UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • pomysl jak najbardziej popieram,ale wydaje sie on byc malo realnym...sam przekop nie jest jeszcze tak kosztowna inwestycja(nie wiem czy mozna sie opierac na danych z "takiego czegos"heh...ale w super expresie podawano kwote 20 mln zlotych wiec hmmm....no nie az tak duzo)tylko ze faktyczny koszt moze byc zupelnie inny....duuuzo wiekszy...zaden wiekszy statek nie wplynie do elblaga, bo niby jak...przez zamulony zalew?!...idziemy na admirala popic, nic wiecej ;)
  • Zawsze byłem za otwarciem drogi wodnej przez mierzeję, więc popieram inicjatywę. Należy się spodziewać, iż po wyborach nie umrze ona śmiercią obiecanek i inicjatorzy zapamiętają swoje zaangażowanie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Ruler of Blaircourt(2006-08-03)
  • Czas na czyny. Idea nie ma gospodarza. A czas ucieka., Uciekają kolejne projekty Europejskie i nie przybywa w regionie miejsc pracy. A my gadu, gadu wtedy, gdy Rosjanie coś namieszają. A co do obaw ekologów. Cieśnina w Baltijsku ma ponad 500 m szerokości i jest bardzo głęboka. I nie ma to specjalnie wpływu na ekologię zalewu.. Kanał w Skowronkach będzie miał +- 50m. Badania przeprowadzone do tej pory nie wykazały negatywnego oddziaływania na środowisko. I do tej pory nie trafiłem na żadne poważne argumenty obalające sens budowy kanału. W połączeniu z Kanałem Elbląskim, Truso i zagospodarowanym Wzniesieniem Elbląskim daje produkt turystyczny klasy światowej (+ Malbork i Frombork) Myślę , że należało by przeprowadzić jeszcze poważną analizę ekonomiczno – społeczną, wpływu inwestycji na rozwój regionu nadzalewowego i regionu Kanału Elbląskiego. Moim zdaniem turystyka jest ogromną szansa tego regionu. Potraktowana kompleksowo i wspierana przez władzę wszystkich szczebli jest wstanie w wyjątkowo krótkim czasie wygenerować mnóstwo miejsc pracy. Tylko pora przestać mówić o turystyce , pora działać. Turystyka to biznes. To gałąź gospodarki mogąca napędzać koniunkturę. Kanał przez mierzeję otworzy Elbląg , Tolkmicko ,Frombork , Kadyny itd. na setki, tysiące jachtów i jachtów motorowych ze Szwecji ,Dani ,Niemiec czy Finlandii.(w Szwecji jest więcej jachtów niż samochodów) Oni spływali już cały Bałtyk. Tu jeszcze nie byli .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Woj Ławrynowicz(2006-08-03)
  • Francuzi podjęli decyzję budowy zapory na morzu, by opactwo Saint-Michel znów było otoczone wodą. Tylko po to by przywrócić mu status wyspy i podnieść jego atrakcyjność turystyczną. A co, jak co kasę to oni liczą.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Woj Ławrynowicz(2006-08-03)
  • A dlaczego tylko Elbląg ma wykładać pieniądze na budowę tego kanału, skoro inne pobliskie miejscowości by z niego także korzystały. Uważam że wszystkie miejscowości(nie mające dostępu do morza) które chciały by kożystać z tego kanału powinny wspólnie pokryć koszty budowy.
  • Ciekawi mnie jak miał by taki przekop funkcjonować. Przecież gdyby taki przekop istniał to gdyby na morzu był by sztorm, to zalew od napływu wody z morza by się kilka krotnie pogłębił. A co za tym idzie to woda w zalewie stała by się słona, a przecież w zalewie są ryby słodko wodne. Jeśli ktoś sie na tym zna mógł by to wytłumaczyć.
  • "Czas na czyny. Idea nie ma gospodarza..." - Wielkie słowa Woj Ławrynowicza. Czysta propaganda. Może czas przedstawić jakieś konkrety: biznesplan, napisać w końcu o wszystkich kosztach tej inwestycji łącznie z informacją o kosztach utrzymania torów wodnych, wykonać badania prądów wodnych na zatoce (żeby się nie powtórzyła sytuacja Władysławowa). Koszty tej inwestycji są niewyobrażalne. Nawet jakby część pieniędzy dała Unia to przekop i tak się nigdy nie zwróci!!. A kto go będzie utrzymywał? Olsztyn czy Gdańsk. Woj Ławrynowicz tak pięknie pisze o jachtach, więc może zbudować coś mniejszego tylko dla jachtów i małych statków - coś na wzór pochylni. Było by to wspaniałe zakończenie Kanału Elbląsko Ostródzkiego. Koszty budowy były by kilkukrotnie mniejsze. I odpuścić sobie "port morski" bo na przeladunku węgla zarobią tylko prywatne firmy a rozwój regionu to żaden. PRZEKOP SIĘ NIGDY NIE ZWRÓCI!! A na utrzymanie torów wodnych na zalewie od wielu lat brakuje pieniędzy. A czy ktoś pytał o opinię Urząd Morski, z tego co wiem to NIE. Bo wszyscy boją się tego co mogą usłyszeć w odpowiedzi! Sam jestem żeglażem morskim i bardzo bym chciał żeby powstał przekop, ale nie za wszelką cenę, nie jako bubel jak np: most w Drewnicy. Pozdrawiam wszystkich polityków którzy chcą się wybić krzycząc o budowie przekopu!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Yeti16(2006-08-04)
  • pochylnia dla małych statków... buahahaha co za bzdura. wtedy na pewno przyjeżdżaliby ludzie z całego świata, żeby zobaczyć to coś. to dopiero byłby bubel i wstyd.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    PARODIA(2006-08-04)
  • No właśnie. Nie ma czegoś takiego jak pochylnia dla statków. Wyobrażcie sobie TANAISA na pochylni... bez komentarza
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    idiotyczny pomysł(2006-08-04)
  • Yeti16 jak jestes taki mądrala to wbij sobie wreszcie do głowy, że niema czegos takiego jak kanał elbląsko ostródzki!!! Jest był i zawsze bedzie jednyni kanał elbląski!!! Sprawdź na oficjalnych mapach jak nie wierzysz!!!
  • Idiotyczne to jest to że reklamują przekopanie zalewu jako przedsięwzięcie gospodarcze mające spowodować bum gospodarczy!!!! Każde przedsięwzięcie gospodarcze ma cel, koszty i przybliżone zyski! Zysk powinien wystąpić jak najszybciej i powinien pokryć koszty budowy jak najszybciej .Ludzie !!!koszt przekopu i utrzymanie toru wodnego wraz z pełną infrastrukturą we wszystkich portach zalewu przekroczy miliard zł!!!! Zarobią tylko ci , którzy zrobią projekt będą go nadzorować oraz realizować przedsięwzięcie
  • DO W.Ławrynowicza„..I do tej pory nie trafiłem na żadne poważne argumenty obalające sens budowy kanału…” Szanowny Panie od 36 lat nikt powtarzam nikt z rządzących nie traktował poważnie idei profesora T. Jednorała i nikt nie widział sensu budowy kanału! No cóż Panie Ławrynowicz nikt Pana nie przekonał bo po pierwsze nie spotykał się Pan z przeciwnikami a jak był Pan zapraszany to nie miał Pan czasu( każda wymówka jest dobra)Ciekawe czy weźmie Pan udział w konferencji organizowanej przez Gdańskie Towarzystwo Naukowe w dniach 21 września na Uniwersytecie Gdańskim? A co do tych tysięcy żaglówek i motorówek ze Szwecji czy Danii to bez przesady !!!! Wczoraj do Tolkmicka przypłynęło sześć dużych jachtów wszyscy potrzeby fizjologiczne załatwiali pod płotem po wodę chodzili do sklepu!!! Szanowny Panie czy najpierw kupuje się samochód a potem idzie na kurs Prawa Jazdy? Czy na odwrót?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wielokrotnie zapraszający(2006-08-04)
Reklama