Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 11-12-2016, imieniny Damazego, Daniela
 
Rek

UWAGA!

Na skrzyżowaniu...

Jak bezpiecznie przejechać przez skrzyżowanie ulic Konopnickiej i Niepodległości? Okazuje się, że nie wszystkim się to udaje. W ciągu tylko dwóch lat zdarzyło się tam 12 kolizji drogowych.

Skrzyżowanie ulic Konopnickiej i Niepodległości nie należy do zbyt fortunnych. Jezdnie są bardzo szerokie i aż zachęcają do ignorowania znaków drogowych. Poza tym, skrzyżowanie ma fatalny układ geometryczny, brakuje znaków poziomych, a sposób poruszania się po tnim jest nieczytelny.
     Sprawą zajęli się fachowcy z Wydziału Inżynierii Miasta. Opracowali aż cztery projekty różnych rozwiązań komunikacyjnych. Planowano nawet stworzenie tam ronda. Ten pomysł jednak nie wygrał, bo łączyłoby się to ze znacznym powiększeniem skrzyżowania. To mogłoby niestety utrudnić mieszkańcom dojazd do własnych posesji. Zdecydowano więc, że na skrzyżowaniu ulic Konopnickiej i Niepodległości pozostanie tradycyjne skrzyżowanie, ale tzw. wloty na krzyżówkę zostaną zwężone, powstaną też wydłużone wysepki dla pieszych, które wymuszą większą ostrożność kierujących. Realizacja tego projektu ma rozpocząć się jeszcze w bieżącym roku.

J
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Niech Redakcja zainteresuje się lepiej skrzyżowaniem ulic Konopnickiej i Ogólnej! Są tam już tak głębokie dziury, że niedługo zaczną w nich znikać samochody jak statki w Trójkącie Bermudzkim!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Frustrat(2002-05-16)
  • Kodeksu się nie interpretuje tylko przestrzega !. A tymi sprawcami kolizji to Policja powinna się przyjrzeć kto ich uczył jazdy i egzaminował .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Też jeżdzący(2002-05-16)
  • Myślę, że nasza Policja nie robi nic, by skłonić elbląskich kierowców do przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Mam przykład ul. Brzeskiej, która została od pewnego czasu uznana przez niektórych kierowców za tor wyścigowy. Było na tej ul. kilka wypadków z udziałem dzieci wybiegających czasami z placu zabaw (małe dzieci są jak zywe srebro i rodzic nie zawsze jest je w stanie upilnować). Kierowcy natomiast pozwalają sobie na jazdę z szybkością rajdową. Nie widziałem jednak na tej ulicy policjantów kontrolujących szybkość pojazdów. Dzisiaj parę razy jechałem ul. Robotniczą, na której ograniczono szybkość jazdy do 40 km/h i za każdym razem byłem wyprzedzany przez "rajdowców". Może policjanci wezmą się za tych właśnie kierowców, a nie za stanie na Rycerskiej i Tysiąclecia, w wiadomym wszystkim celu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    OKO(2002-05-16)
  • Oko, a nie za duze to slowo "kierowcy" dla szczeniakow za kierownicami rozpadajacych sie BMW ewentualnie Fiacikami 126. To za duzy zaszczyt traktowac ich jak kierowcow z reguly sa to bezmozgi, ktore nie wiedza jak zachowac sie na drodze a ich ignorancja elementarnych przepisow drogowych jest wlasnie przyczyna wielu wypadkow.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    kierowca(2002-05-17)
  • Hehehe bardzo smieszne. Akurta tak sie sklada, ze mieszkam na osiedlu obok. Zgadza sie, ze szerokosc drogi zacheca do "wdepniecia" lecz wybudowanie wysepek nic nie da! Przeciez to nie piesi zostaja tam ranni lecz kolizje dochodza na skutek BRAKU hamowania jadacych ulica Niepodleglosci i przecinajacych Konopnicka jak gdyby to oni mieli pierszenstwo, badz tez hamuja w ostatnij chwili i wyjada na polowe skrzyzowania a wtedy...... wystarczy, ze jadacy Konopnicka bedzie omijal wszechobecne tam dziury i zjedzie bardziej ku Niepodleglosci i mamy BUM! Wysepki nic nie dadza jesli chodzi o bezpieczenstwo kierujacych. Dadza natomiast duzo dla pieszych i to z mysla o nich powinny byc budowane, a nie mydlenie oczu, ze maja one spowodowac zwolnienie ruch! Nic takiego nie nastapi. Przyklad: Pilsudzkiego. Wysepki uniemozliwiaja wyprzedzanie na skrzyzowaniu, lecz predkosci nadal sa takie same.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    elblag.pl(2002-05-17)
  • Ci nasi "fachowcy" z Wydziału Inżynierii Miejskiej nie wiedzą, że istnieją bardzo bobre rozwiązania z małymi rondami (patrz Braniewo), które doskonale spełniaja swoją rolę. Następne skrzyżowanie zostanie spartaczone tak jak skrzyżowanie Płk. Dąbka i 12 Lutego z Nowowiejską i Teatralną oraz skrzyżowanie Królewieckiej z Piłsudskiego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Janusz(2002-05-17)
  • a w ogóle czy jest w Elblągu jakaś ulica bez dziur
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    misiek(2002-05-17)
  • A no jest bez dziur....1/2 (no moze troche mniej ):-)) BEMA jak milo popatrzec,tylko tyle ze przejechac przez jej druga czesc graniczy z cudem...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    abenteuer(2002-05-17)
  • po pierwsze zgadzam sie z frustratem, po drugie ktoś powinien zająć sie skrzyżowaniem grunwaldzka -mickiewicza. po trzecie jeszcze gorzej jest na skrzyżowaniu grunwaldzka- dębowa -grottgera
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-05-17)
  • Skrzyżowaniu Grunwaldzka-Grottgera pomoże tylko sygnalizacja świetlna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2002-05-17)
  • Część ulic za to jest nieprzejezdna, ponieważ parkują na niej samochody, jak wyżej wspomniana Wigilijna. Czy w naszym mieście ktoś zacznie myśleć o parkingach dla zwiększającej się wciąż liczby samochodów?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Kierowca(2002-05-17)
  • Zgadzam się z Januszem, że rozwiązaniem problemu tego skrzyżowania jest wybudowanie małego ronda. Proponuję aby nasi "fachowcy" z Wydziału Inżynierii Miejskiej w swoich planach uwzględniali ronda docenane w innych miastach Europy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Piotr(2002-05-18)
Reklama