Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 19-10-2017, imieniny Jana, Pawła
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Po sezonie Po sezonie

Można reklamować

Niewiele osób wie, że towar zakupiony w komisie podlega reklamacji. W ramach “komisowej” reklamacji możliwe jest obniżenie ceny lub zwrot towaru.

Zakupy w komisach cieszą się sporą popularnością. Spowodowane to jest tym, że w komisie używane lub całkiem nowe rzeczy możemy kupić dużo taniej niż w sklepie. Jednakże często próbując złożyć reklamację słyszymy odpowiedź, że rzeczy używane z komisu nie podlegają reklamacji. Nie jest to jednak zgodne z prawdą.
     Zakup rzeczy używanej z komisu, jak każdy inny podlega ochronie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Na mocy tej ustawy, konsument, który nabył towar niezgodny z umową, ma prawo do żądania naprawy lub wymiany tego towaru na nowy, wolny od wad.
     - Niestety, w przypadku zakupu rzeczy w komisie realizacja tych uprawnień jest praktycznie niemożliwa, gdyż charakter działalności komisu jest związany przede wszystkim ze sprzedażą rzeczy używanych - informują pracownicy elbląskiej delegatury Inspekcji Handlowej. - Trudno sobie wyobrazić, żeby właściciel komisu miał możliwość wymiany towaru, ponieważ najczęściej na półkach takiego sklepu znajdują się pojedyncze egzemplarze dostarczone przez osoby “z ulicy”.
     Także naprawa takiego towaru nie zawsze jest możliwa.
     - Najwłaściwszym sposobem załatwienia reklamacji w przypadku zakupu wadliwego towaru z komisu będzie obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy, polegające na wzajemnym zwrocie świadczeń przez obie strony – dodają inspektorzy. - Należy jednak pamiętać, że o niezgodności towaru z umową konsument musi zawiadomić sprzedawcę w terminie dwóch miesięcy od daty stwierdzenia tego faktu.

OK
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Czy na koncu tekstu nie powinno znajdowac sie slowo......"w ciagu dwoch tygodni tygdni" zamiast dwoch miesiecy!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    arcadiusz(2005-09-29)
  • arcadiusz w tekście wszystko jest w porządku zajrzyj do ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej . Termin 14 dniowy jest na ustosunkowanie się do żądań konsumenta czyli w szczególności do naprawy lub wymiany. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    proff(2005-09-30)
Reklama