UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Pomyśl zanim coś napiszesz. Z Elbląga do Braniewa istnieje już linia kolejowa prowadząca przez Młynary więc nie trzeba remontować kolei nadzalewowej żeby wysłać tam pociąg cargo. Na tej samej zasadzie jak będę chciał pojechać do Warszawy to nie będę budował nowej drogi tylko skorzystam z istniejącej. Ewentualna kolej nadzalewowa miałaby pełnić rolę turystyczną, niestety utrzymywanie takiego odcinka linii kolejowej tylko po to, aby jeździli nim turyści w okresie czerwiec-sierpień (przez resztę roku ruch turystyczny w naszym regionie jest znikomy)jest całkowicie nieopłacalne. Mieszkańcy wsi i miejscowości wzdłuż tej linii kolejowej dojeżdżają do Elbląga samochodami (koszt podróży samochodem spalającym 5-6l paliwa na 100km na trasie Tolkmicko-Elbląg kosztuje jakieś 5-6 zł, nie sądzę żeby bilet kolejowy na tej trasie był tańszy). Dlatego właśnie kolej nadzalewowa padła. .. Jako pasjonat historii naszego regionu też bym chciał, żeby ta linia funkcjonowała, mam jednak świadomość, że przegrywa ona z rachunkiem ekonomicznym.
  • Ja bym jezdzila i moja rodzina komu sie nie podoba niech wyjedzie i tu nie niszczy.w rzymie czy paryzu tez sa zabytki czy dobry gospodarz niszczy wszystko zwiazane z historia?to niech zburza bunkry w ketrzynie lub zamek w malborku albo muzeum stuthof to to samo.trzeba zachowac i dbac rozwijac na chwale miasta.chyba ze sa plany calkowitego zniszczenia naszej historii.kto historii nie szanuje niech wynosi sie do lasu na stepy.
  • Brawo.
  • Taczka bylaby fajnym gadzetem i prezentem. Dla szkodnikow.
  • Tak trzymac .
  • To trzeba pomoc przedsiebiorcom elblaskim nikt tu nie chce nic otwierac skoro tak jest.trzeba to zmienic postawic na rodzime firmy basta.
  • Już z tamtąnd się nigdzie nie dojedzie bo tam nic nie jeździ
  • To panstwo wtraca sie do przedsiebiorcow zero pomocy nawet kupujac agd polisa jest tylko na rok nie na dwa jak u reszty ludzi.traktuja nas jak glupcow tylko placic . A tyle firm rocznie zamyka sie. Ten kraj traktune nas jak przestepcow i zlodziei chory kraj.
  • Tak trzymac .
  • Wszystko prawda .
  • @Leonardoo - @Leonardoo. Błąd. O likwidacji Kolei Nadzalewowej zdecydowano daleko poza Elblągiem. Ani lokalne władze kolejowe, ani samorządowe nie miały w tym momencie nic do gadania. Upadek linii trwał około dwóch lat. Sprawdź w którym roku zamknięto linię i sprawdź także, kto był u sterów władzy w naszym pięknym kraju. I zagadka rozwiązana.
  • @RobertKoliński - Do Roberta Kolińskiego. Po pierwsze istnieje już linia kolejowa z Elbląga do Braniewa (przez Młynary)więc remontowanie kolei nadzalewowej jako linii transportowej jest nieopłacalne. Po drugie samochód osobowy (palący 5-6l paliwa na 100km)na trasie Elbląg - Tolkmicko (20km)spali paliwo o wartości około 5zł. Bilet na kolejkę na tej trasie będzie raczej droższy lub w podobnej cenie więc ludzie będą woleli jeździć swoim samochodem (bo wygodniej). Trasa jest rzeczywiście piękna ale czy jest w stanie na siebie zarobić jako linia turystyczna (ruch turystyczny poza okresem wakacyjnym w naszym regionie jest raczej mały, zimą puszczanie w trasę składu w którym siedzi dwóch turystów to prosta droga do bankructwa). Pozdrawiam i czekam na kontrargumenty :)
Reklama