Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 05-12-2016, imieniny Sabiny, Krystyny
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

LISTOPADOWA POGODA NAD ZAWADĄ LISTOPADOWA POGODA NAD ZAWADĄ

Nowa trakcja

Władze Elbląga starają się o unijne pieniądze na przedłużenie trakcji tramwajowej od ul. Ogólnej w kierunku ul. Fromborskiej.

- Generalnie, fundusze Unii Europejskiej nie zakładają dofinansowania do zakupu taboru, ale rozbudowa torowiska będzie się wiązać z działaniami proekologicznymi - mówi prezydent Henryk Słonina. - Konsultacje w ministerstwie gospodarki utwierdziły nas w tych przypuszczeniach i przyspieszamy prace projektowe. Liczymy na 75 procent dotacji.
     Jak mówi prezydent, trwają także rozmowy na temat wspólnego zakupu tramwajów przez kilka polskich miast. Rozmowy z producentami planowane są na listopad. W Urzędzie Miejskim powstaje też projekt związany z doprowadzeniem kanalizacji i budową drogi na Modrzewinę Północną i Południową. Projekt opiewa na 40 milionów złotych.
     Nowy odcinek torów tramwajowych ma liczyć 1700 metrów. W projekcie mowa jest także o budowie pętli przy Fromborskiej i zakupie sześciu nowych, niskopodłogowych wozów tramwajowych. Koszt zakupu samych tramwajów miasto ocenia na 50 milionów złotych.

AJ
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Tak jest! Wiecej bimbajów dajcie ;))
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2003-11-03)
  • Hahaaaaa! malkontenci! Widzicie?!!! Trajtki będą NOWE!!! A miasto będzie musiało wypękać tylko 25% całosci nakładu na inwestycję! O! W sumie jakieś 15-20 baniek a resztę Unia dorzuci! Jak taki dobry wójcio! Ciągnąć Unię po kieszeniech ile wlezie! Niech my też coś mamy z tegoa anschlus'u!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    PAO(2003-11-03)
  • O ile się dobrze orientuje plany te mają już około 10 lat, może w końcu zostaną zrealizowane, ale oczywiscie aby się przekonać trzeba poczekać... Aby było na co...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Outsider_max(2003-11-03)
  • Po co? I tak szybciej dojdziesz na piechote niż miałbyś podjechac tramwajem lub autobusem. Kolejna trakcja by wydłużyć czas "przemieszczania sie" po mieście.......To jest tak jak z liniami 4 i 5, które praktycznie jada tyle samo czasu od do swoich końcowych pętli co stare linie 1 i 2 -ale niestety kursy 9-tki zostały zmniejszone przez co dostęp np. na dworzec został wydłużony.....a pamietajmy, że autobusem byliśmy szybciej na miejscu przynajmniej o te 5 minut. W tym mieście dzieją sie absurdy.....Od czasów uruchomienia lini "17" wszystkie zmiany w komunikacji miejskie wychodzą raczej mizernie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    świadek(2003-11-03)
  • Być może tramwaje są nieco wolniejsze od autobusów, ale przynajmniej tak nie dymią. To co jeździ po naszych ulicach woła o pomstę do nieba. O ile się znam spaliny silników wysokoprężnych są rakotwórcze i nawet zostały wymienione w wykazie czynników rakotwórczych. Nasze miasto jest w czołówce zachorowań na raka. Wydaje mi się, że będzie można zmniejszyć ilość autobusów poruszających się po naszych ulicach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    EKO(2003-11-03)
  • Same plusy... dzieki tramwajom bedzie mniej zachorowan na raka, czyli bedzie nas wiecej, Polakow :P
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Francuz(2003-11-03)
  • Polakow umiera coraz wiecej i rodzi sie coraz mniej...a tramwaj jest niepotrzebny nikomu na tej trasie. Bzdurna inwestycja. Zeby te tramwaje jeszcze jezdzily jak trzeba i tak nie trzesly to mozna by bylo jakos to zniesc ale komfortu zadnego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    kubus puchatek(2003-11-03)
  • akurat jak sie z tamtad wynioslem bo wszedzie daleko mialem
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2003-11-03)
  • cOŚ ZA MAŁO TRAMWAJÓW JEŹDZI PO SZYNACH , A MOŻE PRZEDŁUŻYĆ OD RAZU LINIĘ DOKRASNEGO LASU
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    A(2003-11-03)
  • nic a nic nie kumacie..... linia to tylko pretekst do zakupu nowych tramwaikow a skoro buduje sie cos ekologicznego to unia wyklada 75% wiec jaki wniosek ?? bedziemy wkoncu mieli nowe tramwaje za 25% ich wartosci !! ...bo odkad jezdza te berlinskie zlomy to sam przestalem nimi jezdzic... niechce splonac zywcem w tramwaju ktory ma 40 lat...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Exci(2003-11-04)
  • Te "złomy" nie są z Berlina a z Meinz, a mają koło 25 lat. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Procho(zorientowany w temacie)(2003-11-04)
  • PRZEDEWSZYSTKIM TRAMWAJE NASZE SĄ SZYBSZE OD AUTOBUSÓW LECZ PRZEZ GLUPIE ROZKŁADY JAZDY (maja za duzo czau na przejazd między przystankami) JAZDA JEST WOLNA. W SZCZEGÓLNOŚCI ODCZUWA SIĘ TO NA DĄBKA.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2003-11-04)
Reklama