UWAGA!

Teraz ja - Piekarczyk niewykorzystany produkt turystyczny

 Elbląg, Piekarczyk niewykorzystany produkt turystyczny
fot. Anna Dembińska

Po czerwcowych Dniach Elbląga odbyła się kolejna duża impreza dla mieszkańców naszego miasta. Tym razem przypominaliśmy sobie legendę o dzielnym chwacie, który uratował Elbląg. Tegoroczne Święto Chleba kilkakrotnie zagościło antenie TVP INFO, co jest niewątpliwie dużym sukcesem Biura Promocji Miasta. Dodatkowo z okazji piątej rocznicy Święta wydany został okolicznościowy dukat z podobizną Piekarczyka. Dziwnym zbiegiem okoliczności emisja dukata zbiegła się z kampanią wyborczą, podobnie jak przed czterema laty ceremonia odsłonięcia figury obrońcy Elbląga.

Zastanawia mnie fakt, dlaczego przez ostatnie cztery lata wizerunek Piekarczyka nie był wykorzystywany w celach promocyjnych. Zdaniem naczelnik Biura Promocji Miasta kilka lat trwało uregulowanie praw autorskich, co według mnie jest niezrozumiałe. Zmarnowane zostały lata, przez które można było budować wizerunek Elbląga - miasta Piekarczyka.
       Tegoroczne dukaty są dobrym pomysłem, ale spóźnionym. Wydanie ich po sezonie turystycznym jest moim zdaniem nietrafne, podobnie jak ich przeznaczenie - wyłącznie dla mieszkańców i kolekcjonerów.
       W tym miejscu chciałbym zaproponować jak jeszcze można wykorzystać wizerunek Piekarczyka w celu promowania miasta. Być może ktoś z Biura Promocji z tego pomysłu skorzysta.
      
       Wrocławskie krasnale wzorem dla Piekarczyka
       Warto zastanowić się nad stworzeniem kilku figur Piekarczyka w różnych pozach i rozmieszczenie ich na terenie Starego Miasta i centrum. Może warto pomyśleć o stworzeniu serii Piekarczyków na kształt wrocławskich krasnali? Będzie to niewątpliwie atrakcja dla turystów, którzy chętnie robią sobie zdjęcia z tego typu rzeźbami.
       Oprócz tego należałoby wydać ulotki dla turystów pt. „Zwiedzaj Elbląg z Piekarczykiem”. Na ulotkach znajdowałaby się mapa interesujących miejsc Nowego i Starego Miasta z zaznaczonymi figurami Piekarczyka. Wzbogaceniu zwiedzania Starego Miasta mogłyby służyć tablice ustawione w różnych miejscach prezentujące ich wygląd sprzed II Wojny Światowej. Dzięki temu turyści, a także mieszkańcy poznawaliby historię Elbląga i jego wcześniejszy wizerunek.
      
Autor Teraz Ja Liczba publikacji: 7
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
  0 31

A moim zdaniem...

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Bardzo mało ma Pan racji. To tak ma wyglądąć promocja 130.000 miasta, że drobny żulik z początku XVI w. ma być jego logo!!!?? Miasta, gdzie produkowano niegdyś statki, lokomotywy, samochody, promy, doskonale piwo, cygara i turbiny!!! Rewelacja! Szkoda, że wielkich macherów z Promocji Miasta nie stać na to, by podjąć starania i wpisać KANAŁ ELBLĄSKI (już jego nazwa promuje miasto!) na listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO!!!! Ciekawe ilu z przepływających Kanałem Elbląskim turystów polskich i zagranicznych (około 40.000 w sezonie) wie kim był ten Piekarczyk i czym jest dzisiaj dla Elbląga??? Ale wiedzą oni na pewno, że Kanał Elbląski jest jedynym takim urządzeniem hydrotechnicznym na świecie!!! Wmontowanie Piekarczyka jak logo Elbląga - miasta należącego niegdyś do potężnej Hanzy - przypomina żałosne usiłowania kilku fanatyków z odchodzącej w polityczny niebyt partyjki pewnego chorego psychicznie eks-bliźniaka, by na świecie miast Jana Pawła II i Lecha Wałęsy - Polskę kojarzono z JP - II i tym, co tak nieudanie zorganizował wycieczkę 10 kwietnia do Katynia! Cóż, są to pożałowania godne usiłowania ekipy z UM, która już powinna się powoli pakować. .. .. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jakie logo? Jaka promocja?(2010-09-26)
  • Ale o co chodzi??? Niema innych problemów. Ilu odwiedza nas turystów?? Kilka autokarów ze starymi niemcami.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ...........(2010-09-26)
  • bardzo dobry pomysl; ) wlasnie takiego, mlodego, nienadymanego ducha w elblagu potrzeba. elblag ma wg mnie bardzo duzy, lecz niewykorzystany potencjal turystyczny
  • zabrać warszawie nasze cegły starówkowe, co po wojnie wywieźli!!!
  • Podoba mi się pomysł z tablicami z archiwalnymi zdjęciami Elbląga, ciekawostkami i wskazaniem miejsc godnych uwagi- niekoniecznie związanych z historią. Jeśli miałyby ciekawą formę i były ustawione w różnych częściach miasta, mogłyby "zbliżyć więź" turystów i mieszkańców z miastem, budując lub wzmacniając lokalny patriotyzm. Elbląg jest bardzo ładnym miastem, tylko ludzie nie wiedzą na co patrzeć- takie rozwiązanie umożliwiłoby pokazanie zarówno takich symboli jak piekarczyk, jak i miejsc świadczących o bogatej historii, kulturze i rozwoju miasta. Pomysł niezbyt drogi, łatwy do realizacji do realizacji, a może spowodować, że Elbląg stanie się bardziej "sympatyczny" w oczach mieszkańców i turystów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    SIBLAGADABAS(2010-09-26)
  • Robercie Turlej świeto chleba i organizacja przez UM ( ciekawe ile kosztowało kasę miejska?) to CHAŁA! DO KWADRATU! nA ZACHODZIE W NA WSIACH W eUROPIE PODOBNE ŚWIETA TRWAJA TYDZIEN W SZCZYCIE TURYSTYCZNYM!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Piekarczyk był prusem?(2010-09-26)
  • Ależ Panie Robercie, Pan to nic nie rozumie - toż to nie chodzi o turystów, wybory łaskawco i należy gonić króliczka, a że się go nie dogoni - cóż - c`est la vie, jak mawiają chłopcy Kalingradu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2010-09-26)
  • Panie Robercie. .. .. zanim opublikuje Pan kolejny bełkotliwy artykuł to da go Pan pierw do przeczytania mamie bądz znajomemu, bo jeśli pana kochają to nie pozwolą kolejnego gniota opublikować! Co Pan za pierdoły opowiadasz! Piekarczyk i promocja??!! UM tym pomysłem mierzy w gusta jedynie prostych i mało wymagających mieszkańców do których widze i Pan się zalicza! W 100% zgadzam się z komentarzem: Jakie logo? Jaka promocja?
  • Berlin ma swojego Misia a Elbląg ma swojego Piekarczyka. Nic nie stoi na przeszkodzie aby wykorzystać go jako produkt turystyczny. Oczywiście sam Piekarczyk nie wypromuje miasta, to powinien być dodatek.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    turysta(2010-09-26)
  • ELBLĄG miastem turystycznym za 1000 lat będzie bo to pierwsze miasto które upadnie za komuni euro-pejs-kiej, a oto wzór rozkładu, 25% miasta opóścili mieszkańcy bezrobotni + 15% wymierające osoby w podeszłym wieku + 10% "przypadkowa migracja" 120.000 - 50%+2%(narodzin) o ile będzie co do zwiedzania bo może Olsztyn sobie wezmie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    etwasgaa(2010-09-26)
  • hehe ale widzę że autor to następca arystotelesa trochę o gospodarce trochę turystyce, socjologii tylko czekać na artykuł o górnikach elbląskich
  • jak z gówna zrobić większe gówno to i tak wyjdzie gówno turystyczny elbląg? co robią turyści w E-gu?
Reklama