Już po raz drugi Urząd Miejski w Elblągu został wyróżniony w ramach akcji „Przejrzysta Polska”. Sprawdził się na trzech polach: braku tolerancji dla korupcji, partycypacji społecznej oraz przejrzystości.
Pierwsze tego typu wyróżnienie elbląski Urząd Miejski otrzymał w styczniu tego roku. Od lutego do września 2006 r. trwała kontynuacja akcji dla styczniowych laureatów, brały w niej udział 183 jednostki. Uczestnicy zostali zobligowani do wykonania trzech zadań obowiązkowych na płaszczyznach: braku tolerancji dla korupcji, partycypacji społecznej oraz przejrzystości. Pierwsze zadanie dotyczyło monitoringu Kodeksu Etycznego Urzędników miejscowego urzędu, drugie - rozpoczęcia wdrażania procedury konsultacji społecznych, trzecie zaś - monitoringu poziomu usług świadczonych w urzędzie, w tym kart usług.
Informacja o realizacji zadań znajduje się na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Elblągu: www.umelblag.pl. W trakcie akcji ich wykonanie było oceniane przez ekspertów. We wrześniu elbląski urząd otrzymał pozytywną ocenę wykonania zadań.
Na bazie doświadczeń samorządów uczestniczących w akcji opracowano podręcznik dobrych praktyk „Przejrzysty samorząd”. Książka dostępna jest w Urzędzie Miejskim oraz elbląskich bibliotekach. Wdrożenie rozwiązań zaproponowanych przez organizatorów akcji ma na celu podniesienie profesjonalizmu urzędu oraz poprawę jakości obsługi klientów.
Informacja o realizacji zadań znajduje się na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Elblągu: www.umelblag.pl. W trakcie akcji ich wykonanie było oceniane przez ekspertów. We wrześniu elbląski urząd otrzymał pozytywną ocenę wykonania zadań.
Na bazie doświadczeń samorządów uczestniczących w akcji opracowano podręcznik dobrych praktyk „Przejrzysty samorząd”. Książka dostępna jest w Urzędzie Miejskim oraz elbląskich bibliotekach. Wdrożenie rozwiązań zaproponowanych przez organizatorów akcji ma na celu podniesienie profesjonalizmu urzędu oraz poprawę jakości obsługi klientów.
A