Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 06-12-2016, imieniny Mikołaja, Emiliana
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Cięcie kosztów remontu ulic ? Cięcie kosztów remontu ulic ?

Racjonalizacja przewozów

Być może już wiosną przyszłego roku elbląską komunikację autobusową i tramwajową czekają poważne zmiany polegajace na skróceniu, zmniejszeniu częstotliwości kursowania lub nawet likwidacji niektórych linii.

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu zlecił przeprowadzenie w autobusach i tramwajach badań. Sprawdzano, z których linii pasażerowie korzystają najczęściej, w których kierunkach jeźdżą, na jakich odcinkach tras jeździ więcej osób, a na jakich mniej.
     Racjonalizacja przewozów - tak zapowiadane zmiany nazywa dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej Lechosław Bartosik. Dyrektor dodaje, że może trzeba będzie ograniczyć ilość linii autobusowych, może zmniejszyć ich częstotliwość, a może niektóre trasy skrócić. Jednak zależy to nie tylko od ilości pasażerów, ale również od pieniędzy, jakie zostaną zapisane dla Komunikacji Miejskiej w budżecie Elbląga na przyszły rok. No i niebagatelną sprawą jest to, by - jak dodaje dyrektor - zapewnić i zabezpieczyć swobodny dojazd wszystkim pasażerom do miejsc, do których chcą się dostać.
     W Elblągu z roku na rok spada liczba pasażerów. Jest kilka powodów takiego stanu rzeczy - dyrektor ZKM wymienia dwa z nich: jedni kupują samochody, więc nie korzystają z autobusów, inni tracą pracę, więc nie dojeżdżają i nie kupują biletów. My dodajemy trzeci i chyba najważniejszy powód spadku sprzedaży biletów – podwyżki cen za przejazdy.
     W Elblągu obecnie jest 20 linii autobusowych, obsługiwanych przez trzy prywatne spółki oraz komunalna spółka Tramwaje Elbląskie, która obsługuje 5 linii tramwajowych.
     
     
     Zobacz także: "Świąteczne zmiany w komunikacji"

J
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • A jeszcze nie tak dawno dyrektor ZKM przekonywał, że podwyżka cen biletów przyniesie zyski portel.pl . Okazało się, jak zwykle, że jest odrotnie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ???(2003-10-30)
  • A nawet odwrotnie :-).
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2003-10-30)
  • To świetny pomysł z tą likwidacją linii autobusowych, będziemy chodzić na piechotę, jeździć na rowerach, a nasze miasto zdobędzie wyróżnienie w konkursie na najbardziej ekologiczne miasto.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    FAN ZKM(2003-10-30)
  • Wyroznienie za ekologie dostalismy juz nie raz. Cos slabo z zainteresowaniem wlasnym miastem. Patrz strona www.umelblag.pl Milego dnia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    elblazanka(2003-10-30)
  • Większość ludzi bez pracy więc nie potrzebują nigdzie jeździć (na zkupy brak kasy). Pewnie że trzeba zlikwidować smrodzące autobusy a tatałajstwo nie się szlaja na piechotę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Franek(2003-10-30)
  • tego nalezalo sie spodziewac, wyborcy niech podziekuja swojemu prezydentowi za bezsensowne inwestycje: autostrade przez miasto i nowa linie tramwajowa
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    e(2003-10-30)
  • Do niektórych linii, na niektórych przystankach nie wsiada nikt bo jeśłi nasz wspaniały elbląski rozkład jazdy jest tak ułożony ze w przeciągu 2 minut podjeżdzają na przystanek 4 autobusy jadące w tym samy kierunku to nie ma co sie dziwić, że wszyscy wsiadą to tego pierwszego, a pozostałe czesem nawet nie mają już sie po co zatrzymywac.Przeciez w końcu człowiek sie nie rozdwoi,jedna noga w 9 druga w 11 a ręka w 8:)....przykład:przystanek autobusowy na Gwiezdnej koło BGŻ i sądu pracy w kierunku Jaru i Zawady:"14"-14.09; "16"-14.08: "11"-14.09; "8"-14.09; "9"-14.13 i "4"-14.06, a kolejne podjadą za około 15 minut...wiec może by tak na początku trochę logiki w układaniu rozkładów jazdy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Ola(2003-10-30)
  • w ogole pozamykac wszystkie linie, autobusy sprzedac, tramwaje tez, tory przetopic na FLAGE UNIJNĄ, i bedzie dobrze wtedy, i taksówkarze bedą mieli lepiej i w ogóle polepszy sie nasza sytuacja. Panowie radni i zarzad ZKM pomyslcie nad tym moze naprawde warto??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Elbląg(2003-10-30)
  • w ogole pozamykac wszystkie linie, autobusy sprzedac, tramwaje tez, tory przetopic na FLAGE UNIJNĄ, i bedzie dobrze wtedy, i taksówkarze bedą mieli lepiej i w ogóle polepszy sie nasza sytuacja. Panowie radni i zarzad ZKM pomyslcie nad tym moze naprawde warto??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Elbląg(2003-10-30)
  • Proponuję w sobotę posprawdzać bilety i będzie niezła kasa, ponieważ w ten dzień prawie wszyscy jadą na "gapę". I nie mówcie, że nie można bo tłok, bo kontrolerzy są zajęci kierowaniem ruchu, bo pada deszcz itd. Można to zrobić i zarobić niezłą kasę oraz skłonić ludzi do kupowania i kasowania biletów. A w normalny dzień jak autobusem jedzie 1 człowiek + kierowca (są takie sytuacje) to nie jeździć takimi wielkimi autobusami co palą 20 więcej niż koszt biletu. I zakończmy tradycyjnym ZARZĄD ZKM MUSI ODEJŚĆ !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    PKP(2003-10-30)
  • Zamiast likwidować linie zlikwidujcie głupie rozkłady jazdy, po co tyle autobusów na raz przyjeżdza na przystanek? A później sie czeka długo na nastepne, tramwaje - 2 niech ma wiekszy odstęp za 4, a na Dąbka czy Browarnej niech cześtotliwośc bedzie okreslona lepiej, a nie jak teraz jest, że nieraz przyjedzie jeden zaraz drugi a później przez dłużysz czas nic nie ma - na Bema jest to dobrze zrobione gdzie odchoidzą co 10 minut tramwaje, i na koniec - czas przejazdu w rozkładach tramwajów miedzy przystankami zmiejszyć - toż to grzech, że nowe torowiska nie sa wykorzystywane tak jak należy, każdy widzi jak tramwaj na Dabka musi jechać wolno!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2003-10-30)
  • Kiedyś p.Bartosik znał sie na piwie ,dziś na transporcie a jutro.....zostanie Dyrektorem...czego???????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    olo(2003-10-30)
Reklama