Czwartek 20-09-2018, imieniny Eustachego, Euzebii
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Plaga mistrzów Plaga mistrzów

O rozwoju kolei na Warmii i Mazurach

Dziś, 4 listopada w Braniewie władze województwa i przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych będą rozmawiać o przyszłości kolei w naszym regionie. Omówione zostaną strategiczne przedsięwzięcia, w tym planowane remonty linii kolejowych, m.in. linii nr 221 Gutkowo-Orneta-Braniewo.

Tory łączące stolicę województwa z Braniewem mają 87 km długości. Linia przebiega przez Dobre Miasto, Ornetę, Lubomino i Pieniężno. Jej stan pozostawia wiele do życzenia, ponad 70 proc. wymaga remontu. To sprawia, że pociągi mogą poruszać się tu z maksymalną prędkością 60 km/h. Po modernizacji pojadą z prędkością 90 km/h, a czas podróży skróci sie o 45 min (teraz tę odległość pokonuje się w 2 godziny). Przebudowane zostaną również obiekty inżynieryjne, perony oraz budynki kolejowe wzdłuż trasy.
     Koszt rewitalizacji linii szacuje się na 220 mln zł. Inwestycja skróci czas podróży mieszkańców miejscowości położonych na linii do pracy, szkoły czy instytucji kultury. Otworzy również nowe możliwości podróżowania gościom z obwodu kaliningradzkiego, którzy ze względu na mały ruch graniczny coraz chętniej odwiedzają nasz region.

oprac. redakcja na podstawie infomacji nadesłanej przez Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • A o Elblągu i Kolei Nadzalewowej zapomniano. godzinę temu 1I jeszcze Protas powie, że oba miasta Elbląg i Olsztyn rozwijają się równomiernie?Kto mu jeszcze wierzy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    (2014-11-04)
  • Przebudowa lub modernizacja przydałaby się na linii Elbląg-Morąg-Olsztyn, a nie na jakiś bocznych liniach, którymi nic nie kursuję. Z Braniewa do Olsztyna szybciej dojedzie się autobusem niż koleją, taka prawda.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Generallo(2014-11-04)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Podpis elektroniczny zestaw na 2 lata Mini
Czytnik kart kryptograficznych Mini
Czytnik kart kryptograficznych
Podpis elektroniczny zestaw na 2 lata