W tym roku czekają nas dwie ważne daty – 50- lecie I Biennale Form Przestrzennych oraz 120-lecie Tramwajów Elbląskich. To właśnie one mają być szczególnie promowane. Nie bez znaczenia jest również fakt, że w kwietniu zostanie otwarta wieża katedralna, co, jak podkreślali radni, może przyciągnąć do naszego miasta turystów.
O planach promocyjnych miasta opowiadała Hanna Laska- Kleinszmidt, dyrektor Biura Prezydenta Miasta. Dwa dni przed sesją Rady Miejskiej, podczas komisji Polityki Regionalnej i Promocji Miasta, radni mogli się dowiedzieć, że w tym roku szczególnie będziemy świętować dwie daty.
Pierwsza to 50-lecie pierwszych Biennale Form Przestrzennych. To właśnie wtedy powstały rzeźby przestrzenne, które można spotkać w różnych częściach miasta, a samo wydarzenie przeszło do historii jako niecodzienne spotkanie artystów oraz inżynierów oraz odbiło się szerokim echem, nie tylko w Polsce. Jak mówiła Hanna Laska- Kleinszmidt miasto chce zatem wykorzystać tę okrągłą liczbę, zaplanowano więc kampanię promocyjną pod hasłem "Elbląg w formie". Na razie nie ma jeszcze zbyt wielu szczegółów, wiadomo jedynie, że w maju i czerwcu odbędą się otwarte spotkania dla dzieci w Galeri El. Mają one przybliżyć najmłodszym historię i ideę form. Nie zabraknie również uroczystego jubileuszu, na który zostaną zaproszeni ci, którzy Biennale tworzyli. Gościem honorowym będzie Gerard Blum Kwiatkowski.
Ten rok to również 120 lat Tramwajów Elbląskich. Z tej okazji miasto chce zorganizować m.in. cykl spotkań w zajezdni, w wakacje mają odbywać się kursy zabytkowym tramwajem, a na Bramie Targowej będzie wyświetlany film dokumentalny.
W tym sezonie czeka nas również otwarcie wieży katedry św. Mikołaja, która w ubiegłym roku została zrewitalizowana. Dzięki temu zarówno turyści, jak i mieszkańcy będą mogli na Elbląg i okolice popatrzeć z góry. Jak mówili radni to może być hit i magnes na turystów, dlatego warto to mocno wypromować.
Oprócz tego urzędnicy chcą w tym roku m.in. wprowadzić do przestrzeni publicznej ścieżkę Piekarczyka, czyli coś, co istnieje i działa, ale wciąż ma zbyt małe szanse na to, by dotrzeć do przeciętnego turysty.
Elbląg będzie się również promował na zewnątrz. W Kaliningradzie mają pojawić się reklamy wielkoformatowe, na Jarmarku Dominikańskim stoisko promocyjne miasta, a w mediach, m.in. ogólnopolskich, artykuły na temat Elbląga. Informacje na temat miasta turyści mają również znaleźć na Mierzei.
Pierwsza to 50-lecie pierwszych Biennale Form Przestrzennych. To właśnie wtedy powstały rzeźby przestrzenne, które można spotkać w różnych częściach miasta, a samo wydarzenie przeszło do historii jako niecodzienne spotkanie artystów oraz inżynierów oraz odbiło się szerokim echem, nie tylko w Polsce. Jak mówiła Hanna Laska- Kleinszmidt miasto chce zatem wykorzystać tę okrągłą liczbę, zaplanowano więc kampanię promocyjną pod hasłem "Elbląg w formie". Na razie nie ma jeszcze zbyt wielu szczegółów, wiadomo jedynie, że w maju i czerwcu odbędą się otwarte spotkania dla dzieci w Galeri El. Mają one przybliżyć najmłodszym historię i ideę form. Nie zabraknie również uroczystego jubileuszu, na który zostaną zaproszeni ci, którzy Biennale tworzyli. Gościem honorowym będzie Gerard Blum Kwiatkowski.
Ten rok to również 120 lat Tramwajów Elbląskich. Z tej okazji miasto chce zorganizować m.in. cykl spotkań w zajezdni, w wakacje mają odbywać się kursy zabytkowym tramwajem, a na Bramie Targowej będzie wyświetlany film dokumentalny.
W tym sezonie czeka nas również otwarcie wieży katedry św. Mikołaja, która w ubiegłym roku została zrewitalizowana. Dzięki temu zarówno turyści, jak i mieszkańcy będą mogli na Elbląg i okolice popatrzeć z góry. Jak mówili radni to może być hit i magnes na turystów, dlatego warto to mocno wypromować.
Oprócz tego urzędnicy chcą w tym roku m.in. wprowadzić do przestrzeni publicznej ścieżkę Piekarczyka, czyli coś, co istnieje i działa, ale wciąż ma zbyt małe szanse na to, by dotrzeć do przeciętnego turysty.
Elbląg będzie się również promował na zewnątrz. W Kaliningradzie mają pojawić się reklamy wielkoformatowe, na Jarmarku Dominikańskim stoisko promocyjne miasta, a w mediach, m.in. ogólnopolskich, artykuły na temat Elbląga. Informacje na temat miasta turyści mają również znaleźć na Mierzei.
mw