Niedziela 18-11-2018, imieniny Karoliny, Romana
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Rozpoczął się sezon motocyklowy - policja apeluje o ostrożność

 
Elbląg, Rozpoczął się sezon motocyklowy - policja apeluje o ostrożność fot. policja
Rek

W Elblągu jest zarejestrowanych 7079 motocykli. Kierowcy samochodów narzekają na zagrożenia, jakie powodują oni na drodze, a tymczasem ze statystyk wynika, że często to kierowcy samochodów ponoszą winę za zdarzenia z udziałem motocykli. Policjanci apelują o ostrożność.

Kierowcy samochodów narzekają na zagrożenia, jakie motocykliści powodują na drodze, a tymczasem ze statystyk wynika, że często to kierowcy samochodów ponoszą winę za zdarzenia z udziałem motocykli. W 2016 roku na terenie działania elbląskiej policji w 15 przypadkach to właśnie kierowcy motocykli byli ofiarami. Jeden z nich stracił na drodze życie a jeden został ranny. Z kolei motocykliści spowodowali 8 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a siedem zostało rannych. Z ich winy doszło do 12 kolizji. Najczęstsze przyczyny wypadków spowodowanych przez motocyklistów to niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, nieprawidłowe wyprzedzanie i niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.
     
     Trzeba wiedzieć
     Niezwykle ważne jest zachowanie bezpiecznego odstępu od motocykla - nie standardowych 2, ale nawet 4 sekund. Należy pamiętać, że w razie zderzenia kierowca motocykla jest kilkadziesiąt razy bardziej narażony na ryzyko śmierci niż kierowca auta. Trzeba być wyjątkowo uważnym podczas skrętu w lewo. Trudno jest ocenić szybkość motocykla, a jego kierunkowskaz może być przypadkowo włączony lub też nie wyłączył się automatycznie po skręcie, dlatego znacznie łatwiej niż w samochodzie popełnić błąd i sygnalizować inny kierunek ruchu od tego, w stronę którego zmierzamy. Kierunkowskaz może być też po prostu trudno zauważyć, dlatego należy być czujnym na inne sygnały, takie jak ruch głowy motocyklisty, sugerujący sprawdzanie drogi przed skrętem lub pochylenie ciała w jedną ze stron.
     
     Motocyklisto pamiętaj!

     Zawsze dostosowuj prędkość do warunków na drodze. Najczęstsze przyczyny wypadków spowodowanych przez motocyklistów to niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, nieprawidłowe wyprzedzanie i niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.
     Skrzyżowania powinno się pokonywać wolno, wolno też należy do nich dojeżdżać. Zawsze trzeba mieć na uwadze, że możemy znajdować się w martwym polu innego kierowcy. Kiedy skręcamy w prawo, starajmy się ustawić na pasie pod kątem, żeby być bardziej widocznym dla kierowców za nami. Takie ustawienie sprawia też, że inni uczestnicy ruchu nie będą próbowali ustawić się bezpośrednio przy motocyklu.
     Należy również mieć na uwadze, że środek pasa nie jest najbezpieczniejszym miejscem do jazdy, ponieważ może znajdować się na nim olej z innych pojazdów, który w czasie deszczu może przyczynić się do poślizgu.
     Nierzadkim błędem jest założenie przez motocyklistę, że inni, prowadzący samochód, go widzą. Kierowcy, którzy mieli kolizję z motocyklistami, bardzo często przyznają, że nie widzieli ich do chwili, kiedy było już za późno. Odpowiednio wcześnie należy sygnalizować więc plan skrętu, ale ważny jest też odpowiedni ubiór - jaskrawe, żywe kolory zwiększają widoczność.
     Ubiór ma znaczenie nie tylko dla widoczności, ale i bezpieczeństwa - motocyklista powinien zawsze zakładać ubranie z długimi rękawami i nogawkami, rękawiczki, specjalne stroje z wzmocnieniami na kolanach i łokciach, ale też takie, które nie utrudniają ruchów. A przede wszystkim zawsze należy zakładać dopasowany indywidualnie kask.
     Zachęcamy też do zakładania bez względu na porę dni elementów odblaskowych. W ciągu dnia jaskrawy kolor znacznie poprawia widoczność użytkowników jednośladów i może uchronić nas od zdarzenia drogowego i uratować zdrowie, a nawet życie.
Jakub Sawicki, zespół prasowy KMP Elbląg
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Większej bzdury nie czytałem! Motocykliste tak jak każdego uczestnika ruchu obowiązują te same przepisy! Jak ja skręcam, to on ma uważać na mnie a nie ja patrzeć w lusterka na niego!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    6 13
    R.m.(2017-03-17)
  • @R.m. - I przez takich jak ty są wypadki, bo twoje wybujałe ego nie pozwala spojrzeć w lusterko, chociaż masz taki obowiązek. Więcej pokory.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    15 3
    FilcowyKapelusz(2017-03-17)
  • @FilcowyKapelusz - Widzę kolega ma zapędy jak borowiki co wieźli Panią Szydło, na skrzyżowaniu się nie wyprzedza motorem, rowerem, samochodem, nawet odkurzaczem czy też na miotle. Zgadzam się że wszyscy musimy na siebie uważać, bo każdy chciałby cały i d=zdrowy do domu powrócić. Nie chodzi o wybujałe ego, ale w sytuacji podbramkowej, kiedy nie wiesz jak zareagować to przepisy mówią kto jak ma się zachować i tak np. jeśli jedzie na ciebie auto w nocy z przeciwka na twoim pasie to raczej nie uciekałbym na jego pas bo jak się obudzi może chcieć wrócić na swoje miejsce i też jest niedobrze. Nie ma bezpiecznych zachowań w 100% ale przepisy tak naprawdę są po to aby nam kierowcom pomagać. Szkoda tylko że z zastosowaniem tak nie jest, policja patrzy komu wbić mandat, winni patrzą jak się wywinąć, a poszkodowani muszą walczyć o swoją rację. To jest dopiero bigos heh.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    5 3
    (2017-03-17)
  • Teren działania elbląskiej policji to nie tylko Elbląg ale np S7 E22,DK 22,DW504 gdzie jest najwięcej wypadków przy udziale ludzi spoza Elbląga więc te wypociny o ilości motocykli w Elblągu nijak się mają do realów związanych ze zdarzeniami drogowymi i tutejszymi motocyklistami.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 0
    500/h(2017-03-17)
  • Jestem motocyklistą, dobrze ze przypominacie - ale zaraz zacznie się fala hejtu jak to ostrzegają przed motocyklistami, a co to oni są. .. a na portelu to jest masakra. Te anonimowe obelgi (że dawcy, warzywa, organy) to normalnie jest jakaś plaga tego portalu po każdym jakimkolwiek artykule o motocyklistach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 0
    FranekBlady(2017-03-17)
  • Tylko przypomnę że za kampanię i obrażanie ludzi - motocyklistów "idzie wiosna będą warzywa" odpowiedzialna była policja, to jej kampania. Później poszli po rozum do głowy i się z tego wycofali.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 0
    (2017-03-17)
  • A pocałujta w dupę wójta.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 1
    (2017-03-17)
  • całujemy i oderwać się nie możemy. Gdyby tak wójt podał prawdziwy adres i dane to jesteśmy za chwile na interwencji
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 2
    (2017-03-17)
  • hejtuja i się oburzaja niedzielni kierowcy jak ten z 1 i 3 postu co to o swoich wyczynach na drodze opowiada u szwagra na imieninach. Doswiadczeni kierowcy widzą o co chodzi i nie sprawiają problemów motocyklistom na drodze i vice versa. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 0
    (2017-03-17)
  • Droga Policjo ! Nie apelować tylko brać się solidnie do roboty w celu pohamowania tych na dwóch kółkach i nie tylko ich, bo ci na czerech nie są wcale lepsi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 2
    (2017-03-18)
  • @R.m. - Motocyklista nie musi znać przepisów, on ma ciągle myśleć jak efektownie ruszyć na jednym kole, robiąc przy tym odpowiedni hałas.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    2 1
    (2017-03-18)
  • Coś w tym jest, że motocyklista nie musi znać przepisów. Bo przepisy to za mało. Na motocyklu trzeba być niesamowicie skupiony, spostrzegawczy i myślący za innych. Zwracasz uwagę na to co się dzieje na poboczu, czy bocznej uliczce. Patrzysz w lusterka samochodów, żeby wyczytać zamiary prowadzących je kierowców. Jadąc bierzesz pod uwagę wiatr, temperaturę (czyli przyczepność) opon, patrzysz na przebieg kolein, żwirek, nachylenie asfaltu. Mógł bym tak jeszcze długo wymieniać. A w samochodzie? Zamykasz drzwi, patrzysz przed siebie od niechcenia, odłączasz się od otaczającego świata. Siłą rzeczy jesteś mniej uważny. Nie mówię, że motocykliści nie przeginają. Często tak się dzieje. Ale tak jak ja jadąc motocyklem myślę za mały procent głupich kierowców aut, tak proszę Was samochodziarze, żebyście myśleli za głupich motocyklistów. Może unikniecie nieumyślnego spowodowania śmierci. Dla nas muśnięcie przez Wasz zderzak może równać się śmierci. Więcej rozsądku i zrozumienia z obu stron. LwG
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3 1
    cobytuwpisac(2017-03-18)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

POLO z HAFTEM
Ręcznik z haftem
Naszywka GODŁO
T-shirt biały z Twoim nadrukiem DTG PROMOCJA