Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 19-01-2018, imieniny Henryka, Mariusza
 
Rek

UWAGA!

"Śiódemką" od stycznia pojedziemy

 
Elbląg, "Śiódemką" od stycznia pojedziemy (fot.arch.WS)
Rek

Tak samo jak i autobusem linii nr 9,12,16,21,22,23 i 100 - Zarząd Komunikacji Miejskiej podpisał dziś (29 listopada) umowę z toruńską spółką Arriva, która będzie obsługiwała właśnie te linie, należące do pakietu nr 3. W przypadku pozostałych trzeba będzie jeszcze poczekać na oficjalne rozstrzygnięcie.

Nowy przewoźnik będzie musiał sprostać wyższym wymaganiom. Od stycznia średni wiek taboru nie będzie mógł przekraczać ośmiu lat. Jeżeli przewoźnik będzie chciał wozić pasażerów nowym autobusem może go wymienić, ale pod warunkiem, że ten, który go tymczasowo zastąpi nie może mieć więcej niż 13 lat. Dodatkowo każdy autobus będzie wyposażony w system Elbląskiej Karty Miejskiej, przynajmniej jedno wejście z niską podłogą i odpowiednio przygotowane miejsce dla osoby niepełnosprawnej na wózku oraz oznaczone krawędzie stopni (ułatwienie dla osób niedowidzących). We wszystkich będzie monitoring, nie będzie za to reklam umieszczonych na zewnątrz pojazdu, na co jeszcze pozwala obecna umowa. Dodatkowo przewiduje się znacznie wyższe kary za ewentualne uchybienia - m.in. za brud, w i na autobusie, spóźnienia na trasie oraz nieprawidłowe oznakowanie czy wyposażenia pojazdów. Przewoźnikowi postawiono również znacznie wyższe wymagania dotyczące ogrzewania oraz wentylacji.
     Co z pozostałymi pakietami?
     - W przypadku pakietu nr 1 (linie nr 6, 8, 14, 15, 18, 19, 20) ze względu na wcześniejsze odwołania i wyroki Krajowej Izby Odwoławczej, ZKM w Elblągu stoi przed wyborem nowego wykonawcy - informuje ZKM. - Natomiast w przypadku pakietu nr 2 (linie nr 10, 11, 13, 17, 30, 31), ze względu na toczące się obecnie postępowanie odwoławcze przed Krajową Izbą Odwoławczą konieczne jest oczekiwanie na stosowne orzeczenie. Dopiero po orzeczeniu KIO i adekwatnie do jego treści, ZKM w Elblągu będzie mógł podjąć dalsze działania.

oprac. mw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Pytanie, po co wiec nam ten ZKM, skoro będą nas wozić ARRIVA i TE? Nadzor nad komunikacjanpelnic może Dupaatrament Komunikacji w UM.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 0
    VacekKocek(2013-11-29)
  • Gdyby miasto podpisało bezpośrednią umowę ze spółką Arriva lub inną byłoby o wiele taniej a bilety kosztowałyby o połowe mniej. A tak musimy płacić na tych darmo0zjadów szczególnie na stołkach w ZKM.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 0
    j..ć--zkm(2013-11-29)
  • Na tych obleganych liniach powinny być trolejbusy a nie ciasne pudła bez uchylnych okien z dwójką drzwi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    5 4
    (2013-11-29)
  • Raczej autobusy przegubowe/piętrowie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    4 2
    (2013-11-29)
  • ze strony PUP w Elblągu: Arriva zatrudni kierowców, forma zatrudnienia-nie zdefiniowane, ; Arriva zatrudni dyspozytorów, forma zatrudnienia-nie zdefiniowane. .. czyli co?umowa-zlecenie?, umowa o dzieło? tak się dba o ludzi?kierowca czy dyspozytor to tylko robol który ma jak najmniejszym kosztem odwalić brudną robotę bo najważniejsze kryterium dla ZKMu było-najtaniej! a ty człowieku zap. .. .. alaj bez urlopu, nie choruj i nie upominaj się o należne nadgodziny. .. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 0
    (2013-11-29)
  • To będą kontrakty menadżerskie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 0
    (2013-11-30)
  • Co do autobusów linii numer 16 to jestem zadowolony, że znikną te jeżdżące graty.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    4 5
    joolk(2013-11-30)
  • Które jeżdżące graty? Gratem to jedynie Pańskie chamstwo jest. MAZ i Jelcze to perełki białoruskiej jak i polskiej świetności motoryzacyjnej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    0 2
    (2013-11-30)
  • jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze o. .. pieniadze. .. ciekawe ile i kto wziun za ten kontrakt. .a poza tym pytanie do ZKM. .. czy dalej beda jezdzily calymi tabunami. .jada 3 -4 autobusy tudziez i tramwaje a potem dlugo nic ale panowie z ZKM maja symulacje komputerowe ktore przewiduja. .. .. korki swiatla i tp utrudnienia na ulicach. .. .i wszystko jest. .ok dziwie sie notablom miasta ze trzymaj jeszcze ten relikt, ktory nic nie wnosi do komunikacji miejskiej, tylko zzera pieniadze podatnikow. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 0
    (2013-12-01)
  • Pogońcie pasożytów z ZKM. Na każdy autobus przypada 1 pasożyt-urzędas. Nikomu to niepotrzebne. Miasto wydaje ogromne pieniadze na utrzymanie ZKM !!! PO co ?!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 1
    ksamol(2013-12-01)
  • Arriva oferuje podobno w pośredniaku dla kierowcow 2200 zl brutto - praca w swiatek, piątek i niedziele, a podobno mamy 21 wiek i 1500 zl na reke za ciagle użeranie się z ludzmi i prace po 10 godzin dziennie :D niech jeszcze powiedzą jak za to przezyc :D czyli kierowcami dalej będą stare dziadki na emeryturze i strach będzie patrzeć czy stanie na czerwonym czy nie, czy wyhamuje czy nie - nie ma co Elblag miastem dla młodych :D
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 0
    uk(2013-12-01)
  • Czy ktoś może wie dlaczego nie zapisano w przetargu ekologii pojazdów? efekt zamiast fajnych autobusów z garbem na gaz ziemny będą śmierdzące diesle. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 1
    (2013-12-02)
Reklama