Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 19-11-2017, imieniny Salomei, Seweryna
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

11.11.2017 11.11.2017

Rozlicz się z fiskusem przez Internet

Urząd Skarbowy w Elblągu przypomina, że rozliczając się z podatku dochodowego za 2011 rok, można, tak jak w roku ubiegłym, złożyć swoje zeznanie drogą elektroniczną. Unikniemy w ten sposób stania w kolejce.

Do wysłania PIT nie jest konieczny podpis kwalifikowany. Korzystamy z wcześniej zainstalowanego systemu e-Deklaracje Desktop lub też z interaktywnego formularza dostępnego bezpośrednio na ministerialnej stronie, bez konieczności instalowania całej aplikacji. Aby móc wysyłać deklaracje w formie elektronicznej należy skorzystać ze strony www.e-deklaracje.gov.pl.
     Pamiętajmy, że program ministerialny jest bezpłatny i najbardziej wiarygodny. Za jego pomocą, można wypełnić i wysłać swoje zeznanie podatkowe w ciągu zaledwie kilka minut po uprzednim pobraniu ze strony ministerstwa niezbędnych aplikacji zgodnie z dostępną instrukcją.
     Zarówno aplikacja, jak i same formularze interaktywne wyręczają podatnika w wyliczeniach kwoty podatku. System sprawdzi też poprawność wypełnienia formularza, np. czy wszystkie pola obowiązkowe zostały wypełnione. Jeśli wykryje błędy, trzeba będzie je poprawić. Jeśli wszystko będzie w porządku, można wówczas wysłać swoje zeznanie. System wygeneruje wówczas tzw. „numer referencyjny”, który po tym jak poinformuje nas o braku błędów w dokumencie ( status 200) pozwoli nam pobrać urzędowe potwierdzenie odbioru tzw. „UPO”. Urzędowe Poświadczenie Odbioru jest traktowane na równi z pieczęcią urzędowa stawianą na dokumentach jak również na kopiach dokumentów na życzenie podatnika przy składaniu zeznania rocznego osobiście w urzędzie. Po wysłaniu formularza system zweryfikuje autentyczność zeznania na podstawie takich danych jak: NIP podatnika, imienia, nazwiska, numeru PESEL czy też daty urodzenia. By cały proces się powiódł należy również podczas końcowego etapu wyliczania swojego dokumentu podać kwotę przychody z zeznania rocznego za 2010rok.
     Do 30 kwietnia można drogą elektroniczną składać:PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39. Warto jednak pamiętać, żeby ze złożeniem zeznania przez Internet nie czekać do ostatniej chwili, ponieważ wiąże się to z ryzykiem nieotrzymania urzędowego poświadczenia odbioru na czas. Może się tak zdarzyć w przypadku wystąpienia błędów, np. po wpisaniu błędnej kwoty przychodu z ubiegłorocznego zeznania. W takiej sytuacji zeznanie zostanie złożone po terminie.
     Pamiętajmy, że podatnikom korzystającym z elektronicznej formy składania zeznania podatkowego przysługują takie same prawa do ulg, i odliczeń, jak w przypadku złożenia dokumentu w formie papierowej.
     Przypominamy również, że dowodem i potwierdzeniem terminu złożenia zeznania jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru, (UPO), które każdy użytkownik systemu może sobie sam wydrukować, w momencie, kiedy jego zeznanie zostanie poprawnie zarejestrowane w systemie. Posłuży do tego numer referencyjny, który wyświetli się podatnikowi w chwili składania zeznania.
     Należy również podkreślić, że istnieje także możliwość dokonania korekty zeznania – również drogą elektroniczną. Należy jednak pamiętać, żeby w przesyłanym formularzu zaznaczyć, że chodzi o korektę zeznania rocznego i wypełnić wyjaśnienie do korekty tzw. „ORD-ZU”.

Sławomir Tymuszkin, Urząd Skarbowy w Elblągu
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama