Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Środa 17-01-2018, imieniny Antoniego, Jana
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Tu już nie wejdziesz... Tu już nie wejdziesz...

Pozytywne skojarzenia za 56 tysięcy złotych

 
Elbląg, Pozytywne skojarzenia za 56 tysięcy złotych Przez kilka sekund widzowie serialu mogli zobaczyć logo, które widnieje również na stronie konkursu (fot. arch. portEl.pl)
Rek

Tyle bowiem kosztowała miasto wzmianka o Elblągu w najbardziej popularnym serialu codziennym jakim jest "M jak Miłość". A w niej konkurs, w którym można wygrać rower i strona Urzędu Miejskiego.

Na pomysł promowania miasta w popularnym serialu "M jak Miłość" wpadli pracownicy nieistniejącego już Departamentu Komunikacji Społecznej. Umowę podpisano pod koniec marca, co oznacza, że odbyło się to jeszcze przed referendum, które odwołało prezydenta Grzegorza Nowaczyka oraz Radę Miejską. Ponad siedem miesięcy później widzowie mogli obejrzeć dwie sceny, w której serialowy Mateusz bierze udział w konkursie organizowanym przez Urząd Miasta.
– Koszt lokowania Elbląga w serialu „M jak miłość” wyniósł 56 tys. zł netto – wyjaśnia Monika Borzdyńska, rzecznik prezydenta miasta. – Ta suma jest zdecydowanie niższa niż cena jednego, 30- sekundowego spotu emitowanego przed serialem, która waha się od 94 do 98 tysięcy złotych.
     I dodaje, że tzw. product placement, czyli lokowanie produktu, jest bardziej akceptowalną formą reklamy niż tradycyjne spoty emitowane w blokach reklamowych.
– W przypadku towarów, usług, miast i coraz częściej idei w ten sposób eksponowanych, odbiorca identyfikuje je z ulubionymi bohaterami i w ten sposób buduje sobie pozytywne skojarzenie z danym produktem czy miejscem – mówi Monika Borzdyńska.
     Decyzję o użyciu takiego narzędzia marketingowego urzędnicy tłumaczą tym, że serial ten jest najchętniej oglądanym w grupie osób od 16 do 49 roku życia, śledzi go aż 37 proc. widzów.
     - To duża grupa osób, które są aktywne, mobilne, ciekawe nowych miejsc, potencjalni turyści, których możemy zainteresować naszą ofertą i zachęcić do odwiedzenia Elbląga – tłumaczy Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego. - Zależy nam, aby Elbląg był postrzegany jako miasto dynamicznie się rozwijające, otwarte na turystów, oferujące szeroką bazę rekreacyjną.
     

mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Straszne to. I to, że za takie coś płaci się tyle kasy, bo przeciez niby w jaki sposób to promuje miasto? Kto dzieki temu przyjedzie tu w celach turystycznych? I jeszcze to- że seriale, które oglądamy służą manipulacji, wsadzaniu lokowanych produktów itd. Straszne
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    24 3
    (2013-11-13)
  • Jak to? Przecież podobno to była tajna kwota? Czyżby ktoś wcześniej z UM kłamał?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 3
    NowaPrawica(2013-11-13)
  • Na taki kiepski serial tyle kasy. WSTYD I KPINY.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    26 6
    (2013-11-13)
  • to jest SZOK !!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 4
    niunia123(2013-11-13)
  • To jest netto czyli trzeba dodać 23% VAT, to plus 15 tysięcy!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15 1
    (2013-11-13)
  • Moim zdaniem zarówno deklarowana grupa docelowa serialu (z przedziału16-49 lat) jak i jej charakterystyka (aktywne, ciekawe nowych miejsc) - to mocno naciągane dane. A samo lokowanie produktów - podobnie jak anonimowy przedmówca - uważam za nieetyczne. W tym przypadku również nieskuteczne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 1
    eg.(2013-11-13)
  • Wzruszyłem sie jak g. .. .. o patykiem
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 1
    wzruszacz(2013-11-13)
  • bardzo fajny akcent, wiele osób z Polski do mnie dzis i wczoraj dzwoniło że widzieli Elbląg w serialu a to chyba to na czym urzednikom i nam zalezy. cena spora ale z doswiadczenia wiem ze inne seriale sa grubo drozsze. czekamy na kontynuacje i info ile osob weszlo na www po emisji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 20
    popieramidoceniam(2013-11-13)
  • skandal !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18 10
    Machupichcę(2013-11-13)
  • Zaraz za granicą Korei Płn. też stoją makiety pięknych wielkich bloków. Podobna sytuacja.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 0
    S.E.(2013-11-13)
  • Kolejna żenada Fasoli:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    19 7
    tragedia(2013-11-13)
  • Żaden rozsądny przedsiębiorca nie wyrzuciłby tylu pieniędzy w błoto. A tu proszę, urzędnik może. Bo nie jego? A podobno kasa miejska w kryzysie i trzeba zaciskać pasa. Dlaczego urzędnicy nie odpowiadają materialnie za nietrafione decyzje. Bo trudno im udowodnić niekompetencję ? Przecież to widać czarno na białym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    24 3
    (2013-11-13)
Reklama