Poniedziałek 12-11-2018, imieniny Renaty, Witolda
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

w poszukiwaniu sera :) w poszukiwaniu sera :)

Mosty już nie zagrażają

 
Elbląg, Mosty już nie zagrażają Tak wygląda most po drobnych naprawach... (fot. Czytelnik)
Rek

O niszczejących mostach nad oddanym po remoncie do użytku Kanale Elbląskim pisaliśmy kilka tygodni temu. Historia zakończyła się happy endem – mosty zostały częściowo naprawione, pojawiły się też barierki i oznakowanie, zapewniające bezpieczeństwo żeglarzom. Nadal jednak nie wiadomo, do kogo te mosty należą. Kto więc je naprawił?

Sporne mosty znajdują się między pochylniami Buczyniec i Kąty. Jeden z naszych Czytelników alarmował w czerwcu, że podczas rewitalizacji Kanału Elbląskiego obie konstrukcje zostały pominięte, a ich stan techniczny zagraża bezpieczeństwu pasażerów statków i żeglarzy. Od kilku tygodni trwa wymiana korespondencji między urzędami, które nie mogą ustalić, kto jest właścicielem wspomnianych mostów. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, który zarządza Kanałem Elbląskim uważa, że są nimi samorządy, a samorządy uważają z kolei, że Skarb Państwa, w którego imieniu działa RZGW. Sprawa do dzisiaj nie została rozwiązana, za to na szczęście mosty zostały doprowadzone do stanu używalności, o czym poinformował nas Czytelnik, śledzący tę sprawę od samego początku.
     - Historia z mostami zakończyła się happy endem. Co prawda nie wiadomo, kto jest właścicielem, kto zawinił, i kto poniósł teraz koszty, ale mosty mają nowe poręcze i oznakowanie szlaku wodnego. Teraz jest przynajmniej bezpiecznie zarówno dla poruszających się po moście, jak i pod mostem – napisał do nas Czytelnik, przysyłając aktualne zdjęcia.

  ... a tak wyglądał jeszcze kilka tygodni temu (fot. Czytelnik) ... a tak wyglądał jeszcze kilka tygodni temu (fot. Czytelnik)


     Sprawdziliśmy. Drobne prace na mostach wykonał... Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku, który nie uważa się za ich właściciela. - Nadal tak twierdzimy, ale postanowiliśmy wykonać drobne prace w poczuciu obowiązku i elementarnej odpowiedzialności. Tym bardziej że podczas rewitalizacji Kanału Elbląskiego siłą rzeczy powstały na mostach uszkodzenia, które zobowiązaliśmy się naprawić. Nie dokonaliśmy generalnego remontu konstrukcji, bo nie jesteśmy do tego upoważnieni, przeprowadziliśmy jedynie drobne niezbędne prace – powiedział nam Bogusław Pinkiewicz, rzecznik prasowy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
     Ile kosztowały prace? Na tę informację jeszcze czekamy.

RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Jakie są wymiary dopuszczalne jednostek pływających na kanale po remoncie ? ( szerokość i wysokość )
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 0
    (2015-07-28)
  • Kompromitacji urzędów i ich pracowników końca nie ma?! Jak w cyrku monty pythona. Jak czytam że ". .. siłą rzeczy powstały na mostach uszkodzenia, które zobowiązaliśmy się naprawić. .. " to zastanawiam się jakim cudem takie osoby pracują na odpowiedzialnych stanowiskach?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 1
    don.Chichot(2015-07-28)
  • zapytaj o zanurzenie bo tu jest mega problem! nikt nie pomyślał o pogłębieniu toru wodnego, statki nie kursują, a teraz zasłaniają się niskim stanem wody- takie mamy upalne lato:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 0
    (2015-07-28)
  • najlepsze, że kanał jest nieprzepływny dla jednostek żeglugi;-)))))
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    (2015-07-28)
  • Już dawno mówiłem o mega lipie! Gamonie nawet cementem dno wylewali i z pogłębieniem będzie problem, a ktoś za to powinien beknąć! Jak ochłoną po przecinaniu wstęg tuż przed wyborami może konkurencja miłościwie nam panującej PO coś wskóra i rozliczy tych co zawinili? POmyślec tylko, że 150 lat bez remontu było ok a tylko zrobili remont za ponad 100 baniek i lipa?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 2
    Kat.Na.Idiotów(2015-07-28)
  • Jak to do kogo należą mosty ? Mosty są moje i wara od nich ! :-D
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 0
    kanał(2015-07-28)
  • stan wody jest oki mieszkałem przy kanale sporo czasu. remont poprawił ogólny wygląd, szkoda tylko że renowację prowadzili niekompetentni specjaliści zawyżając koszty
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    ET(2015-07-28)
  • Łza kręci się w oku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 0
    (2015-07-28)
  • O to Polska właśnie!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 0
    Prorok.Igor(2015-07-28)
  • jaką wytrzymałośc ma ten most na obciązenie (tony?)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 0
    beniu(2015-07-29)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Pomoc w przypadku szkody komunikacyjnej
Ubezpieczenia OC i AC
Autoryzowany Serwis Skoda Hadm Gramatowski.
Serwis i oryginalne części Seat