UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • @Glosrozsadku1 - Byliśmy potęgą, ale w wieku pary. .. kanał Ostródzki ( oberlandzki) też miał być wg. inż. Stenke rewelacją gospodarczą. Chłop nie przewidział, że nastąpi rozwój transportu samochodowego. Stateczek miał zabierać tyle ile 1/2 obecnego tira. Kanał został więc tylko atrakcją turystyczną, a siła państwa PiS była taka że przez 2 lata nie odlano koła zębatego które pękło i kanał stał przez 2 lata !!! Hej.
  • Nie żartuj sobie, statki pływające po Kanale zabieraly na pokład tyle, co kilka TIRów, a kanał przestał być opłacalny dopiero na przełomie XIX i XX wieku, jak kolej się rozwinęła, chociaż transport towarów odbywał się tam od czasu do czasu do 1944. Np spławiano drewno, transportowano Spirytus, pszenicę, drobnicę, buraki, ryby, nasiona, smołę, cegły, cukier, bo nad Kanałem były cukrownie, węgiel, sól cement. A ciężarówki przed wojną miały Bardzo małą ładowność, jak bedford, Opel blitz, Bussing NAG w większości od 1,5 do 3 lub 5 ton, czasami 11 Mercedes L3000 miał ładowność 3 tony Borgward B3000 to samo, także te ciężarówki nie miały nawet połowy ładowności łodzi pływających po Kanale Elbląskim.
  • Dziękuję za dogłębną i profesjonalną wiedzę. O wielu danych nie wiedziałem, niemniej powinieneś przyznać, że ten projekt to więcej pytań i brak odpowiedzi. .. a mamy XXI wiek, wiedzę, komputery i symulacyjną statystykę. Dzisiaj na końcu tych pytań stoi mały człowieczek - Jarosław, który z swego czasu, za miejsce w Senacie za Krasulskiego, chce się " odwdzięczyć. .. portem w Elbingu i przekopem jego imienia. .. A gdzie tu biznes plan ? Amen.
Reklama