Poniedziałek 17-12-2018, imieniny Łazarza, Floriana
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Most północnej obwodnicy

Elbląg, Most północnej obwodnicy Jacek Bocheński (fot. Paweł Serocki).

Pomysł zastąpienia mostu pontonowego w Nowakowie nowym mostem - na miarę XXI wieku, narodził się przy tworzeniu koncepcji układu komunikacyjnego podczas pracy nad Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Elbląga - mówi Jacek Bocheński, urbanista miejski. Z Jackiem Bocheńskim rozmawia Andrzej Minkiewicz.

Andrzej Minkiewicz: Jakie podstawowe założenia ma nowa koncepcja?
     Jacek Bocheński: Chodziło o to, żeby powiązać pewne interesy. Wiadomo od dawna, że most w Nowakowie jest mostem tymczasowym i nie spełnia już swojej roli. Jest przysłowiowym zawalidrogą, jeśli chodzi o wejście do portu Elbląg, w związku z tym należy go zlikwidować w miejscu, w którym obecnie istnieje. Koncepcja przyszłościowego układu komunikacyjnego Elbląga zakłada wybudowanie nowego mostu bliżej miasta. W efekcie spełniałby on jeszcze inną rolę. Stałby się łącznikiem przyszłych dzielnic na Modrzewinie obwodnicą północną, z rejonem przyszłego portu budowanego w kierunku Zalewu Wiślanego i dalej z węzłem drogowym Kazimierzowo.
     
     Czy można już przedstawić ogólny zarys planowanej nowej drogi i usytuowania mostu nad rzeką Elbląg?
     Dysponujemy takim opracowaniem. Droga z Modrzewiny, która już posiada konkretne plany w zakresie komunikacyjnym, schodzić będzie w rejon ulicy Mazurskiej przy oczyszczalni ścieków i dalej przechodzić mostem linowym na teren między rzeką Elbląg a Kanałem Jagiellońskim. Jej dalszy przebieg to węzeł drogowy Kazimierzowo, skąd można jechać w stronę Gdańska, Kalinigradu i Warszawy.
     
     Od pomysłu do konkretów jak zawsze daleko. Kiedy można się spodziewać realizacji tej koncepcji?
     To złożona sprawa. O przyjęciu koncepcji decydować będą trzy zainteresowane strony: miasto Elbląg, powiat ziemski Elbląg i gmina Elbląg. Nie wykluczam udziału w podejmowaniu ostatecznych decyzji Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego, który powinien być zainteresowany, bo dotyczy to portu Elbląg i udrożnienia tej części województwa. Koncepcja już zyskała zwolenników w gminie Elbląg, ma też przychylność w Starostwie Elbląskim. Na pewno trzeba jeszcze wielu rozmów, wspólnych debat na ten temat, by zapadły ostateczne decyzje.
     
     
Andrzej Minkiewicz - Telewizja Elbląska
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Czy może mi ktoś wyjaśnić po co jest ten port w Elblągu? I wdzięczny będę, jeżeli ktos mi odpowie ile ładunku przewinęło się przez port w Elblągu od czasu jego wybudowania??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    @(2007-01-02)
  • Przez port w Elblągu od czasu jego wybudowania, ( po wojnie) a nawet przed wybudowaniem przewinął sie jeden z największych w rejonie ładunków kitu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    RAPAPORT_XL(2007-01-02)
  • jest to poczatek czegoś wspaniałego
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-01-02)
  • Co do celowosci nie mam wiedzy: budowc czy nie? Mam tylko nadzieje, ze jezeli zapadnie decyzja o budowie ,to nie bedzie jak z mostem wybudownym ostatnio. Za niski i bez sciezki rowerwoej i przejscia dla pieszych. Mamy XXI wiek.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    W Lawrynowicz(2007-01-02)
  • a kiedy ta modrezewina ruszy, działki piiękne budowlane mają być po 5 tys, 1000 metrowe, a po 7 tysięcy 1500 metrowe, chcę kpupić ale coś nie chcą sprzedawać mi jeszcze,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    developer(2007-01-02)
  • wielki most no i do tego na nim tak z 10 świateł, co 20 -30 metrów, wtedy to bedzie XXI wiek, taki sam most to za mało,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    lok(2007-01-02)
  • w pierwszej odpowiedzi Pana Bocheńskiego jest mowa o PRZYSZŁYM porcie zlokalizowanym bliżej Zalewu !!!, to co ? - ten obecny wybudowany za 20 milionów to lipa ???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zatroskany(2007-01-03)
  • Proszę pomyślcie wreszcie nad inwestycjami które zapewnią nowe miejsca pracy, np. do naszej pustej specjalnej strefy ekonomicznej a most i rozbudowa port może poczekać na przekop mierzei , bo pomniki nam nie są potrzebne
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-01-03)
  • jak będzie infrastruktura, to pojawią się inwestorzy...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    tylk(2007-01-03)
  • a co z mieszkancami Nowakowa, jesli most bedzie blizej Elblaga? Nie mieszkam tam, ale czy nie bedzie to stanowilo dla nich jakis utrudnien?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ;.;.;.;(2007-01-03)
  • na jakiej wysokości będzi nowy most?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-01-03)
  • Nasza strefa ekonomiczna jest juz pelna:( tj. zakłady miesne (upadłe), fabryka mebli wójcika (właśnie ją kończą budować) i stocznia jachtowa (nie zaczeli jeszcze budowac, ale teren zakupiony). Niestety to jest wszystko i wypełnia to nasza strefe w calosci:(
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2007-01-03)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Bezpłatne badanie wzroku
Okulary korekcyjne I-D TOKYO
Okulary przeciwsłoneczne Roberto Cavalli
Okulary korekcyjne CHRISTIAN LACROIX