Wszystko zaczęło się od anonimu, który ukazał się na początku października ub.r. na portalu e-teatr. Obecnemu dyrektorowi elbląskiego teatru przedstawiono tam zarzuty mobbingu, nepotyzmu oraz zastraszania pracowników, ale przede wszystkim poproszono o zorganizowanie konkursu na to stanowisko, bo początkowo miało go nie być. Ostatecznie zarząd województwa pod koniec listopada podjął decyzję o jego przeprowadzeniu. Kto zostanie nowym dyrektorem elbląskiego teatru?
Swoją kandydaturę na stanowisko dyrektora elbląskiego teatru można było zgłaszać do wczoraj (7 stycznia). Jak informuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego na razie wpłynęło sześć ofert, ale możliwe jest, że będzie ich więcej z uwagi na to, że urząd czeka jeszcze na te, które mogły zostać wysłane pocztą. W tym przypadku decyduje data stempla pocztowego.
Następnie, po ich zebraniu, w połowie stycznia odbędzie się posiedzenie komisji konkursowej, w skład której wejdą przedstawiciele samorządu województwa, organizacji pozarządowych i zawodowych, związków zawodowych oraz ministerstwa. Wtedy też nastąpi otwarcie ofert.
Kto może zostać dyrektorem elbląskiego teatru? Ten, który spełnia formalne kryteria wyboru określone przez jego organizatora, a więc między innymi posiada co najmniej pięcioletni staż pracy w instytucjach artystycznych i trzyletni staż pracy na stanowiskach kierowniczych. Preferowani będą kandydaci z dobrą znajomością problematyki życia teatralnego i muzycznego, zasad gospodarki finansowej w instytucjach kultury i z ukończonymi podyplomowymi studiami z zarządzania lub ekonomii.
Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest w lutym br.
Następnie, po ich zebraniu, w połowie stycznia odbędzie się posiedzenie komisji konkursowej, w skład której wejdą przedstawiciele samorządu województwa, organizacji pozarządowych i zawodowych, związków zawodowych oraz ministerstwa. Wtedy też nastąpi otwarcie ofert.
Kto może zostać dyrektorem elbląskiego teatru? Ten, który spełnia formalne kryteria wyboru określone przez jego organizatora, a więc między innymi posiada co najmniej pięcioletni staż pracy w instytucjach artystycznych i trzyletni staż pracy na stanowiskach kierowniczych. Preferowani będą kandydaci z dobrą znajomością problematyki życia teatralnego i muzycznego, zasad gospodarki finansowej w instytucjach kultury i z ukończonymi podyplomowymi studiami z zarządzania lub ekonomii.
Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest w lutym br.
mw