Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 22-01-2018, imieniny Wincentego, Anastazji. Dzień Dziadka
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Fatamorgana??? Fatamorgana???

O rozwoju kolei na Warmii i Mazurach

Dziś, 4 listopada w Braniewie władze województwa i przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych będą rozmawiać o przyszłości kolei w naszym regionie. Omówione zostaną strategiczne przedsięwzięcia, w tym planowane remonty linii kolejowych, m.in. linii nr 221 Gutkowo-Orneta-Braniewo.

Tory łączące stolicę województwa z Braniewem mają 87 km długości. Linia przebiega przez Dobre Miasto, Ornetę, Lubomino i Pieniężno. Jej stan pozostawia wiele do życzenia, ponad 70 proc. wymaga remontu. To sprawia, że pociągi mogą poruszać się tu z maksymalną prędkością 60 km/h. Po modernizacji pojadą z prędkością 90 km/h, a czas podróży skróci sie o 45 min (teraz tę odległość pokonuje się w 2 godziny). Przebudowane zostaną również obiekty inżynieryjne, perony oraz budynki kolejowe wzdłuż trasy.
     Koszt rewitalizacji linii szacuje się na 220 mln zł. Inwestycja skróci czas podróży mieszkańców miejscowości położonych na linii do pracy, szkoły czy instytucji kultury. Otworzy również nowe możliwości podróżowania gościom z obwodu kaliningradzkiego, którzy ze względu na mały ruch graniczny coraz chętniej odwiedzają nasz region.

oprac. redakcja na podstawie infomacji nadesłanej przez Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • A o Elblągu i Kolei Nadzalewowej zapomniano. godzinę temu 1I jeszcze Protas powie, że oba miasta Elbląg i Olsztyn rozwijają się równomiernie?Kto mu jeszcze wierzy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    (2014-11-04)
  • Przebudowa lub modernizacja przydałaby się na linii Elbląg-Morąg-Olsztyn, a nie na jakiś bocznych liniach, którymi nic nie kursuję. Z Braniewa do Olsztyna szybciej dojedzie się autobusem niż koleją, taka prawda.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Generallo(2014-11-04)
Reklama