Niedziela 16-12-2018, imieniny Albiny, Zdzisława
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Nie strój zdobi, ale… (opinia nadesłana)

 
Elbląg, Nie strój zdobi, ale… (opinia nadesłana) (wikipedia)
Rek

Agnieszka Radwańska w finale WTA w Miami pokonała Marię Szarapową. Nie był to przypadek. W całym turnieju Agnieszka nie straciła ani jednego seta. Ta informacja poszła w świat. Firma „Agnieszka Radwańska” stała się bardziej interesująca i wiarygodna. To może spowodować, że także dochody Agnieszki ze sponsoringu dynamicznie wzrosną...

Dla wzmocnienia wartości marketingowej firmy, organizacji, ale także idei i ważnych dla przedsiębiorcy przedsięwzięć, ktoś, kiedyś przed setkami lat wymyślił „logo”. Od początku miał to być znak, symbol graficzny spełniający rolę marketingową i jednocześnie informacyjną poprzez skrótowe, ale łatwe do zapamiętania i zauważalne przedstawienie osoby (fizycznej, prawnej), rzeczy czy pomysłu. Logo miało się kojarzyć i informować, miało oznaczać firmę tak, aby obserwator niewątpliwie o niej sobie pomyślał – i to dobrze – gdy spojrzał na znak graficzny. Dziś logo to głównie graficzny znak towarowy, własność i kondensat wizualny firmy. Dysponuje nim i strzeże go każda licząca się firma i organizacja.
     Od paru dni nowe logo miasta prezentują władze Elbląga. Jest mi smutno i przykro. Być może moje pojęcie estetyki i wartości marketingowej jest archaiczne, może nie rozumiem współczesnej (przynajmniej lokalnej) reklamy. Nie porwał mnie bladożółty „ślimak” z pomarańczową kropką w środku. Nic dla mnie nie oznacza, a jestem elblążaninem. Nazwa miasta, też bladopomarańczowym pastelem, ledwo widocznym, malowana. Całość jest okropnie blada i „palikotowata”
     Znam trochę dzieje i współczesność mojej małej ojczyzny i nijak tych symboli nie mogę odnieść do prawie 800-letniej historii Elbląga. A był Elbląg emporium, tak jak Truso, jego protoplasta. Przywilej lokacyjny uzyskał przed Warszawą i Krakowem. Bywał także głównym portem Rzeczypospolitej. Pierwsza flaga miejska w Koronie i jeden z najpiękniejszych herbów miejskich w tej części Europy. Patrycjat elbląski przed laty posługiwał się własnym logo. Bo kiedyś logo miast stanowiły ich pieczęcie. Pieczęć Starego Miasta Elbląga, jeszcze z polowy XIV wieku, z wizerunkiem kogi pośrodku, z herbem miasta na rufie, otoczonym napisem „SIGILLUM CIVITATIS ELBINGENSIS”, tchnie godnością i prestiżem. To pieczęć miasta dumnego i bogatego, miasta potentata gospodarczego i politycznego. Dla współczesnych brakuje tylko podpisu „Since 1246”.
     Może błądzę, ale dla mnie pieczęć Starego Miasta Elbląga, być może z tylko niewielką, unowocześniającą korektą, byłaby najlepszym logo.
     Namawiam do rozważenia choćby samej idei. Stanisław Tym – zresztą wieloletni dyrektor Teatru w Elblągu – w „Misiu” kpił sobie z nowej tradycji uosobionej słomianym ni to misiem, ni to chochołem. Często bywa na odwrót.
     To też na miarę naszych potrzeb i możliwości. Chyba, że ktoś wierzy w wyższość Świat Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia.
Witold Gintowt-Dziewałtowski, senator RP
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Szanowny Panie ! Właśnie Swięta Wielkanocne dla chrześcijan są ważniejsze od świąt Bożego Narodzenia /zmartwychwstanie/- kanon wiary ! Proszę więc nie pisać na tematy, o których nie ma Pan zielonego pojęcia - myślę jak większość z dawnego PZPR. A co do meritum sprawy to przyznaję Panu rację ! Logo mogłoby opierać się na wzorach z dawnych pieczęci, z herbu miasta. I moim zdaniem za wszelką cenę trzeba wstrzymać promocję naszego miasta z tym śmiesznym logiem /cytrusy - do tej pory płaczę ze śmiechu/ i mam nadzieję, że ktoś wie jak to zrobić, jak unieważnić decyzję wyboru ślimaka ? cytrusów ? jak to było ? aha ! turbiny. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    sag(2012-04-02)
  • jeszcze tego tu brakowało. Kto jeszcze się wypowie. .. no dawaĆ. .. KTO JESZCZE CHCE ZBIJAC POLITYCZNY KAPITAŁ. Akurat WGD powinien chwalić te coś bo mu jedynkę do sejmu dali. .. .ech, szkoda mojego czasu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    oszołomstwo(2012-04-02)
  • logotypy logotypami i chyba z tym naszym logotypem nie jest tak źle dla porównania inne miasta bit.ly
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-04-02)
  • Akurat w tym temacie pan Senator ma rację, bo promocja to nie zabawa !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-04-02)
  • jak to nie jest źle ? A dlaczego równać do gorszych ? Nie widzę nazw miast bez polskich znaków: nowy sAcz, ostroLEka, krakOw, LOdZ - tak lepiej ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-04-02)
  • Szanowna Pani o pseudonimie sag O wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy i na odwrót wielokrotnie pisał i mówił Jan Tadeusz Stanisławski, satyryk, aktor i profesor mniemanologii stosowanej, nigdy nie należący do PZPR, jak i do innej partii. Sam ubolewam nad poziomem wiedzy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Senator WGD(2012-04-02)
  • Senatorze WGD - jak odgaduje pan płeć osoby komentującej z nicka ? Pudło - nie jestem Pani. Mniejsza o to. Oczywiście, audycje radiowe z J. T. Stanisławskim są mi znane tylko inny ma to wydźwięk w programie kabaretowym a inny gdy umieścił go Pan w swoim artykule. Poza tym podpierając się jeszcze przykładem z "Misia", który to film ukazywał m. in. propagandę PRL-u /to jest miś na miarę naszych możliwości/ - parafraza hasła socjalizmu : każdemu według jego możliwości, każdemu według jego potrzeb - wykazał się Pan nie lada odwagą /czy lekkomyślnością/. Ale cóż, Leszek Miller z kolei zanucił "Mury", pokrętnie się tłumacząc. I na koniec : szkoda, że nie zauważył Pan mojego poparcia Pana propozycji tylko skoncentrował się na ideologii. .sag / pan /
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    sag(2012-04-02)
  • I w tym wypadku zgadzam się w całej rozciągłości z tezami Pana W. Mając takie logotypy o wymiarze historyczny - tworzyć coś kompletnie bez wyrazu i jakiegokolwiek znaczenia dla miasta???? Paranoja.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    MiejscowyAborygen(2012-04-02)
  • No cóż kolejny "specjalista od marketingu" zabiera głos w dyskusji. Ciekawe kto zrobi doktorat na logo Elbląga. Doceniam polityczną czujność Pana Senatora, który jak zawsze ustawia się tam skąd wieje wiatr. A teraz na poważnie: logo a herb to zupełnie różne znaki, i do czego innego służą. Wychylmy główki z tego elbląskiego grajdoła i spójrzmy szerzej. Jak przytaczano gdzieś na forum "Elbląg nie kojarzy się z niczym", a to że nam się wydaje, ze herb czy piekarczyk, czy też coś z Elbląga nas wypromuje, to nam się wydaje. Jak rozumiem badania marketingowe przeprowadzone przed przygotowaniem strategii promocji obnażyły miałkość naszych dotychczasowych symboli, a do tej pory pokazywano właśnie herb. W tym konkretnym przypadku to co sobie wyobrażamy, a jak nas widzą, to niestety dwie różne kwestie. Cóż Panie Senatorze, megalomania elbląska jest chwalebna, ale. .. rzeczywistość pokazała nasze miejsce w szeregu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    pozytywnie myślący(2012-04-02)
  • do -pozytywnie myślący : to wszystko prawda, tylko nikt nie próbował przeprowadzić kampanii marketingowej z użyciem czy wykorzystaniem po części herbu Elbląga /koniecznie z literą ą / i nie wiemy jakie byłyby tego efekty. .. a z tym ślimakiem, cytrusem czy turbiną czarno to widzę. A poza tym zwykła przyzwoitość i szanowanie mieszkańców nakazuje ogłoszenie konkursu na logo miasta - i większ różnorodność projektów i zapewne taniej !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    sag(2012-04-02)
  • "Pozytywnie myślących” , którzy jak do tej pory budowali naszą doskonałą równię pochyłą, jednak nie potrafili nigdy odnaleźć właściwego wyrazu i osobowości naszego miasta ciągle mają za złe tym, którzy tą miernotę dzieła i logistyki ogarniają mianem bylejakości. Trudno - rzeczy należy nazywać po imieniu i tych, co decydują rozgrzeszać z ich decyzji - wszak winni brać za nie odpowiedzialność. A skoro nasz miasto jest w ustawicznym dołku z czegoś to wynika, a na pewno z obiektywnych ocen tego wiekopomnego dzieła.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    AborygenMiejscowy(2012-04-02)
  • Dobrze gada, chociaż Przechrzta. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    j_23(2012-04-02)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Autoryzowany Serwis Skoda Hadm Gramatowski.
Pomoc w przypadku szkody komunikacyjnej
Oryginalne części Peugeot - HADM Gramatowski
Samochody używane HADM Gramatowski