chęć pomocy z naszej strony dla Elbląga.
A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Nowak ???? TAK, ale bez Mańkuta, w SLD trzeba nowych twarzy, ludzi, którzy coś zrobią. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 4
    (2013-06-20)
  • Pan Nowak i pan Wilk nie mają Elblążanom do zaoferowania nic oprócz nieziszczalnych marzeń. Moim marzeniem jest aby obaj panowie byli jak najdalej od miejsca gdzie decyduje się o finansach miasta,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 5
    (2013-06-20)
  • Nie ma dobrego kandydata
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 3
    (2013-06-20)
  • Jeżeli przekop ma kosztować minimum 500mln zł a w porywach nawet 1mld zł to lepiej wpompować te pieniądze w lokalną gospodarkę co przy takich środkach da momentalny rozwój i praktycznie zlikwiduje bezrobocie w naszym mieście. Z drugiej strony można dać zarobić kopiącym bursztyn, niech wykopią przekop za darmo, a co uzyskają z ziemi to ich. Dodatkowo na szczebelku centralnym dogadać z Rosjanami i podpisać kontrakt na 25 na darmowe korzystanie z ich ciesniny. Swoją drogą gdyby nie kretyńsko wybudowane mosty w naszej okolicy to dojście na Bałtyk było by bez problemów, no ale władza zawsze wie lepiej jak budować mosty choć do tej pory zajmowała się wiarą, tańcem lub kopaniem w gałę!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 4
    Matteeoo(2013-06-20)
  • Po zalogowaniu przez Facebooka mój komp zrywa połączenie i komentarz z moim podpisem nie ukazuje się. Hero.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 1
    (2013-06-20)
  • A Mańkut na pewno nie pomaga tylko szkodzi. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 1
    SąsiadSamWieszKogo(2013-06-20)
  • Kanał przez mierzeję to czyste kabotyństwo. Pieniądze wyrzucone w błoto i piasek, którym non stop będzie zasypywany. To nieustanna walka z przyrodą dla chwilowych korzyści politycznych. Należy wybrać ludzi, dla których Rosjanie to nie mordercy, okupanci i NKWD. Wtedy szybko można podłączyć Elbląg kabotażem płynącym zarówno do Kaliningradu jak i do Elbląga. Przy czym należy uznać Kaliningrad jako port przeładunkowy i rozdzielczy. Bo ma zwyczajnie lepsze warunki przyrodnicze. To jest interes tego pięknego miasta do zrobienia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 3
    smilling(2013-06-20)
  • Panie Januszu proszę o informację co przez okres swojej politycznej kariery zrobił Pan w celu przekopu mierzeji ?!?!?!? Nagle teraz przed wyborami chce Pan złapać głosy wyborców na ten przekop ?!?!? Proszę najpierw sprawdzić jakie są najpopularniejsze długości barek i jaka najdłuższa barka wejdzie do portu w Elblągu dzięki nietrafnie wybudowanym mostom. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 1
    mechanik_amator(2013-06-20)
  • Strach pomyśleć, co będą chcieli przekopać, bieg jakiej rzeki będą chcieli zmienić, jakie morze osuszyć po to, by wygrać wybory, nasi oponenci. Ja zaproponowałbym kąpiel w Zalewie Wiślanym, woda jeszcze jest chłodna i może trochę to ostudzi te (. .. ) pomysły
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 2
    (2013-06-20)
  • Gęby za lud krzyczące sam lud w końcu znudzą, I twarze lud bawiące na koniec lud znudzą. Ręce za lud walczące sam lud poobcina. Imion miłych ludowi lud pozapomina.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 1
    endek(2013-06-20)
  • Szanowni Państwo Przekop przez mierzeje wiślaną obiecywany czy to przez SLD, czy PiS. Jest nierealny do spełnienia. Te partie nie mają wystarczającej mocy w parlamencie, aby do tego doprowadzić. Nie dajmy się mamić takim obietnicom i głosujmy na komitety obywatelskie, które składają jasne i realne plany działań dla Elbląga.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 3
    WaldemarSiuda(2013-06-20)
  • Przekop mierzei to najgłupsza dziura w ziemi jaką kiedykolwiek wymyślono dla tych terenów. Koszt bezpośredni około 3,5 mld, degradacja środowiska nie możliwa do naprawienia. Port elbląski nie będzie konkurencyjny dla portów w Gdańsku i Gdyni, chyba, że stawkami za przeładunki wyrówna przewoźnikom opłaty za przekroczenie śluzy na Zalew. To ładnie brzmi zróbmy przekop, ale aby powstał port potrzebna jest infrastruktura, drogi i koleje do miejscowości Jagodnik, bo jedynie tam jest możliwa lokalizacja portu. Kto będzie płacił za utrzymanie torów wodnych po obydwu stronach śluzy? Jakich turystów będzie stać na opłaty za przejście przez śluzę? Ile kosztuje powódź na wyspie Nowakowskiej i jak bardzo entuzjastycznie do takich kataklizmów odnoszą się jej mieszkańcy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 3
    GłębokaMyśl(2013-06-20)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Clinex Dispersion Soft
Pieczątki Firmowe
Pieczątki Trodat
Clinex W3 Multi