Niedziela 16-12-2018, imieniny Albiny, Zdzisława
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Parasolowa rewolucja na starówce

 
Elbląg, Parasolowa rewolucja na starówce Większość ogródków jest ustawiana co roku na Starym Rynku (fot. Anna Dembińska)
Rek

Wszystkie parasole w ogródkach na starówce powinny być w kolorze écru – to jeden z zapisów kodeksu reklamowego, który chce wprowadzić prezydent Elbląga. Jest już gotowy projekt zarządzenia w tej sprawie, dzisiaj o jego zapisach dyskutowali radni z komisji gospodarczej.

- Celem tego zarządzenia jest poprawa wizerunku miasta i sprawienie, by było po prostu ładniejsze, niezaśmiecone ustawianymi bez ładu reklamami. Chcemy stworzyć kodeks reklamowy, który określi, jak powinny być umieszczane reklamy w przestrzeni miejskiej, po prostu ujednolicić zasady. Zarządzenie będzie dotyczyć jedynie terenów i budynków należących do miasta, nie dotyczy terenów prywatnych, ale mamy nadzieję, że te dobre praktyki przyjmą także spółdzielnie mieszkaniowe i zarządcy nieruchomości – tłumaczył dzisiaj radnym Roman Smoleński z Departamentu Architektury i Urbanistyki. I pokazywał konkretne przykłady szpecenia miasta reklamami – uliczne lampy, budynki oblepione banerami tak, że nie widać tabliczki z nazwą danej ulicy, pokusił się nawet o pokazanie wizualizacji... oblepionej reklamami Bramy Targowej.
     - Nawet na ogrodzeniach szkół wiszą różnego rodzaju banery. Dyrekcje tłumaczą, że dzięki tym reklamom stać ich na zakup rzutnika czy innego sprzętu, ale czy to jest powód, by dawać młodzieży przykład, że liczy się tylko kasa? Przecież to niewychowawcze – argumentował Roman Smoleński.
     
     Nawet samorząd stawia reklamy bez ładu i składu
     
Tablice bez ładu i składu stawiają nawet miejskie instytucje, czego przykładem są okolice parku Planty – obok siebie stoją trzy duże tablice, każda promująca co innego. - Przecież wystarczy, by umieścić je w jednym miejscu, by był porządek. I o tym właśnie ma mówić kodeks reklamowy – dodał Roman Smoleński.
     Największe kontrowersje budzi zapis dotyczący starówki. W projekcie kodeksu reklamowego napisano, że wszystkie ogródki wystawiane przez restauracje i puby mają być jednolite i to w kolorze écru, a logotypy sponsorów (głównie browarów czy firm produkujących napoje) powinny być w określonych miejscach, a nie na całej powierzchni parasoli.
     - Niełatwy jest los restauratorów w naszym mieście, dlatego jestem przeciwny takiemu rozwiązaniu – mówił na komisji Ryszard Klim, radny SLD. - Nie wierzę w to, że koncerny browarnicze będą zmieniać kolory parasoli, bo miasto sobie coś takiego wymyśliło. Przecież to też będzie kosztować.
     - Écru to ładny kolor, ale nie przesadzajmy, od lat mówimy o potrzebie estetyki miasta w tym zakresie i na razie niewiele się udało zrobić – dodał Zdzisław Olszewski, radny PiS.
     - Może to nie jest dobry pomysł, by zaczynać od parasoli. Lepiej robić ewolucję, a nie rewolucję. Poza tym czy miasto przewiduje odszkodowania dla przedsiębiorców, którzy będą musieli przecież na własny koszt wymienić takie parasole? - pytał radny Marek Mital, radny PO.
     - Zdajemy sobie sprawę z tego, że takie zmiany mogą wywołać społeczny opór, jesienią ubiegłego roku konsultowaliśmy te zapisy z mieszkańcami, którzy mogli zgłaszać swoje uwagi. Zostały one uwzględnione podczas przygotowania kodeksu – odpowiadał Roman Smoleński. - Jeśli chodzi o sprawę parasoli, to proces zmian trwa od kilku lat, co już widać przy niektórych lokalach. Kodeks przewiduje, że przedsiębiorcy będą mieli rok na dostosowanie się do zmian, a jeżeli będą się z tym wiązały dodatkowe wydatki, to ten czas wydłuży się do trzech lat. Jeśli ktoś będzie musiał wymienić parasol czy markizę, bo się na przykład zniszczyły, to będzie już wiedział, na jakie.
     
     Jak walka z wiatrakami
     
Walka z reklamami na ulicach miast w wielu przypadkach jest walką z wiatrakami, ale zdarzają się sukcesy. Przykładem jest Kraków, który skutecznie oczyścił ze szpecących reklam Rynek Główny i jego okolice.

  Reklamy w wielu miejscach wręcz "zalały" miasto (fot. Michał Skroboszewski) Reklamy w wielu miejscach wręcz "zalały" miasto (fot. Michał Skroboszewski)


     - W Elblągu od dłuższego czasu walczymy na przykład z właścicielem prywatnego gruntu przy skrzyżowaniu ulicy Rycerskiej i al. Tysiąclecia. Przedsiębiorca pytał się nas, czy może w pasie drogowym umieścić reklamy, my się na to nie zgodziliśmy, a i tak on je tam postawił. Teraz sprawą zajmuje się inspektor nadzoru budowlanego, który wszczął postępowanie administracyjne – dodał Roman Smoleński. - W takich sprawach z pomocą samorządom przyjdzie ustawa krajobrazowa, którą w maju podpisał prezydent RP. Wejdzie w życie w sierpniu i daje samorządom możliwość nakładania dodatkowych opłat na właścicieli reklam, nawet jeśli wiszą one na gruntach prywatnych, ale w pobliżu dróg publicznych.
     Kiedy w życie wejdzie zarządzenie prezydenta Elbląga, dotyczące kodeksu reklamowego? - Przewidujemy, że jeszcze w tym roku. Prezydent polecił skonsultować projekt zarządzenia, mimo że nie ma takiego obowiązku, z różnymi środowiskami, by jak najwięcej osób na ten temat się wypowiedziało. Dlatego też ten projekt trafił na posiedzenie komisji gospodarczej. Prezydent czeka na opinię, by podjąć decyzję co do ostatecznego kształtu zarządzenia – powiedziała nam Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.

RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Ja tam na reklamę nie zwracam uwagi ale jak widzę parasol czeskiego Budweisera to tam idę na piwo.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 8
    Boloztaczką(2015-05-26)
  • Taaak, uwaga bo młodzież nauczy się, że liczy się tylko kasa, bo sobie dyro powiesił reklamę na ogrodzenie. Co za głupie tłumaczenie. .. Niewychowawcze to jest pokazywanie, że mamy państwo tak nieudolne, że szkoła nie jest w stanie zapewnić pomocy edukacyjnych swoim uczniom, tylko musi żebrać przez reklamy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    22 2
    qwqr231(2015-05-26)
  • a teraz nasi wspaniali radni uchwalcie zeby kazdy wchodzacy na starowke mial jednakowe gacie kiecki majtki chodzil krokiem MARSZOWYM itp itp ot durnota za durnota, chyba nie macie innych problemow, a ja nie mam za co kupic lekarstw
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    20 4
    (2015-05-26)
  • A jak przed wyborami samorządowym obklejają całą starówkę plakatami wyborczymi to jest OK?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    20 1
    hhhhhhhhhhhh(2015-05-26)
  • Kompletna bzdura począwszy od nazwy koloru !! Kto wie co to ecru ??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    16 5
    Gioconda(2015-05-26)
  • Ci ludzie są naprawdę z innego świata! Zamiast zastanawiać się nad krzywizną ogórka pomyślcie jak zapełnić Starówkę ludźmi!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    26 3
    małyelblążanin(2015-05-26)
  • A może by tak urzędnicy przyjzeli się znakom drogowym w miescie -bez składu i ładu. Znakomania jakas.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16 0
    //(2015-05-26)
  • Porządkowanie starówek (m. in. poprzez ujednolicanie elementów małej architektury, a także ogródków restauracyjnych) proponuje się w różnych polskich miastach - od Rzeszowa, przez Olsztyn po Poznań. Jeśli domorośli specjaliści od elbląskiej estetyki upierają się, że "o gustach się nie dyskutuje" (bo to zamach na swobody obywatelskie?), to jeszcze długo będziecie się dziwić dlaczego to nasze Stare Miasto jest takie puste, zapyziałe i omijane przez turystów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 0
    Łukasz23(2015-05-26)
  • o jeżu :( znaczy się nie ma ważniejszych spraw do poprawy w Elblągu. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 2
    omatkoicórko(2015-05-26)
  • Jak tylko już wszyscy kupią parasolki w kolorze ecru, radni zmienią kolor. Bo łaska pańska na pstrym koniu jeździ w kraju gdzie jakis burak w krawacie ma prawo decydować o kolorze twojej parasolki.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 2
    dede(2015-05-26)
  • moim skromnym zdaniem to być może jakiś ''nieznany producent parasoli' ma problem ze zbyciem parasoli o kolorze ecru no i teraz będzie po klopocie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16 4
    trrr(2015-05-26)
  • Może Panowie z Urzędu zajmą się estetyką klepiska za hotelem Elbląg. Na szczęście temat Starego Miasta już mnie nie dotyczy, ale widzę, że dalej się utrudnia a nie wspiera właścicieli lokali. Smutne
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 2
    Kardamon(2015-05-26)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Kalendarz Książkowy A5 Firmowy
Żarówki LED
Pieczątki Firmowe
Kalendarz Książkowy z Grawerem