Środa 19-12-2018, imieniny Dariusza, Urbana
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

PiS przeciw logo i przeciw metodzie

 
Elbląg, PiS przeciw logo i przeciw metodzie fot. AD
Rek

Mieszkańcy są zniesmaczeni nowym logo i marnotrawstwem pieniędzy na taką promocję miasta – po radnych SLD także politycy PiS przysłali nam „wspólne stanowisko Przewodniczącego Klubu Radnych PiS Rady Miejskiej w Elblągu oraz Sekretarza Zarządu Okręgowego PiS w Elblągu w sprawie logo i hasła Elbląga:

Pragniemy zwrócić uwagę, że logo i hasło promujące Elbląg powinno być elementem strategii promocji, a ta powinna być częścią ,,dużej” strategii rozwoju miasta, która jest obecnie na początkowym etapie – czyli opracowaniu „Analizy społeczno-gospodarczej Elbląga”. Wszystkie tego typu dokumenty powstają w większości przypadków w Urzędzie Miejskim lub są zlecane do opracowania wybranej firmie branżowej, następnie przygotowane projekty są konsultowane w różnych środowiskach (uczelnie, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe, mieszkańcy itp.). Następnie wraz z poprawkami trafia taki dokument do Prezydenta, który wraz z fachowcami opracowuje ostateczną jego wersję, która z kolei przedkładana jest Radzie Miejskiej i opiniowana na poszczególnych komisjach. Ostatecznie ,,Strategia” czy to promocji, czy to rozwoju, trafia jako gotowy dokument na wyznaczoną sesję Rady Miejskiej, gdzie jest po debacie przyjmowana przez radnych w formie Uchwały RM. W taki sposób należy stanowić prawo i tak nakazują zasady jego stanowienia i dobre obyczaje.
     W przypadku Elbląga władze miasta ,,poszły na skróty” i doszły do wniosku, że skoro mają uchwalony budżet, w tym na promocję, to mogą go wydawać w dowolny, nie zawsze rozsądny sposób. Stąd ta dziwaczna kolejność – pokazanie logo i hasła na Festiwalu Promocji Warmii i Mazur i przez takie fakty dokonane pokazanie, kto rządzi w naszym mieście. Kto rządzi, już wiemy, ale czy mądrze i czy racjonalnie wydaje nasze wspólne pieniądze, to można już mieć duże wątpliwości.
     Zgadzamy się, że w Elblągu tkwi ukryty potencjał, a Elbląg jest miastem pełnym energii, gotowym do zmian na lepsze, lecz zdaniem mieszkańców, internautów oraz naszym, logo tej energii nie przekazuje. W ostatnim czasie w rozmowach z przyjaciółmi, sąsiadami, znajomymi czy mieszkańcami Elbląga słyszeliśmy różne określenia (nadmieniamy, że nie były zbyt miłe) na temat naszego nowego logo. Nie były one na pewno kojarzone z energią. Najczęściej padało określenie porównujące nasze logo do ślimaka, który raczej z przyśpieszaniem się nie kojarzy, lub do psiej kupy na śniegu. Drugą kwestią jest brak „ą” w słowie Elbląg. Władze miasta tłumaczą się, że niestosowanie polskich znaków w logotypie ułatwi promocję za granicą. Dziwne, skoro miasta z zagranicy takie jak na przykład Düsseldorf stosują „umlaut” w artykułach promocyjnych i nie przeszkadza im to w promocji, również za granicą. Jeżeli chodzi o kolorystykę, to nie tylko naszym zdaniem, ale również zdaniem mieszkańców Elbląga, jest ona za mdła i rozmyta.
     A biała flaga kojarzy się jednoznacznie i nie jest to nic przyjemnego, to raczej rezygnacja i poddanie się niż energia i radość. Generalnie pytano nas, czy te flagi zostały wywieszone z okazji wizyty pana Janusza Palikota, bo kolory pasują do jego barw partyjnych.
     Szkoda, że władze naszego miasta nie wykorzystują herbu Elbląga, który jest mocny, prosty i łatwo zapadający w pamięć. I to zarówno ten obecny, wzorowany na krzyżu maltańskim, jak i ta historyczna ,,koga” z pierwszej pieczęci naszego miasta. Dlaczego włodarze Elbląga wymyślają coś nowego bez poszanowana tradycji. Tradycji w postaci herbu miasta. Powinniśmy być dumni z tego, kim jesteśmy, z języka, którym mówimy i piszemy, oraz z historii i symboli naszej Ojczyzny, regionu czy miasta.
     
     Czy hasło promujące Elbląg jest plagiatem?
     
Władze Elbląga, prezentując nowe hasło, mówiły, że to nie jest pusty slogan, tylko początek drogi, która nas czeka, którą pokaże nam strategia promocji miasta na lata 2012-2014. Według włodarzy Elbląga, nasze miasto ma być postrzegane jako miasto dynamiczne, energetyczne, kreatywne i inspirujące. To bardzo dobrze, że władze myślą pozytywnie, natomiast mieszkańcy oczekują od nich wykonywania jak najlepszej pracy na rzecz naszego miasta, bo my jako podatnicy za nią płacimy. W tej dziedzinie należy ich wspierać, szkoda tylko, że tym hasłem mogli Oni wyrządzić elblążanom szkodę. Jak już zdążyło zauważyć wielu internautów, nasze nowe hasło mówi niewiele, a do tego zostało zaczerpnięte ze sloganu wyborczego Piotra Grzymowicza, który brzmiał „Olsztyn przyspiesza”. Jak dobrze sobie przypominamy, z tego hasła korzystały też niektóre firmy, na przykład Poczta Polska.
     Jeżeli Urząd Miasta chciał już przyspieszać, to lepiej byłoby wykorzystać energię elblążan i ogłosić konkurs na logo i hasło albo alternatywnie przedstawić mieszkańcom kilka propozycji do wyboru. Można było także wykorzystać talenty i zdolności studentów naszego Instytutu Informatycznego PWSZ i wśród nich ogłosić konkurs na hasło i logo, a nagrodami mogłyby być np. dla zdobywców trzech pierwszych miejsc stypendia naukowe na okres studiów. Władze miasta otrzymałyby na pewno kilka pierwszorzędnych propozycji, a studenci uwierzyliby, że warto się uczyć, bo ktoś im ufa i docenia ich kompetencje. Koszty byłyby niewielkie, a efekty kolosalne. A tak wydano 150 000 złotych, bo nie chcemy powiedzieć, że wyrzucono je w błoto. Jednak wydaje się nam, że długo te flagi w Elblągu nie powiszą.
     Z poważaniem
     
Jerzy Wilk, Przewodniczący Klubu Radnych Prawa i Sprawiedliwość Rady Miejskiej
     Rafał Traks , Sekretarz Zarządu Okręgowego PiS w Elblągu
     
.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Bardzo dobrze powiedziane, mimo że nie jestem za PIS-em to podzielam ten pogląd, gdzie jest lokalny patriotyzm i umożliwienie elblążanom wypowiedzenie się na ten temat i stworzenie czegoś mądrego
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-04-05)
  • Eeee, co za bzdury. ja jestem mieszkańcem i NIE jestem zniesmaczony logo. Przeciwnie-podooba mi się. Panowie, zajmijcie się przygotowaniami do świąt może?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 1
    nfx(2012-04-05)
  • A mnie to g. .. obchodzi czy PIS jest za czy przeciw. Mamy ten sam sposób działanie jak władze centralne, ale rzeczywiście czemu pan prezydent nie przedstawił kilku możliwych wariantów logo do opinii mieszkańców miasta. Puści taką srakę a ja się muszę tłumaczyć znajomym, bo ta partia ma moje poparcie ( jeszcze!) i przed nikim tego nie ukrywam!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    wola12(2012-04-05)
  • Logo naprawdę nie ma nic wspólnego z Elblągiem, a wydawanie pieniędzy na coś takiego to kpina z mieszkańców. W każdym biurze reklamowym w Elblągu zrobili by ładniejsze i co ważniejsze kojarzące się z Elblągiem logo. A wciskanie ludziom kitu, że to nowy kierunek w rozwoju miasta to normalnie obłuda. Nowy kierunek może tak w szastaniu pieniędzmi na prawo i lewo, a później obligacje wyemitujmy i sprzedajmu część miasta!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 0
    zdegustowany(2012-04-05)
  • PiSowi tylko z jednym się kojarzy biały kolor - paranoja:) mnie te logo kojarzy się z "małpą" stosowaną w adresach mailowych - taki elektroniczny elbląg - co do "ą" to się zgadzam, kolejna kompromitacja naszego prezydenta - kompromitacja PO, że nie miała lepszego (lepszych kandydatów na posłów) kandydata na tak ważne stanowisko. Nadmienię, że głosowałem za obecnym Prezydentem miasta - moja bardzo wielka wina - cała świta elbląskiej PO to tylko karierowicze i "nepotysci". Tak na marginesie do każdego logo można się przyczepić:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 1
    macc0000(2012-04-05)
  • Bardzo dobrze napisane. zgadzam się w 100 %
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    mieszkaniec elblążkowa(2012-04-05)
  • Brak "ą" w słowie Elbląg ma ułatwić promocję miasta za granicą. .ciekawe jak za granicą poradzą sobie ze słowem "przyspiesza". ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-04-05)
  • Myślę, że naszemu Prezydentowi też nie podoba się nowe logo, a raczej został wmanewrowany w ten znak przez swój liczny zespół specjalistów z promocji miasta
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-04-05)
  • Czy zauważyliście że elbląski szeryf pis-u upodobnia się coraz bardziej do swego guru kaczynskiego te same rozbiegane oczka może te same tabletki i wszystko na NIE motyw przewodni PIS-u.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    marlun(2012-04-05)
  • PiS jest zawsze przeciw. Nawet jak Platformers powie, że trawa jest zielona, to Pisior to oprotestuje i będzie wmawiał, że jest niebieska :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 1
    Machupichczę(2012-04-05)
  • Brawo, dobre uwagi, zero populizmu, dobra argumentacja, słuszne uwagi o stypendiach i wykorzystaniu studentów przy tym projekcie, brawo pan Wilk
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zatroskany(2012-04-05)
  • Kilka dni temu zobaczyłem logo. Z niczym mi się ono nie kojarzy. Nic nie mówi. ot, takie sobie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    nm(2012-04-05)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Fototapeta lateksowa 260x150 cm - New York Taxi
Fototapety do biura
Fototapety dziecięce
Fototapety z teksturą