Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Środa 07-12-2016, imieniny Ambrożego, Marcina
 
Rek

UWAGA!

Nieletnim dostęp zabroniony

Browary Polskie i Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zainaugurowała w Elblągu i w innych ośmiu miastach Polski kampanię społeczną pod hasłem "Alkohol - Nieletnim Dostęp Zabroniony".

Kampania ma na celu ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim.
     - To dorośli kształtują stosunek dzieci do alkoholu, oni wychowują i to dorośli sprzedają ten alkohol. Młodzi ludzie szukają wrażeń, albo często odreagowują, bo czują się zbyteczni, niepotrzebni, niekochani - uważa Michał Tatarek, który z ramienia zarządu województwa warmińsko-mazurskiego zajmuje się profilaktyką alkoholową.
     Z badań przeprowadzonych przez Pracownię Badań Społecznych w Sopocie w 818 placówkach handlowych w kraju wynika, że nieletni z łatwością mogą kupić piwo czy wódkę. Podczas planowej prowokacji, osobom przed 18 rokiem życia sprzedano alkohol w 77 procentach przypadków, nie żądając dowodu osobistego.
     Celem kampanii jest budowanie świadomości wśród dorosłych klientów i łamanie stereotypów.
     -Wiemy, jakie zagrożenie niesie nasz produkt, kiedy jest konsumowany w sposób nieodpowiedni, nieodpowiedzialny i sprzeczny z prawem i będziemy z tym walczyć. Będziemy też walczyć ze stereotypami, że piwo to nie alkohol. We wszystkich przepisach każdy napój zawierający powyżej półtora promila alkoholu jest alkoholem - mówi Krzysztof Rut, dyrektor korporacyjny Grupy Żywiec SA.
     Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Browary Polskie zapowiadają specjalne kontrole w sklepach. W prowokacji wezmą udział osoby pełnoletnie, ale wyglądające bardzo młodo. Jeżeli ekspedient sprzeda alkohol nieletniemu, otrzyma "żółtą kartkę ostrzegawczą". Jeżeli odmówi lub zażąda dowodu osobistego, otrzyma "certyfikat rzetelnego sprzedawcy".

J
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Za co otrzyma "żółtą kartkę ostrzegawczą"?? Przecież sprzeda alkohol zgodnie z prawem osobie pełnoletniej a że wyglądała na "bardzo młodą" to chyba nie jest przestępstwo?? Może prawo polskie zakazuje sprzedaży alkoholu osobom młodo wyglądający ??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    jaculek(2004-11-23)
  • dlatego deklu to bedzie zolta kartka a nie jakas powazna konsekwencja!! boze co za miasto.....
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    gigi(2004-11-23)
  • kolejna bzdura.........
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    obserwator(2004-11-23)
  • Zgadzam się z Jaculem..żółta kartka nie żółta ale jak dostanie to co potem od wszystkich wchodzących do sklepu dowód będzie chciał??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Mimi(2004-11-23)
Reklama